Sytråden spinner vidare - Grön rulle
fante, här har du en länk: http://lillego.wordpress.com/2008/07/08/farger/
fante, här har du en länk: http://lillego.wordpress.com/2008/07/08/farger/
fante, varsågod!! Visst är de underbara!! Förutom den meter med orange kaniner som jag varit och hämtat på posten idag så är nog de gula och de röda elefanterna mina absoluta favoriter hittills!
Idag ramlade det in en påse orange kaniner hos mig! Det lönar sig att be snällt, som ni förstår Efter semestern ska det bli något fint av dem!
Tack snälla Mstery!!
klumpi, både jag och Kyssen har den och vi har ju som sagt köpt den på samma ställe. Med den lilla prisskillnaden hade jag cokså valt att handla svenskt, dessutom verkar servicen i Skövde bra.
first timer, jag hade också valt den första som framsida!
Någon som har erfarenhet av en Kawasaki overlock? Fick låna svärmors gamla med tre trådar. Tyvärr blir inte sömmen riktigt bra, någon inställning som inte fungerar. Har jag rätt när jag tror att en söm ska bli helt sträckt (den inre, övertråden om jag inte missminner mig) och de andra ska löpa ut till traskanten? Någon som har tips på bra inställning?
Var på Skänninge marknad idag. Där hittade jag en försäljare från Borås med massor av billiga sytillbehör. Det blev 23 m kantband, 6 trådrullar från Gütterman och 5 m resår (2.5 cm bred) för 95 kr. Helt ok! Lite trikå från E-slöjd blev det också, inte till samma fyndpris dock.
Nu är semestern snart slut, dags att ta fram symaskinen igen
Jag skulle också valt bruna manar! Men det beror ju på vilket intryck man vill att mönstret ska ge.
Från Skänninge onsdag-torsdag till Bollnäs lördag söndag, vad de är ute och far från E-slöjd! Men kul när man kan handla utan frakt och klämma på tygerna innan man bestämmer sig!
Idag har jag äntligen kommit mig för att börja sy igen efter semester. Det blev en höstmössa i brun velour och Jofotex elefanter. Imorgon ska jag slutföra projekten jag påbörjade i början av semestern, tänkte jag.
Kyssen.. Nu har jag äntligen sytt med den där tråden (vad den nu hette??) och visst gör min Brother också hoppstygn med den. Både på hushållsoverlock och med den smala tvillingnålen, särskilt när det blev flera lager tyg. Däremot med den breda ser det ut precis som vanligt.