• mian71

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

HugOlle skrev 2008-07-05 21:34:35 följande:
    Hur hittar man till din blogg. Inboxa om nödvändigt!
    Jag har väl inte riktigt skyltat med den, eftersom jag tycker att de flesta andra är bra mycket bättre på att sy än vad jag är, utan lagt lite bilder i galleriet här på FL istället. Lite lagom dåligt självförtroende där alltså Men eftersom jag inte säljer något så får jag ju länka till den här i alla fall. http://lillego.wordpress.com/ Och det läses Lille-Go, inte Lill-Ego på tal om det bristande självförtroendet...
  • mian71
    GOBLIgobli skrev 2008-07-05 23:16:17 följande:
    *fniss* Lill-Ego. Läste faktiskt LilleGo men det andra var kul!
    Hihi, ja det blev ju lite kul det där. Den uttalsmöjligheten hade inte föresvävat mig, men en vänlig vän påpekade det åt mig (läs:garvade gott) så jag ändrade genast lite här och var.
  • mian71

Nog är de egoister, alltid. Skriker i högan sky för att driva igenom sin vilja, vi är nästan lomhörda här hemma

Tack!

• mian71
    Sandra G skrev 2008-07-06 20:26:51 följande:
    Det här fina elefanttyget som ni visat här i tråden kan man köpa det på någon sida på nätet?
    www.jofotex.se De har ingen egentlig nätförsäljning men vet man vad man ska ha är det inga problem att maila dem och beställa.
  • mian71

HugOlle: Tack!

Jag letar efter ett bra bodymönster, i stl 74 och stl 80. Någon som vet var jag hittar det?

• mian71

Nu har jag beställt lite mer elefanttyg. Men hörrni, ni har ju handlat upp all gul velour! Vad är det för sätt? En kompis ville ha ett syskonset av elefanterna och då räckte inte mina ynka tygbitar till, inte om min Liten ska få det som var tänkt i varje fall.

En mönsterfråga, min Liten ligger mellan 86 och 92 på bredden, kan ha de flesta stl 86 fortfarande. Om jag ska göra ett par muddbyxor i velour, ska jag då ta Meedoms stl 86 eller 92? Och vilken form ska man ta? 2an?

• mian71
    fante skrev 2008-07-08 12:20:57 följande:
    Är det någon som vet hurdan Jofotex röda mudd är? Är den ungefär julröd?
    Jag kan fota den om du vill?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle