• sarahl

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

jo det är en stängd overlock, alltså den som många använde vid fållning, söm G är den man kan sy ihop med.

• sarahl

någon som har utlåtande ang mg-tyger velour?

• sarahl

Lallan- jag skickade en förfrågan om elefanttygerna fanns kvar att boka. skickade inte med min adress, en dag så låg det bara i lådan. har aldrig beställt därifrån förut så jag blev paff hur de fått min adress och lite besviken eftersom jag bara undrade om det tyget fanns kvar, hade inte helt bestämt mig om jag skulle ha. Så nu är det väl bara att betala och se glad ut!

• sarahl

jag syr inget nu, det känns inte rätt att sitta inne och sy på sommaren. Men jag planerar en massa. bla så undrar jag om ni tror att man kan färga eiser trikån från eva. Jag har en massa blå och gul randig pastell som jag inte gör med, och tänkte färga den och använda!
    och ni som färgat ugglor vilken sorts färg har ni användt?

• sarahl

medeltidsveckan börjar ju här på gotland om en vecka och vi tänkte medverka, jag har min klänning sen förut, men barnen behöver så det håller jag på med. men vad kör/bär man lilleman i. har bara vanlig vagn och bära honom är kanske ingen hit! Sitta i skrindan tror jag iof inte han gör heller! Men någon kanske har tips och även kanske lite iblder på medeltida barnkläder!

• sarahl

jo men visst var det någon här osm sytt medeltidskläder?

• sarahl

idag fyndade jag några tröjor på kappahl med gröna klöver på,de är tryckta på tyget. tror ni man kan färga det så bakgrunden blir annat än vit

• sarahl

någon som har mönster på raglantröja i strl 86 och 92?

• sarahl

Godingmamman- tar gärna emot det mönstret om du vill dela med dig. Är de stora eller små i strl?

• sarahl

Hugolle- vilken färg? jag har en bit vinröd mot lila hållet som ligger och min lokala sybutik har några färger. bla turkos!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle