• mian71

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag skulle behöva en uppdatering om tryckknappar. Dels undrar jag hur de där knapparna några av er beställde från USA funkar, är de lika bra som pryms knappar? Och finns det någon som har länken till sidan?

• mian71

Idag har jag varit på Jofotex och gjort av med på tok för mycket pengar.. och titta vad jag fick med mig hem!! Nu ska här rockas elefanter istället!!

Johnny bar ut några rejäla kartonger som skulle postas för att flytta hem till några som hade förbeställt. Kanske någon här som får leverans inom kort?

• mian71
    Tyras föräldrar skrev 2008-07-03 16:51:13 följande:
    åhhh vilka fina elefanter!!måste åka förbi där när vi ska till stugan.
    Ja man blev aldeles glad av färgerna, över förväntan tyckte jag! Det som är lite trist är ju att det blir lite vitt när man drar isär tygerna. De hade provtvättat tygerna och de hade inte krympt alls, sa de. Och även om de var lite sträva nu som otvättade så blev de hur mjuka som helst efter tvätten, kunde jag känna.

De gula elefanterna ska jag sy i allra först, tror jag. De är så fina!
  • mian71

Titta på Theas blogg, hon har redan sytt en superfin klänning i det gula!

• mian71
    Amdadesign skrev 2008-07-03 18:16:44 följande:
    ååå jätte fina elefanterÄr det svart botten på de mörka eller det är mörk brun??Fanns det fler färger än röd, gul brun/svart?? skulle ju vilja ha grön
     Det är mörkt brun och nej, det finns bara i tre färger. Men den gula och den röda är superfina!
  • mian71
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-03 19:19:31 följande:
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-03 19:17:21 följande: Svarar mig själv 139 kr/m
    TeDrickaren skrev 2008-07-03 19:20:17 följande:
    Tack samma som Ugglorna med andra ord Samma kvalité
    Precis Enda skillnaden är att elefanternas matchande interlock kostade strax under 100 kr, och var mer kritvit. Ugglornas matchande interlock kostade ju 139 den också, och var lite mer gräddvit.
  • mian71
    TeDrickaren skrev 2008-07-03 19:26:19 följande:
    Mian: köpte "bara" den röda, bruna och blåa interlocken som matchade.La en beställning på nätet nu får se vad som händer
    Hihi, bara.. kan säga att min man inte tyckte det var bara idag när jag gick in för att köpa 1 tyg, ugglor och kom ut med ugglor, bruna, gula och röda elefanter och gul velur. Han såg inte den gula och den röda mudden i påsen, inte heller den vita interlocken

Det är ryckande åtgång på tyget, det kom in igår och det hade redan gått en rulle gult och nästan en rulle brunt. Man kan nog inte vänta allt för länge om man känner att man måste ha elefanter.
  • mian71
    TeDrickaren skrev 2008-07-03 19:32:14 följande:
    Mian: är man tygtokig så är man, vet precis. Var en butik här som hade rea på trikå. Mannen och dottern satt i bilen, jag ska bara in och köpa några m av ett turkost, kom ut med nästan tio m men det var billigt
    Haha, ja så kan det gå. Jag har dessutom beställt lite annat tyg i veckan så det lär bli överfullt i skåpen. Mamma, nu är dina glasspengar slut för i sommar, sa barnen Passande när man just gjort av med en halv förmögenhet på Smultronstället före Jofotex..
  • mian71
    Kyssen skrev 2008-07-03 22:48:52 följande:
    Tokigt fina elefanter - habegäret vaknade till liv igen!!! Måste få fråga er som haft problem med hoppstygn om tråden verkligen är så viktig? Jag har idag gjort ett helt oventenskapligt test, först med Bibbis tråd vilket ger hoppstygn på typ vartannat stygn med tvillingnålen. Sen tog jag Mölnlycke tråd - samma inställningar, samma tyg, samma nålar och voíla - perfekt resultat!!! Blir lite sur bara - för jag har ju köpt massor av Bibbis tråd, och den funkade perfekt till min Pfaff..  Någon mer som har en känslig maskin och varit tvungen att byta trådmärke?
    Nästan så att jag borde testa Bibbis tråd på min maskin också.. fast inte törs jag köpa den om du får hoppstygn. Köpte däremot Jofotex billigare tråd nu i rött, 20 kr för 1000m. Ska rapportera om hur den funkar.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle