-
Aj det lät inge roligt. Hmm jag hade tänkt ge mig på deras babyoverall i stl 80. Lillen är nu 70cm men om de är stora i storlekarna kanske jag skall satsa på 74 istället.muldebaer skrev 2008-09-01 21:46:38 följande:Grrrr, vad arg jag kan bli på Ottobre ibland. Jag vet ju att deras storlekar är i största laget, så därför klipper jag nästan en hel storlek mindre än normalt. Jag skulle sy en tröja ikväll i storlek 92, och även fast jag snålar, och syr långt innanför sömsmånen, så påminner storleken närmare om min sons tröjor som är 116. Jag får göra ett nytt försök imorgon kväll. Då tar jag utgångspunkt i storlek 80... Suck
-
Föresten, finns det en standardbredd som trikåtyger brukar ligga på?
-
Har lite trikå från E-slöjd som legat i lådan ett tag. Upptäckte nu att det är en tub. Alltså inte dubbelvikt som vanligt tyg brukar vara. Brukar trikå vara så? När mönster anger tygåtgång 40cm vilken bredd syftar dom på då? (tänker i detta fallet på Ottobre)
-
Eh...förstår inte riktigt?! Var det ett svar till mig?Kaja skrev 2008-09-01 22:54:32 följande:Själv så har jag rockat spikar "på lämpligt ställe"...
Ok tror att mina två små tygsnuttar skall räcka till en liten t-shirt. Hoppas jag hinner/orkar sy den imorgon. Har nämligen dragit på mig en hejdundrans förkylning. -
Aha....så hemligt av er!!
-
Vilka olika tidningar med barnmönster finns det?
Föredrar ni någon? -
Tack Stratus. Känner till Ottobre men glömde att skriva det i min fråga.Stratus skrev 2008-09-02 09:06:08 följande:Ottobre. Länk finns i TS.
-
Tänkte nu ge mig på en enkel babyshirt (nr 1 ottobre 4/2008).
Det står att jag behöver stadband på axelsömmarna och i halssprundet.
Kan man köra utan? Har bara ett enkelt bomullsband (ej kantband), kan jag använda det? -
FÄÄRDIG! Nu har jag sytt klart mitt allra första trikåplagg, en liten T-shirt till Tim. Jösses så roligt det var!! Och jag som undvikit trikå i alla år för jag trott att det skulle vara så klurigt.
Tryck-knappar saknas fortfarande och jag skall sätta någon liten dekoration i slutet på sprundet för där gick det åt skogen.
Bild finns i mitt galleri för den som vill kika.
Nu är jag bara sååå sugen att testa den på Tim. Men han sover som en klubbad säl. Det är inte ofta som mamma längtar till att lillen vaknar.
Vill sätta igång med nästa plagg på studs men har inget tyg
Vart hittar ni andra era fina trikåtyger med mönster? Och är det bomullstrikå som ni använder? -
Körde med ett bomullsband men nästa gång så skall jag nog köra med tröjtyget eller utan.Gekko skrev 2008-09-02 13:49:33 följande:I mindre storlekar kör jag oftast utan stadband, i större storlekar tar jag antingen stadband eller så klipper jag samma tyg som tröjtyget och klipper en remsa i den minst stretchiga riktningen och syr in i axelsömmen, det blir då som ett stadband! (Fast det är lite pilligare då man inte stryker på det utan måste hålla det med i sömmen.) Är det bara en liten babyshirt så går det nog precis lika bra utan!