• sarahl

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

JIPPI- är så lycklig.Har länge suktat efter tyger med john blund men de siger ofta ganska högt i pris. Så jag annonserade i lokaltidningen efter just john blund och dunderklumpen och andra 70 tals tyger med kläver bla. Igår ringde en dag och sa att hon hade, hon hade övertagit ett lager från en bekans som lagt ner sin tygaffär. Hon hade med john blund och nåt annat 70 talstyg, med nåt motiv som hon trodde var flodhästar. Någon som vet vad hon kan mena? Även massa andra 70 tals tyger hade hon. Priset 15-20 :- metern.

Ibland har man tur...

• sarahl

Ska väl inte ropa HEJ föränn jag varit där och hämtat iof. Men Det låter lovande

• sarahl

JA absolut...

Botilda skrev 2008-08-29 09:36:29 följande:
    Grattis Sarahl! Företagsamt att annonsera - skulle du hitta nåt som du inte vill ha själv vet du ju vart du kan vidarebefordra det. (Eller inte. För sånt får vi väl inte prata om här inne.)
  • sarahl

Har svarat dig i en annan tråd.
    O aimeN N skrev 2008-08-29 15:27:14 följande:

Någon som sytt om en vagn (SUFLETT) och som har tipps på hur man ska göra med nitarna i sufletten, sy runt om, sy över eller losa dom och nita om??? Andra tipps kanske??
  • sarahl

De forsätter folk att ringa på min köpes annons. Är det någon här som har en bild på brunt tyg med prästkragar på, jag är inte så sugen på det. Någon annan.

• sarahl

Nu har jag gjort en uppdatering i bloggen om dagens tyghandel.

• sarahl

hur är det nu igen, går det att få upp ett meddelande på bloggen när man fått nån ny kommentar?

• sarahl

Jag är inte riktigt förtjust i mitt tyg med de blå ugglorna. Vad ska jag ta till för färg för att piffa upp, på ärmar och halsmudd.

Samma sak med elefanterna. har gula och röda. med vill göra någon kul färgkombo av de. MEn har så dålig fantasi. Bild på lite ideer någon?

• sarahl

är det någon som har epost adressen till trikå damen?

• sarahl

jag håller på och knåpar på en mönster till en body med raglan ärm. Vill ha knäppningen fram i ena ärm sömmen, med får inte till det.
    Tips någon. Så att yrväder har så på sina bodys men fattar inte alls hur hon får till det.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle