• Lallan

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

miniliten skrev 2008-07-13 16:23:06 följande:
    jag vet vilket du menar och jag har sett det på jysk, men har inet varit där nu på ett tag så vet inte om det finns kvar.
    Jaha, då ska jag kolla där om det kan tänkas finnas kvar där istället!
  • Lallan
    Smock skrev 2008-07-13 20:47:09 följande:
    Om man ska ha en mönsterbok, vilken är den ultimata? Ni pratar mycket om både Meedom och Gunther, recensioner please...Jag har rockat lite mer djungel.
    Jag använder mycket mönster ur "Sy barnkläder av mjuka tyger" av Åsa Lennartsson med strl mellan 70-130cl. Har även Gynthers, Gunnars och Vassdahl men använder den förstnämnda mest.
  • Lallan
    Cirrus skrev 2008-07-13 22:34:04 följande:
    stora lilla J skrev 2008-07-13 20:43:35 följande: Låter bekant, jag använde form 1 på raglan till min minste, str 80. Vore det inte för att den var aningen (inte mkt) nätt på längden så hade min 3,5 åring kunnat använda den, motsvarande str 98/104 typ. Magtröja någon?
    Så upplever jag trjorna i Lennartssons bok också, kankse inte fullt så extrema men det blir bäst när jag tar strl 80 och förlänger på längden till min 2-åring.
  • Lallan
    HugOlle skrev 2008-07-13 22:46:27 följande:
    Tycker det är svårtt att hitta Åsa Lennartssons bok... Skulle gärna vilja ha den. Tips någon?
    Hittade den på tradera
  • Lallan

Grrrrrrrrrr! Har sytt klart mina retrobyxor ikväll och jag som aldrig brukar ha några problem med tvillingnålen har haft det nu. Baksidan har trasslat sig och sömmen har inte blivit tillräckligt stretchig. Tur att dom är till sonen och ingen annan, visserligen är det bara på insidan som det syns men ändå! Dessutom tror jag att resåren blev för bred

Sorry för gnället men jag blev bara så besviken när jag bara skulle sy det sista.

• Lallan

Hur lång tid brukar det ta innan man får mailsvar från Jofotex? Visst var det nån som skulle dit snart?

• Lallan

Frågar igen! Ni som mailat Jofotex om beställningar hur lång tid har ni fått vänta tills ni fått svar?

• Lallan
    sarahl skrev 2008-07-20 19:11:56 följande:
    Lallan- jag skickade en förfrågan om elefanttygerna fanns kvar att boka. skickade inte med min adress, en dag så låg det bara i lådan. har aldrig beställt därifrån förut så jag blev paff hur de fått min adress och lite besviken eftersom jag bara undrade om det tyget fanns kvar, hade inte helt bestämt mig om jag skulle ha. Så nu är det väl bara att betala och se glad ut!
    ok :-O Mitt mail var väl lite åt det hållet! Bara att vänta och se då!

Jag efterlyste ju förresten Cars tyg häromveckan. Idag på väg hem från semestern så fick jag allt med mig 4m tyg
  • Lallan
    hypatia skrev 2008-07-20 20:54:46 följande:
    Jag fick svar dagen efter. Och de skickade supersnabbt. Men jag hämtade inte ut paketet förrän idag... har jobbat för mycket.Nuuuuu är elefanterna i alla fall här! Ska bara tvätta lite...
    Hmmm, ringde ju och pratade med dom innan och blev då hänvisad till mail och eftersom jag ställde en fråga så räknade jag med att få svar. Ska ringa på nytt i morgon!
  • Lallan
    Beatrize74 skrev 2008-08-05 14:14:46 följande:
    Är det någon av er tygtrixare som vet hur man gör för att inte få sådana rynkor i hörnen, att det liksom blir så spänt. Man ska kunna klippa upp sömsmånen något va? När man syr rundade saker så kan man ju klippa upp sömsmånen som små trianglar för att lätta på "trycket", men hur gör man om man har sytt ett nittiogradershörn? (Alltså...tänk er att ni syr bokstaven "L" till exempel. Det blir gärna "korvigt" där i den inre hörnet av bokstaven nedtill.)Hur katten gör man?
    Har för mig att man klipper av själva hörnet vid sömmen.

Nu har jag sytt klart ett par velourbyxor åt min son som växer som ogräs så att han inte längre har några kläder som passar. Har även lyckats få klart en sittdyna och väska till dockvagnen och även samma till barnvagnen.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle