Inlägg från: lilllinda |Visa alla inlägg
  • lilllinda

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Symaskins fråga!
    eftersom jag måste köpa mig en ny symaskin o inte har superstor budget för detta så behöver jag tips på en bra symaskin för runt 4500 kr. Inget krav att det är en data... Har kollat lite o fastnat för Husqvarna emerald 183 men gillar även 116 o 122 hann inte riktigt kolla skillnaden på dem... Någon som vet något om dessa symaskiner? Eller kan rekomendera någon annan bra?

• lilllinda

Jag tror det var porto efter postens portotabell. Har fakturan i köket...

• lilllinda
    Sopheia skrev 2008-07-14 23:07:36 följande:
    Jag har funderat lite å en bernette 92c www.bernina.se/product_detail-n2-i216-sSE.htm... , sytt lite med den på butiken och den verkar himla trevlig, dessutom får man mycket maskin för pengarna, här kostar den kring 5000 tror jag och den har ju massor av olika dekorsömmar mm. Men jag har ju som sagt snöat in på Pfaff-maskinerna, så för mig blir det att vänta lite till.
    Tack för tips, ska kolla på den irl.
  • lilllinda
    LuRiGaBlAdLuSeN skrev 2008-07-17 13:03:20 följande:
    Hoppar in med en fråga som jag blir jätteglad om jag får svar på. Undrar om någon vet nåt bra mönster på singoallaklänning som man kan inhandla, bok ny el beg, eller enskilt mönster?/Anna, www.blogbyanlo.blogspot.com
    puffar din fråga för jag undrar också...
  • lilllinda

kan tillägga att stoff o stil har ett, men jag skulle vilja ha ett där man får flera stl på en gång då jag ska sy 3 klänningar i olika stl fr 62-116

• lilllinda
    doddit skrev 2008-07-18 09:10:44 följande:
    Tänkte hoppa in och säga hej eftersom jag smygläser här rätt ofta Försöker hänga med i hela tråden men det går inte, ni skriver helt enkelt för mycket Såg att nån frågade om singoalla. Jag har använt ett mönster på en singoalla-blus blus från ottobre 1/2007 och förlängt till en klänning. Annars finns det här: indietutes.blogspot.com/2007/07/peasant-blous...
    Aje08 skrev 2008-07-18 09:14:12 följande:
    Singoalla - I Ulla Welinders två böcker, en 0-3 år och en 4-10 (danska från Politikens Forlag) finns det en bra singoalla modell
    Tack för tips!!
  • lilllinda
    yrväder skrev 2008-07-20 11:22:03 följande:
    nu har jag fetbloggat ugglor
    Så mycket fint du har gjort! WOW så inspirerande att kika in på dina plagg!!
  • lilllinda

Någon som har bra mönster på muddjeans??
    Vill så gärna sy till min barn.

• lilllinda

i väntan på min nya symaskin har jag beställt lite tyger från tygpyssling, livsfarligt att tittat där! Så mycket fint!!!

• lilllinda

skulle beställa mer gult elefant tyg men det var slut o kommer in i aug igen. Då kommer även gröna elefanter!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle