Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

GOBLIgobli skrev 2008-09-02 14:33:49 följande:
    Jofotex (Absoluta Ettan), Stoff&Stil, MG-tyger, e-slöjd...Mest bomull men även viskos går bra om man vill ha bra fall och lite "tyngd" i tyget.
    Jofotex har väl ingen e-butik eller ?
    Stoff&Stil, hittar bara enfärgad trikå...kan du länka?
    E-slöjd, hittar bara enfärgat och randigt. Har dom mönster?
  • Caeruleus
    Småkottarna skrev 2008-09-02 16:36:56 följande:
    Och har du nära eller möjlighet att åka hit ska det finnas där också. www.textilcentrum.se/index.php
    Vet du om dom har mycket roliga trikåtyger? Funderar på att ta mig en tur efter tyg imorgon och letar efter en butik där man kommer in med barnvagnen.
  • Caeruleus

Tyras föräldrar skrev 2008-09-02 20:46:19 följande:

nu har du säkert fåt tmånga svar redan men jag brukar klippa en remsa i trikåtyget men åt det icke-elastiska hållet och sy fast i axelsömmen. Det blir bra och jag har sett det göras på köpteplagg - därifrån idén kom
    Tack, jag hade fått ditt tips tidigare. Nästa plagg så skall jag sy så. Nu är jag såå sugen på att hitta fint mönstrad bomullstrikå.

Drog iväg ett mail till Jofotex om bokning av elefant och uggletyget. Är det någon av er som bokat och om det "bruna" uggletyget är vitt i botten med bruna ugglor eller tvärtom?
  • Caeruleus

Jag läste i en blogg att man skulle använda en speciell nål i stretchtyger. Det skulle tydligen bli hål i första tvätten om man hade fel nål.

Stämmer detta? Tänk om t-shirten och mössan som jag sydde i trikå idag kommer gå sönder i tvätten

• Caeruleus

Snoddas Snoddas skrev 2008-09-03 10:48:43 följande:

L A Woman har en bra beskrivning i sitt galleri!
    Stort tack!
  • Caeruleus

lilllinda skrev 2008-09-03 12:13:40 följande:

länkarna är till nya tyger (iaf de flesta tygerna är nya som kommer upp när man klickar på länk) i nya sos katalogen som kommer 4/9
    [/citat]

Dom verkar hålla på att uppdatera sidan idag. Imorgon sa hon att allt skulle finnas där.
    TeDrickaren skrev 2008-09-03 12:22:18 följande:
    [citat]
    Är ju en smakfråga, jag tycker som sagt att den limegröna funkar till multirand och perol med blå prickar.
    Hmm kanske bäst att köpa på sig lite extra. Tänk om jag oxå tycker att det passar och inte ha köpt något. Då blir man ju tokig

Är det värt att beställa katalogen tycker ni?
  • Caeruleus
    TeDrickaren skrev 2008-09-03 12:19:24 följande:
    Älskade!!! tyget med hundarna vill ha!!!
    Älskar oxå det tyget. Undrar hur cerise den röda varianten är...vill inte att den skall vara för rosa
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle