Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Sant...lika bra att jag gör det.
    Antar att du kör utan tvättmedel?!

• Caeruleus
    Pillan81 skrev 2008-09-06 21:27:44 följande:
    Både med tvättmedel och sköljmedel. Kör i 60 grader och sedan i tumlaren. Då har det fått så mycket stryk man kan ge det
    Hmm och jag som laddat första maskinen 40grader och utan varken tvätt- eller sköljmedel . Men om jag kör dem i torktumlaren så får de ju sig en dos "stryk" iallafall
  • Caeruleus

Tycker ni att jag skall köra maskinen en gång till med tvättmedel?

Tyget det gäller är knallrosa coh jag hade tänkt ha vita ärmar till den. Vet inte om tvättmedlet hjälper till att ta bort extrafärgen eller inte?!

• Caeruleus
    angelofthedevil skrev 2008-09-06 21:38:20 följande:
    Tack så mkt, men var ingen åkpåse utan en vagnspåse jag var på jakt efter.Vad är det för mått på dagisväskan?
    Ok, trodde det var samma sak .
    Om jag läst hennes beskrivning rätt (skummat igenom) så är väskan 30*15*45, höjden är 45 inkl handtag. Men om du vill ha den ännu större så ska det nog inte vara svårt att öka måtten.
  • Caeruleus
    Kallokanin skrev 2008-09-06 21:43:17 följande:
    Caeruleus: Det är ju skittråkigt att tvätta en gång till, men ännu tråkigare OM det färgar och du struntade i att tvätta det igen.. Törs inte säga hur stor risken är.
    Tvättmaskinen pep precis så det är lite bra att jag kör en gång till...för säkerhets skull.
  • Caeruleus

Åååhh är bara så ledsen och trött nu!!

Kommer ni ihåg min fråga om man skulle tvätta tygerna innan man sydde för några dagar sen???. Jag gjorde det men sen skulle min kära snälla söta make tvätta vitt efter och glömde en röd muddväv i maskinen. Hela vittvätten är ROSA, våra finfina lakan ser urjävliga ut, mina piketröjor och Tims bodies...allt är förstört .

Håller på att testa klorin nu men jag tror det är kört....suck

• Caeruleus

Kalleokanin - helt otroligt att den färgade efter 2 tvättar.

Mudden köpte jag från Dollys på Odenplan. Vette sjutton om jag vågar använda den överhuvudtaget nu.

Första klorinvändan gjorde det bättre. Skall testa en gång till och se om det blir ok.

Mazzy - usch vilken jobbig vecka. Hoppas allt rullar uppåt för er nu.

• Caeruleus
    Pochahontas skrev 2008-09-08 21:11:32 följande:
    sarahl: Jag tycker petrol är jättefin, men den bruna är ingen snygg brun alls. Tråkig färg, liksom... Men det är ju min åsikt. Kanske nån annan som tycker olika.
    Är det deras brun som du inte tycker om eller brunt i allmänhet?
  • Caeruleus

Är det någon som budat hem trikå från Mirres varuhus på tradera?
    Jag undrar hur tygerna är?

• Caeruleus
    yrväder skrev 2008-09-09 08:40:55 följande:
    jag har en gång. det är nog ganska varierande beroende på tyg men jag köpte ett med bilar på som är rätt fint, men tyvärr är det lite sladdrigt och jag tror det kan bli svårt att sy i.
    Men allt övrigt, kontakt och leverans fungerade bra?

Önskar lite smakråd...skall jag ha svart eller brun mudd till en tröja med vita ärmar och knallrosa bröst med svarta helikoptrar?
  • Caeruleus
    Kaja skrev 2008-09-10 08:47:19 följande:
    Nu har jag rockat blomkrukor. Höstens favorit tror jag faktiskt... Jag blev så himla nöjd med den!
    Tyckte den var superfin. Är verkligen imponerad över det du gör och vilket tempo du har. Under du har fixat ett helt plagg har jag klippt ut delarna

Lever du på att sälja dina plagg eller jobbar du oxå? Försökte hitta priserna på dina plagg men hittade inte, vart skiver du dem?

Angående min rosa tvätt så blev det mesta hyffsat ok efter en omgång klorin. En pikebody och ett av mina linnen är dock fortfarande rosa..
  • Caeruleus

Jag har köpt 10mm tryckknappar och ett litet plastverktyg för att sätta fast dem med. Hur tjockt tyg kan man sätta knapparna i? Det blev nämligen lite tjockt vid halsmudden.

• Caeruleus

Hur är SOS stretchjersey tex jämfört med E-slöjds?
    Är det vita genomskinligt?

Sydde mitt 2a plagg med vit jersey från Dollys och blev så besviken på tyget, sladdrigt och mer genomskinligt än jag trott

• Caeruleus

Har ni overlockmaskin eller kör ni på en vanlig?
    Har lite smått börjat fundera på att ge mig det i sen 30-års present .

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle