• Lallan

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Lines underbarn skrev 2008-06-26 10:34:21 följande:
    Jag har en liten beskrivning, den kanske kan vara till hjälp...underbarn-underbarn.blogspot.com/2008/05/just...
    Tack! Hade inte tid att vänta, skulle iväg kl 12 men jag löste det ändå lite på liknande sätt som dig men inte riktigt lika snyggt. Lär bli fler sydda så då vet jag till nästa gång. Hur bra som helst speciellt då man inte kan mäta barnet som ska ha byxorna. Då är man säker på att dom kommer passa.
    Dora skrev 2008-06-26 11:51:43 följande:
    Färgen är Herdins olivgrön. Jag färgade endast 600 gram och trodde det skulle bli mycket starkare färg. Men jag är glad att det inte blev det.
    Din olivgröna såg mycket finare ut än min Nitor olivgrön, den ser mer dyster ut vilket jag inte gillar.
  • Lallan

Har lagt in en bild på klänning med tillhörande knickers/tights som var ettårs-present till en liten flicka idag! Försökte äen få in en bild på min söta tvååring iklädd kläderna

• Lallan

Glömde att tacka för hjälp med mått och tips sent igår och tidigt i morse!

• Lallan

Min skeptiska sambo börjar bli rätt rolig. Sydde ett par knickers åt äldsta sonen nu på morognen då jag konstaterade att hans garderob börjar bli aningens för liten. Valde ett gammalt tyg med bruna och beiga småklöver på och sambon såg då mycket skeptisk ut men nu frågade han om jag hade mycket kvar av det tyget och om inte han också kunde få ett par :-0

• Lallan

Stratus: Ja, men jag blev hyfsat förvånad!

Stratus och gecko: Jättenygga!

• Lallan

Funderar på det där med symaskiner jag också, har nu lånat morsans Pfaff tiptronic som är toppen på alla sätt och vis. I höst har jag tänkt köpa en egen maskin och då står valet mellan Pfaff och Brother. Brothern kändes roligare och hade mer extrafinesser men är det då så att motorn är svagare eller något annat simpelt som är sämre så känns ju Pfaff som ett bättre alternativ. Hmmmm, jag som nästan bestämmt mig för Brothern börjar tveka igen.

• Lallan

Hur syr man så att det blir som böjda knän på ett par byxor? Har tänkt att sy ett pr jeans åt äldste sonen som muddbyxor men vill inte ha dom alltför vida upptill, någon som vet var man kan hitta ett bra mönster?

• Lallan
    sarahl skrev 2008-07-02 08:55:36 följande:
    Ni som syr med tvillingnål, vad strår en trådspänning på för att få perfekt på baksidan?
    För mig beror det mycket på tyget, desto högre trådspänning desto mer drar det ihop sig på framsidan av tyget vilket inte är så snyggt så jag brukar få prova mig fram.  Baksidan brukar annars bli väldigt fin med trådspänning runt 4 men det funkar inte alltid med framsidan.
  • Lallan
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-04 22:06:58 följande:
    Nytt plitat i bloggen i desperat försök att få tag på elefanter *skratt*. Ha en trevlig helg nu tjejer - får se om det blir något sytt nu i helgen jag är så sugen, men vet inte riktigt vad jag vill sy
    *asg* Låter lite som mig fast jag körde med urvuxna barnsaker istället

OT: Blev lite nyfiken på när du fyller år, låter som att vi är ungefär lika gamla
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle