• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • Humleblomstern

Nejmen hej hallå . Har varit ruskigt inaktiv på familjeliv de senaste månaderna, men nu kikar jag in i tråden igen för att få lite inspiration. (Jag har förresten ett kuvert till dig med mönster som jag ritat av från Sy till barnen... Hittade det för en tid sedan när jag rensade på skrivbordet, och insåg till min förfäran att jag inte skickat det till dig (ja hu jag skäms)! Har du fortfarande intresse av dem?)

• yrväder
    Humleblomstern skrev 2008-07-22 12:44:14 följande:
    Nejmen hej hallå . Har varit ruskigt inaktiv på familjeliv de senaste månaderna, men nu kikar jag in i tråden igen för att få lite inspiration. (Jag har förresten ett kuvert till dig med mönster som jag ritat av från Sy till barnen... Hittade det för en tid sedan när jag rensade på skrivbordet, och insåg till min förfäran att jag inte skickat det till dig (ja hu jag skäms)! Har du fortfarande intresse av dem?)
    jadå, absolut. jag kan kanske kika förbi nån dag och hämta dom. är ledig nu på dagarna så mig passar det när som helst.
  • Humleblomstern

Tack Cirrus! Det känns roligt att vara tillbaka och få se på allt fint ni har sytt!

Yrväder, finemang! Jag skriver i din gästbok.

• Cirrus
    Humleblomstern skrev 2008-07-22 13:16:13 följande:
    Tack Cirrus! Det känns roligt att vara tillbaka och få se på allt fint ni har sytt! Yrväder, finemang! Jag skriver i din gästbok.
    Hur är det med din lilleman, kommer ihåg att vi fick ungefär samtidigt. Min är numera som ett riktigt yrväder Lånar ditt "namn" Liza
  • Humleblomstern

Cirrus, det låter precis som min lillkille. Han är inte still en sekund när han är vaken... Drar och grejar och rotar och hamrar och jag vet inte vad... Och givetvis fin och charmig och allt det där samtidigt . Sömmandet får ske när han sover!

• Gekko

Hej humleblomstern! Vad roligt att man genast känner igen bilden innan man hinner läsa nicket! Hoppas du kikar in lite oftare framöver nu, det var verkligen ruskigt länge sen! (Säger jag som skriver alldeles för sällan...)

• Gekko

Jag har kommit på ett sätt att sy resårkanal och fålla etc med overlocken som jag inte minns att jag sett någon annanstans. (Det finns säkert andra som gjort det tidigare dock, jag har nog inte uppfunnit hjulet! ) Det är dock ett snabbt och enkelt sätt så jag tänkte tipsa om det ifall ni inte heller tänkt på det

Jag gör en dragspelsvikning med tre lager tyg och overlockar kanten, då kommer sömmen mitt i tyget när man viker ut igen. Går det att förstå? Annars har jag skrivit en tut med lite bilder till i min blogg.

• yrväder

gekko
    det där tipsade nån om för länge sen, fast det var nog på sysidan, eller här. jag minns inte

• Humleblomstern

Gekko! Roligt att bli igenkänd! Måste erkänna att jag spanat in din blogg lite då och då... . Du syr mycket fint!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle