• mian71

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag undrar om det är någon som vet var man kan få tag på lite av det orange kanintyget? Jag vågade inte beställa det när det begav sig och ångrar mig nu

• mian71
    fante skrev 2008-06-24 11:28:45 följande:
    mian: Det är tyvärr slut. Annars är det jnydesign.blogspot.com som säljer kaniner.
    Jo jag vet ju att det är slut hos Jnydesign. Tänkte väl snarast om någon visste någon som köpt mer än de behövde första gången, om du förstår hur jag menar Det skulle vara värt en del..
  • mian71
    fante skrev 2008-06-24 11:41:22 följande:
    Jaha Men då är kanske det här det rätta stället att söka Eller Tradera?
    Jo jag tänkte ju att här borde finnas nån som vet nån.. kanske nån som inte håller lika hårt i sina metrar som Gekko, då förstås.. 
  • mian71
    LumLumLum skrev 2008-06-24 19:31:34 följande:
    Ikväll orkar jag inte sy. Håller på att sy upp medeltidskläder till familjen inför Hova Riddarvecka v28 där min sambo ska vara med och smida. Planen för kvällen var att sy upp en kjortel till honom som han ska ha dagtid vid smidet. Men jag är så totalt slut efter att i två dagar varit med stora dottern på ridläger (idag var det dessutom lång uteritt vilket innebar en väldigt lång promenad för oss föräldrar), så jag tänker däcka på soffan med en kopp te istället. Så nu hoppas jag på mycket liv här i tråden under kvällen så jag har något att roa mig med.
    Brukar ni åka till Hova Riddarvecka? Vi är där varje år, som besökare. Mina gamla hemtrakter, kan man säga.
  • mian71
    Tyras föräldrar skrev 2008-06-24 20:54:57 följande:
    nu har du en schysst lassie, mian. Du snackar på nätet med smedens fru
    Ja men precis *fnissar* Frågan är om det nu bara finns en enda smed där under Riddarveckan...

Men det brukar vara kul, barnen älskar att åka dit och titta på tornerspel, köpa märkligt godis och äta "galne galten" i ladan. Kanske borde jag sy riddarkläder åt dem i år??
  • mian71

Nu behöver jag lite hjälp!! Kompisens dotter (ca 7 år) ramlade olyckligt igår och bröt armen över armbågen. Det innebär närmare 2 månader i gips, från strax under armhålan och neråt. Hur syr jag bäst överdelar åt henne? Jag tänkte omlott och kanske trumpetärm, någon som har några mer konkreta tips eller kanske till och med bilder?

• mian71
    Kakan83 skrev 2008-06-25 14:37:35 följande:
    Min första tanke var kimono liknande plagg. Kanske inte så mkt hjälp men det var den tanken som slog mig.
    Ja jag var inne på det också, omlott typ bebisplagg skrev jag till mamman. Men passformen kan ju bli lite svår att få till, de bor 20 mil bort tyvärr. Syr jag likadan till dockan så kommer hon nog ta på sig vad som helst, misstänker jag :)

Just nu gör jag en ärmlös klänning med resårsmock i livet, frågan är om det ska vara fasta band eller band att knyta?
  • mian71
    Lallan skrev 2008-06-25 15:38:08 följande:
    Måste bara berätta en lite rolig sak. Köpte en stuvbit med vit och blå fleece med Nalle puh mönster på. Tänkte göra en filt till minstingen och sälja den andra halvan på ett visst ställe men blir inget av det. Sambon ville så gärna ha en tröja i tyget :-0, han ratade ugglorna men nalle puh vill han ha :-0. Han ska få som han vill i alla fall Som han sa, finns det något bättre sätt att göra succe på på jobbet? Han jobbar på förskola
    Det låter ju perfekt! Jag har en stor bit fleece med Byggare Bob, det kanske vore något för honom också?

Tänkte nog avyttra det på den stora säljsajten någon gång när jag får tummen ur för det blir inte av att jag gör något med den.

Sitter och bråkar med resårsmocken, och var tvungen att gå ifrån. Den är helt enkelt värdelös, den där tråden (någon som hört det förut från mig?) Det blir inte ens hälften så mycket rynkor som på den köpta förlagan. Klänningen kommer bli stor som ett tält. Nu måste jag nog tänka om och göra ett ok med rynkor under eller rynka under ett kantband, för det här går inte!
  • mian71
    GOBLIgobli skrev 2008-06-25 14:57:36 följande:
    Men lilla hjärtat! Krya på sig så fort det går.Min spontana tanke var, förutom omlott eller knappar, vida ärmar med gummiband längs ut så det blir som en stor puffärm. Där borde gipset få bra plats samtidigt som ärmarna inte badar i maten.
    Ja något sånt borde ju funka. Kanske ska åka till stora tygaffären och köpa något härligt somrigt bommulstyg. Det kommer ju gå åt både långärmat och kortärmat, och Lindex hade inte mycket att komma med enligt mamman.
  • mian71
    Sandra G skrev 2008-06-25 16:02:04 följande:
    Vad trist att höra. Vad är det som går snett då? Jag ska sy en klänning med smock sen ikväll när barnen har lagt sig.
    Det blir inte rynktigt nog, på något vis. Tråden verkar ha för dålig elastisitet, klänningen skulle aldrig kunna sitta uppe med hjälp av bara resårsmocken, även om jag hade 20 rader av den. Jag vet ju att några ångar på tråden för att den ska krympa och det funkar inte på den här tråden. Jag får nog köpa ny tråd, helt enkelt, och ta till min favo-sysselsättning.. sprätta (ha, jag avskyr att sprätta!).
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle