Inlägg från: lilllinda |Visa alla inlägg
  • lilllinda

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Ang ottobre så brukar jag köpa den på Hemköp, tror tidn säljs lite överallt. Funderar på att prenumerera istället men blev inte klok på hur man betalar då priset är i euro. Dras priset efter dagskurs då eller när man betalar via sin bank på nätet?

• lilllinda
    Cirrus skrev 2008-08-30 13:14:00 följande:
    Ah, lysande Skulle uppskatta en bild väldigt mycket!
    Fotografering är ju inet min starkaste sida men jag fotade ute för då blev det bäst. tagit bild ganska nära för att man ska se färgen ena bilden ligger fleecejackan på marken o på andra la jag den på ett sos mönster för att du skulle se färgen mot vitt. på papper så bara blänkte det...
    Hoppas det är till någon hjälp. Det är ju ingen skrikande grön färg om man säger så, men jag gillar den.

fleece

fleece
  • lilllinda
    Cirrus skrev 2008-08-30 15:23:08 följande:
    Tack lillinda!Då är den så ljus som bilden på hemsidan ändå, det är en fin färg men jag är ute efter lite mer krut. Hmm, får fundera på om jag ska beställa lite ändå.Vad har du sytt av det gröna? Köpte du andra färger på S&S fleece också?
    av den gröna har jag sytt en fleecejacka fodrad med velour (hade inget som passade så jättebra ihop med den gröna) samt ngr gosedjur. Även köpt ljusblå, grå, rosa o den rosa som ser mer lavendelfärgad ut.
  • lilllinda
    Småkottarna skrev 2008-08-30 16:07:05 följande:
    Lillinda: Hur tycker du fleecen från SoS är? Är den tillräckligt tjock och go för att funka som en fleecejacka eller blir det mer koft-tjocklek på den?
    De jag har köpt upplever inte jag som jättetjocka, har fodrat den fleecejackan jag hittils har gjort. Tror det blåser rakt igenom annars, men jag kan ju ha fel. Men den är ju väldigt billig o ev kan man sy dubbla lager?
  • lilllinda
    Småkottarna skrev 2008-08-30 16:21:17 följande:
    Nu har jag hakat på trenden och skapat en blogg för att lägga upp mina alster. Jag som hade såååå mycket problem att få till raglanärmar på mina tröjor har nog nu lyckats få in snitsen. Jag har inget till salu på min blogg så nog måste jag väl få länka till den här då? www.smagryn.blogspot.com/
    wow så fina kläder!
  • lilllinda
    Dora skrev 2008-08-30 22:09:21 följande:
    Lätt hänt!Här har det gått åt pipan idag. Sydde en raglanbody men halsringningen blev enorm och fållningen på ärmarna blev asfula så det kastade jag. Sen började jag sy kantband på en omlottpyjamas jag haft liggande länge men min coverstitchmaskin har fått nippran och vägrade göra fina sömmar så jag kastade den också. Pyjamasen alltså, inte maskinen. Annars har jag mest sytt wrappers på sistone. Kolla på www.bumblebeehumlan.blogspot.com
    så fina wrappers! Hur gör man dem? Svårt?
  • lilllinda
    Cirrus skrev 2008-08-30 23:02:13 följande:
    Vilken av de tre grå köpte du och stämde färgen bra med bilden på hemsidan?
    Förlåt jag såg inte detta igår... därför svaret blev lite sent...
    Ha köpt den som bara heter grå och ja jag tycker att den stämde överens. kan tillägga att jag har säkert haft dem i ett år, köpte ett antal meter eftersom det var så billigt o syr lite då o då av det.
  • lilllinda
    TeDrickaren skrev 2008-08-31 18:22:09 följande:
    Skulle säga runt 50/52 är rätt normalt för en 2-3åring.
    håller med mätte min dotter i veckan hon har 52 o är snart 4.
  • lilllinda

4/9 kommer nya sos katalogen Glad jag frågade när jag var där häromveckan.

• lilllinda

Om jag inte minns fel så skrev någon häromdagen om mönster på tunika som bara var 2 delar som fanns i någon bok. Vilken bok var det o vilket nr på mönster?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle