Inlägg från: lilllinda |Visa alla inlägg
  • lilllinda

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

AMDA skrev 2008-08-22 20:47:28 följande:
    Nu har jag rockat igen...gissa om jag är bäst just nu i sonens ögon
    Fina kläder du syr, fastnade spec för hoodien med stjärnor.
  • lilllinda
    Pillan81 skrev 2008-08-22 20:09:23 följande:
    lilllinda: Då får du klämma lite på dem och sen komma med en recension.
    ska jag göra
  • lilllinda

Har köpt flera fina velourtyger från tygpyssling o tänkte tvätta dem innan jag syr i dem, hur brukar ni andra göra tumlar ni dem? Billig velour fr tex sos brukar jag tumla för jag tycker den blir finast då men velouren fr tygpyssling är ju lite dyrare så jag vill inte förstöra den...

• lilllinda

Ni som syr mycket o säljer, har ni registrerat ert märke någonstans isåfall var?

• lilllinda
    Cirrus skrev 2008-08-24 23:09:38 följande:
    Antar att det är Hilcos velour du köpt, jag brukar själv använda den och tumlar den alltid efter tvätt för att den ska få ludda av sig maximalt och dessutom utsättas för lite. Blir inte så många fler överraskningar med plaggen på det sättet.
    Ja det är det, glömde skriva det... Ok men då tumlar jag. Tack ni som svarat.
  • lilllinda

nu har jag ritat ett tröjmönster m raglanärm till min pojke. Provsytt en tröja också o det verkar helt ok. Men gud vad jag är dålig på att rita mönster!!! någon som har tips på hur man blir bra? El tips på lätta plagg att börja med när man ska göra egna mönster?

• lilllinda
    Tokern skrev 2008-08-25 18:26:12 följande:
    sitter och försöker beställa det fantastiska elefanttyget på jofotex´s hemsida, men får bara felmedelande:"Det verkar som frågan inte är korrekt formulerad." De svara ej på telefonen, vad har jag gjort fel????
    tryck där det står butiken o välj sedan kontaktuppgifter så kan du maila dem vanligt istället.
  • lilllinda
    AMDA skrev 2008-08-25 20:30:23 följande:
    Nu har jag rockat stjärnor igen Tror jag börjar bli rätt nöjd med mönstret nu..så snart slipper lilla a gå i prototyper
    Jättefint!
  • lilllinda

Jag har inte ens tänkt på att man kanske skulle ha mellanslag på namnbanden... behöver man det?

• lilllinda
    madebyinferno skrev 2008-08-26 10:53:50 följande:
    Du får inte annonsera ut tjänster. Endast varor. står det i deras annonsregler, antar att det innebär att man inte får efterlysa en tjänst då heller??
    Är det ngt du vill att ngn ska sticka så borde det ju gå att formulera så att det blir att du vill köpa en speciell stickad sak.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle