• Therese33

Barnförsäkringar

Hur har ni gjort med barnförsäkringar? Enligt Länsförsäkringar så fick vi bara teckna olycksfall fram tills 5 års ålder och Trygghansa har tills 1 års ålder då dom gör en omprövning.
    Vår son är fullt frisk så jag förstår inte problemet...

• Svar på tråden Barnförsäkringar
  • cloudberry79

Självklart, jag fixar det!

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • Gumpan
    cloudberry79 skrev 2008-06-23 01:53:17 följande:
    De motiverade sitt beslut med att Vidar ännu går på kontroller, vilket alltså är de rutinmässiga kontroller de gör på alla prematurbarn i mitt län, oavsett om de har några problem eller ej.
    Mysko. Vi går ju oxå på kontroller tack vara att han är född innan vecka 30. Men de har inte varit några problem.

Får jag oxå komma in och titta hos dig.
  • Therese33

Fasen vad trött man blir på dessa försäkringsbolag, vi har skickat in papper nu till Trygg-Hansa iallafall, får se vad dom säger...

• Maria C S 75

Jag fick ingen premis med en tillväxthämmad på 1970 gram i v42+1. Först fick jag bara olycksfall. Fick hem ett papper som jag fyllde i, sedan gjorde de en utredning (de kontaktade både neo och bvc) som tog närmare 3 månader och därefter fick jag full försäkring.

Stolt mamma till Mario. Carpe diem.
  • Proletariatet

Skandia hade en snubbe som var hem till oss och pratade, han sa att det inte skulle vara några problem att försäkra Tyra (född i v.24+1), men det återstår att se vad de tar för undantag, om man tycker det blir värt det.
    Till en kompis med tvillingar födda i v.27 sa de nej, konstigt att samma försäkringsbolag kan säga så olika till olika personer. Men, som sagt återstår det att se, de kanske ändrar sig när de ser hennes journaler.

• sofiiin

Jag har länsförsäkringar och jag får inte försäkra min son förs han är ett halvår okorrigerat!! Förstår inte varför med tanke på att han är friskförklarad för länge sedan :/

• cloudberry79
    morotsstavar skrev 2008-07-11 18:29:39 följande:
    Skandia hade en snubbe som var hem till oss och pratade, han sa att det inte skulle vara några problem att försäkra Tyra (född i v.24+1), men det återstår att se vad de tar för undantag, om man tycker det blir värt det. Till en kompis med tvillingar födda i v.27 sa de nej, konstigt att samma försäkringsbolag kan säga så olika till olika personer. Men, som sagt återstår det att se, de kanske ändrar sig när de ser hennes journaler.
    Vi hade också försäkringssäljare som bedyrade att det skulle absolut inte vara något hinder för att ansöka. Skandia, Trygghansa, Folksam, Länsförsäkringar mfl ringde upp eller kom på besök och berättade om sina försäkringar. Det blev VÄLDIGT snopet när vi fick hem det ena nekandet efter det andra, då hade jag suttit två hela kvällar och nogrannt fyllt i ansökningarna.
    LFG WOTLK
  • jelikas

Vi sökte först barnförsäkring hos folksam men efter ca 1 vecka fick vi hem att vi kunde återkomma efter ca 6 månader och testa igen. De ansåg att han hade förlåg födelsevikt och därför löpte större risk att bli sjuk. Han vägde 2028 g och föddes i v 36+1

Trygg hansa var inga problem att försäkra honom i.

• sofie och laura

ace europe rekomenderar jag er min son född v28 inga problem

I januari när vi låg inne för rs virus fick vi ersättning 300 kr per dag

är så nöjd betalar 75 kr i månaden

• cloudberry79
    jelikan skrev 2008-07-11 23:24:51 följande:
    Vi sökte först barnförsäkring hos folksam men efter ca 1 vecka fick vi hem att vi kunde återkomma efter ca 6 månader och testa igen. De ansåg att han hade förlåg födelsevikt och därför löpte större risk att bli sjuk. Han vägde 2028 g och föddes i v 36+1Trygg hansa var inga problem att försäkra honom i.
    Om man jämför med de andra bebisarna i tråden är han ganska stor, så det blir ganska stor skillnad. Så fort de väger under 1500 så blir det mycket svårigheter med försäkringarna.
    LFG WOTLK
Svar på tråden Barnförsäkringar