-
Det var jag det. Då ska jag titta efter en sån pressarfot, trycket vet jag inte hur man ändrar tyvärr.GOBLIgobli skrev 2008-06-24 00:00:58 följande:Just det, kom på ang. frågan om att undvika bubblig söm i trikå (vem var det nu?) så förutom att lätta på pressarfotstrycket, finns det även en sk trikåfot som är som en bredbent pressarfot och som inte trycker ut tyget lika mycket när man syr. Den tycker jag är kanonbra!
-
http://www.lindberg.tm.se/download/storleksguide_070316.pdf
Hittade lite angående huvudomfång och åldrar när det gäller mössor! -
Ibland är det så kul att sy åt ungarna
Har nog fått bästa betyg man kan få för min biltröja (som jag förövrigt inte blev nöjd med själv) sonen vägrar ta av sig den, bortsett från då han ska äta så att den inte ska bli smutsig. Han har vägrat ta av sig den på kvällen för att han ska sova i den. Är nog bara att sy en till så man har att byta med.
Kan tillägga att han är biltokig och sover med två hårda plastbilar på natten med så det är inte tröjan i sig utan bilen på tröjan som gjort den intressant. -
Måste bara berätta en lite rolig sak. Köpte en stuvbit med vit och blå fleece med Nalle puh mönster på. Tänkte göra en filt till minstingen och sälja den andra halvan på ett visst ställe men blir inget av det. Sambon ville så gärna ha en tröja i tyget :-0, han ratade ugglorna men nalle puh vill han ha :-0. Han ska få som han vill i alla fall
Som han sa, finns det något bättre sätt att göra succe på på jobbet? Han jobbar på förskola
-
Hoppas att någon är vaken fortfarande och kan svara på min fråga som jag vet varit uppe måååånga gånger förr. Vilken midjebredd på mudden ska det vara för en ettåring? Om nån vet ungefärlig längd från grenen på ett par knickers till samma ålder så vore det perfekt. I sista minuten bestämde jag mig för att kompletera födelsedagsklänningen till en ettåring och den ska ju överlämnas i morgon.
-
Dora: Får man fråga vilken färg du använde till dina gröna ugglor? Mina blev mer olivgröna *läs militärgröna* och jag blev inte helt nöjd med dom.
-
Tackar! Storleken bör nog ligga nånstans runt 80-86 så då har jag någonting att gå efter!yrväder skrev 2008-06-25 22:51:35 följande:Har du nån aning om storlek? Mina i storlek 74/80 har midjemudd 34 cm och innerbenslängd på knickers skulle jag nog göra runt 15 cm.
-
Apropå icke-sovande barn så blev det inte så mycket mera sytt för mig igårkväll/natt pga en liten herre! Har nu tänkt om angående mudd till knickersen, tänkte sy i justerbar resår istället men hur gör jag på bästa sätt? Är med på att det måste vara en kanal och en knapp så att man kan fästa resåren i det lägen som passar men sen då? Syr man fast ena änden av resåren och i så fall hur? eller sätter man fast båda ändarna på kna pp en? Finns det ngt annat sätt än att göra knapphål för resåren i linningen?
-
Ursäkta särskrivningar mm, får viss hjälp av minstingen.
-
Har ett väldigt enkelt mönster som jag skulle kunna maila till dig om du är intresserad. Har bilder på några mössor sydda efter just det mönstret i galleriet. Bara hojta till om det är intressant.Kakan83 skrev 2008-06-26 16:10:22 följande:Någon som vill dela med sig av ett mössmönster alt göra ett byte? Vill sy trikåmössor i dubbelttyg. Men hittar inget jag gillar. Eller om ni vet någonstans på nätet?