• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • Lilltå

Reklamera kan du göra även om du sytt i det. 3 år kan man reklamera och att sy i ett tyg är ju inte nån felaktig användning direkt. Är det mindre än ett halvår sedan du köpte det är det faktiskt upp till affären att visa att det inte är fabrikationsfel.

Dora skrev 2008-07-19 21:21:27 följande:
    Jag fick en massa hårda skrynklor på köpet när jag köpte fleece sist. Jag har tvättat, tumlat och strukit lite försiktigt men de går inte bort. Det känns som en tuppkam när man känner på dem. Verkligen skitfult. Förstör alltihop! Har någon något bra tips hur man kan göra för att få bort dem? Har provat att gnugga och rufsa men inget tycks hjälpa.www.bumblebeehumlan.blogspot.com/
  • Mari78 m pojktriss
    Mian80 skrev 2008-07-20 16:45:41 följande:
    Mari78 m pojktrissI ottobre 4/2004 finns några mönster på underkläder.
    Har du numret själv? Skulle kunna tänka dig att skicka mönstret i så fall?
  • mian71
    yrväder skrev 2008-07-20 17:29:15 följande:
    tja, inga barn, inget jobb just nu, och sambon jobbar heltid. Till detta så har vi haft skitväder hela veckan i princip
    Perfekta förutsättningar för att få lite gjort, alltså. Jätteinspirerande att se alla roliga kombinationer!
  • Lallan

Frågar igen! Ni som mailat Jofotex om beställningar hur lång tid har ni fått vänta tills ni fått svar?

• sarahl

Lallan- jag skickade en förfrågan om elefanttygerna fanns kvar att boka. skickade inte med min adress, en dag så låg det bara i lådan. har aldrig beställt därifrån förut så jag blev paff hur de fått min adress och lite besviken eftersom jag bara undrade om det tyget fanns kvar, hade inte helt bestämt mig om jag skulle ha. Så nu är det väl bara att betala och se glad ut!

• Lallan
    sarahl skrev 2008-07-20 19:11:56 följande:
    Lallan- jag skickade en förfrågan om elefanttygerna fanns kvar att boka. skickade inte med min adress, en dag så låg det bara i lådan. har aldrig beställt därifrån förut så jag blev paff hur de fått min adress och lite besviken eftersom jag bara undrade om det tyget fanns kvar, hade inte helt bestämt mig om jag skulle ha. Så nu är det väl bara att betala och se glad ut!
    ok :-O Mitt mail var väl lite åt det hållet! Bara att vänta och se då!

Jag efterlyste ju förresten Cars tyg häromveckan. Idag på väg hem från semestern så fick jag allt med mig 4m tyg
  • AMDA

Är det någon som bor i närheten av jofotex o kan köpa 1m röda elefanter till mig???

Har försökt att maila men jag har inte lyckats få nått svar....

• Smock

Måste fråga om någon av er har fått problem med smärtor i armen av all sömnad? Jag har så ont i höger arm, har pratat med distriktan och hon sa att det förmodligen var p.g.a att jag syr så mycket. Hur sitter ni när ni syr, något man kan tänka på :)

Och så har jag ju rockat lite igen också
    sybabbel.blogspot.com/

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle