Inlägg från: Lines underbarn |Visa alla inlägg
  • Lines underbarn

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Då ska jag köra på 6 år! TACK till er!

• Lines underbarn

Hjälp mig lite är ni snälla! Jag har ett mönster för tajts som är anpassat för tyg med 5% stretch. Jag ska sy i hilcos interlock och av vad jag förstår så är det inget stretch i det tyget. Hur ska jag anpassa mönstret? Tror ni det räcker att lägga på en cm överallt?

• Lines underbarn
    Cirrus skrev 2008-06-30 21:19:34 följande:
    Lines underbarn skrev 2008-06-30 21:09:47 följande:
    Jag tycker nog att det är stretch i den interlocken. Det är den jag syr de flesta av mina mössor av.
    Det är ju vad jag också tycker, men när jag pratade med Jenny senast så tyckte jag att hon sa att det inte var det...hon jämförde med viscosjerseyn. Men jag kanske rörde ihop det Jag kör på samma mönster. Jag får testa! Tack för hjälpen!
  • Lines underbarn

Kan jag få ett mått på tajts från midjan och ner om de ska vara 3/4 längd? Please!

• Lines underbarn

Lines underbarn skrev 2008-07-01 15:37:53 följande:

Kan jag få ett mått på tajts från midjan och ner om de ska vara 3/4 längd? Please!
    och så storleken förstås! 116
  • Lines underbarn

Hej hej! En till som varit bortrest och har en massa att läsa ikapp! Tar sin lilla tid! Men jag har hunnit sy lite också, kika gärna in i bloggen om ni vill!

underbarn-underbarn.blogspot.com

• Lines underbarn
    Armine skrev 2008-07-26 15:39:00 följande:
    Kunde inte lämna ett inlägg i din blogg så det får bli här i stället. Vilken underbar själ, vad är det för färg? Jag har stickat en liknade i ljusbått och lila (blandade med varandra). Ska göra en svart också.
    Tack! Jag skulle nog säga att den är ljust ljust turkos.
  • Lines underbarn
    AMDA skrev 2008-07-29 11:07:22 följande:
    Snacka om att brevbäraren är eftertraktad här hemma varje morron så springer jag ut för att se om tygerna från usa har kommit och idag beställde jag fler trådar från usa hihi Vet att ni disskuterade tvillingnålar för ett tag sen... där jag beställer mina sytrådar o broderitrådar har de tvilling nål från 2.0 till 4.0
    Vilken webshop beställer du från?
  • Lines underbarn

Hoppas länken funkar nu!

Har ni sett detta tyg från Superbuzzy?! Det är japanskt med svenska barn på! Och så är det text på svenska, tyckte det var himla skoj!

www.superbuzzy.com/index.php&cPath=88_92&products_id=3093

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle