Inlägg från: Lines underbarn |Visa alla inlägg
  • Lines underbarn
    Lallan skrev 2008-06-21 23:46:12 följande:
    Jättefin färgkombo!Själv har jag precis blivit klar med ett par kaninknickers som ska matcha biltröjan från igår.
    Ska bli roligt att se dem!
  • Lines underbarn

Och jag undrar fortfarande över mått på A-klänning i stl 116...

• Lines underbarn
    Kakan83 skrev 2008-06-25 20:51:50 följande:
    När ni syr i trikå, glömde jag skriva.
    Jag använder tvillingnål och då är det bara raksöm som gäller!
  • Lines underbarn
    Stratus skrev 2008-06-25 21:09:00 följande:
    Jag har handlat hoswww.thefabricfairy.com/www.sewzannesfabrics.comwww.crybabysboutique.comwww.sewbaby.com/Där finns massor av rolig trikå och till bra priser. Jag har satsat på lite kul tryck. Enfärgat är ju så svårt att se färger på datorn och är lite tråkigt att beställa...Nu ska jag spara mig till nästa lön, men då blir det nog ett par små beställningar hossuperbuzzy.com/ochwww.reprodepot.com/Men där är det ju inte så billigt. Lite billigare nu kanske när dollarn står så lågt.
    Åkte du inte på en massa tull med alla de metrarna?
  • Lines underbarn
    Stratus skrev 2008-06-25 21:44:16 följande:
    Lines underbarn skrev 2008-06-25 21:11:09 följande:
    Hehe, nej, det är det som är grejen. Jag ska åka till en släkting i USA i september. Så jag tokbeställer och skickar hem till henne. På det viset betalar jag inte så mycket för frakten, och jag slipper tullen. Visst finns risken att någon tittar i min resväska, men jag tror att den är liten. Trist dock att behöva vänta i tre månader på mina fina tyger. Men den som väntar på något gott...
    Oj, vilken lycka!!!
  • Lines underbarn
    Lallan skrev 2008-06-26 09:38:24 följande:
    Apropå icke-sovande barn så blev det inte så mycket mera sytt för mig igårkväll/natt pga en liten herre! Har nu tänkt om angående mudd till knickersen, tänkte sy i justerbar resår istället men hur gör jag på bästa sätt? Är med på att det måste vara en kanal och en knapp så att man kan fästa resåren i det lägen som passar men sen då? Syr man fast ena änden av resåren och i så fall hur? eller sätter man fast båda ändarna  på kna pp en? Finns det ngt annat sätt än att göra knapphål för resåren i linningen?
    Jag har en liten beskrivning, den kanske kan vara till hjälp...
    underbarn-underbarn.blogspot.com/2008/05/justerbar-resr.html
  • Lines underbarn
    Småkottarna skrev 2008-06-26 19:48:01 följande:
    Ni är ju många som syr kläder har jag sett i era fina bloggar. Men ingen som vet vad man kantar kläder med? I tex halsringningar och ärmslut osv?
    Jag har tidigare kantat mest med muddväv men nu har jag börjat kanta med trikåremsor istället. De sensate tröjorna kantade jag som då man syr på en mudd och jag tycker det blir så mjukt och skönt (förhoppningsvis! )

bp3.blogger.com/_gtMANfIFIVE/SF1xb6tdANI/AAAAAAAAAU0/zVOyV-gVgL8/s1600-h/PICT0102ny.JPG
  • Lines underbarn

Vilken ålder motsvarar stl 116? Kan det vara 5 år? Jag har ett mönster från senaste numret av allt om handarbete och där finns stl 4år och 6 år. Vilket ska jag välja om jag behöver stl 116?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle