Sytråden spinner vidare - Grön rulle
lilltå- ja det var precis den bloggen. tackar!
lilltå- ja det var precis den bloggen. tackar!
uppdaterat min blogg med dagens tygfynd...
kan man lägga in nån sort kommantar koll på blogger. tex att det kommer mail när man fått en ny kommentar till nåt inlägg?
jaha- så ledsen. Tvättade sonens uggletröja igår men de gula fläckarna från nektarinen gick inte bort trots vanisch. tråkigt. Funderar på att färga mitt blå uggketyg gult och då får jag väl slänga med denna. Går det att färga över fläckar tror ni. och var häder med den röda mudden?
jag har iof galltvål, men hur använder man den. den har legat länge
aja Design skrev 2008-08-12 08:59:42 följande:
Mimmi 71 skrev 2008-08-12 15:10:05 följande:
jättenyfiken på om den går att färga elefanterna. Tänkte själv tanken idag. väntar med spänning på resultatet!
Nu har jag varit produktiv i några dagar. Dock går det inte så fort, med tanke på att man får ta "barnpaus" titt som tätt. Har blivit 3 par byxor,3 tröjor och en mössa. Bilder kommer imorgon.
fortsätter att göra fynd på vår återvinningsstation, flera härliga gamla tyger och idag 2 härliga runda dukar på kupan.
ni som syr dagisväskorna, fodrar ni dem eller gör ni bara enkelt tyg?
just nu håller jag i min hand en helt oanvänd sy till barnen 62-98. Jag annonserade och önskade köpa den och det ringde en kvinna som hade en oanvänd eftersom hon aldrig fick egna barn. Den är från sista tryckningen -84. SKojja inte om jag är lycklig....