• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • lilllinda
    yrväder skrev 2008-07-20 11:22:03 följande:
    nu har jag fetbloggat ugglor
    Så mycket fint du har gjort! WOW så inspirerande att kika in på dina plagg!!
  • fante

Nu har jag rockat igen

Är det någon annan som har (haft) problem med att ugglorna töjer sig?

• car
    Mstery skrev 2008-07-19 22:45:28 följande:
    carjag har en hugin veronica... har ju den där sömmen H.. har du dagit ratten på S minus...alltså så lågnt det går åt minus hållet. Det hade jag missat totalt i början och då blev det glest
    tack, det blev genast mycket bättre. hade vridit åt vänster tidigare, men inte så där långt
  • hypatia
    Lallan skrev 2008-07-20 19:03:43 följande:
    Frågar igen! Ni som mailat Jofotex om beställningar hur lång tid har ni fått vänta tills ni fått svar?
    Jag fick svar dagen efter. Och de skickade supersnabbt. Men jag hämtade inte ut paketet förrän idag... har jobbat för mycket.

Nuuuuu är elefanterna i alla fall här! Ska bara tvätta lite...
  • Villevalle
    Smock skrev 2008-07-20 19:49:27 följande:
    Måste fråga om någon av er har fått problem med smärtor i armen av all sömnad? Jag har så ont i höger arm, har pratat med distriktan och hon sa att det förmodligen var p.g.a att jag syr så mycket. Hur sitter ni när ni syr, något man kan tänka på :)Och så har jag ju rockat lite igen också sybabbel.blogspot.com/
    Jag har ont i höger armbåge, men har inte alls hänfört det till sömnaden. Tänkte att det hade att göra med att jag burit så mycket barn det senaste året
  • Smock

Villevalle, jag har ju iofs också burit min son mycket eftersom vi bor på 3:e våningen utan hiss, det kanske är en kombination. Frustrerande är det i alla fall, jag har ju så mycket tyger och idéer nu.

• TeDrickaren
    fante skrev 2008-07-20 20:46:49 följande:
    Nu har jag rockat igen Är det någon annan som har (haft) problem med att ugglorna töjer sig?
    Både och men jag tycker att elefanterna är förskräkliga på det, töjer sig mycket. Trots att jag tvättat i 60g och torktumlat.
    MOA
  • mamma på vift

Jag har rockat kanniner Blev faktiskt riktigt nöjd...förutom att mönstret skulle vara st. 68 och det blev st.74 Fundersam ja ja han växer ju i dem! Nästa projekt är att sy en tröja i det turkosa kanintyget till storebror!

*Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • lilllinda

Någon som har bra mönster på muddjeans??
    Vill så gärna sy till min barn.

• Lallan
    hypatia skrev 2008-07-20 20:54:46 följande:
    Jag fick svar dagen efter. Och de skickade supersnabbt. Men jag hämtade inte ut paketet förrän idag... har jobbat för mycket.Nuuuuu är elefanterna i alla fall här! Ska bara tvätta lite...
    Hmmm, ringde ju och pratade med dom innan och blev då hänvisad till mail och eftersom jag ställde en fråga så räknade jag med att få svar. Ska ringa på nytt i morgon!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle