Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Har lagt in en bild på klänning med tillhörande knickers/tights som var ettårs-present till en liten flicka idag! Försökte äen få in en bild på min söta tvååring iklädd kläderna
Glömde att tacka för hjälp med mått och tips sent igår och tidigt i morse!
Min skeptiska sambo börjar bli rätt rolig. Sydde ett par knickers åt äldsta sonen nu på morognen då jag konstaterade att hans garderob börjar bli aningens för liten. Valde ett gammalt tyg med bruna och beiga småklöver på och sambon såg då mycket skeptisk ut men nu frågade han om jag hade mycket kvar av det tyget och om inte han också kunde få ett par :-0
Stratus: Ja, men jag blev hyfsat förvånad!
Stratus och gecko: Jättenygga!
Funderar på det där med symaskiner jag också, har nu lånat morsans Pfaff tiptronic som är toppen på alla sätt och vis. I höst har jag tänkt köpa en egen maskin och då står valet mellan Pfaff och Brother. Brothern kändes roligare och hade mer extrafinesser men är det då så att motorn är svagare eller något annat simpelt som är sämre så känns ju Pfaff som ett bättre alternativ. Hmmmm, jag som nästan bestämmt mig för Brothern börjar tveka igen.
Hur syr man så att det blir som böjda knän på ett par byxor? Har tänkt att sy ett pr jeans åt äldste sonen som muddbyxor men vill inte ha dom alltför vida upptill, någon som vet var man kan hitta ett bra mönster?