• Lurvenpajsaren

Jag blir så trött...

Va fan har man en jävla livmoder och äggstockar för om man ändå inte har någon användning av dem. Varför blöda tolv gånger om året om man ändå inte blir gravid! Jag är såå trööött på det här! Ledsen och förbannad. Nu har man fått Pergo och vad händer: jo, första månaden fungerar bra med ägglossning och allt och nu, omgång två, när man ska sätta igång månadens befruktningsritual så får man mellanblödningar igen. Blir till och med förbannad på min egen läkare som lite klämkäckt skriver innan han ska på smester att jag ska fortsätta såhär över sommaren förutsatt att jag inte redan hunnit bli gravid. Ja, eller hur? My ass... Jag orkar snart inte mer!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 22:15
    Hej tjejer!

Fortsätt kämpa på och skrik ut er frustration! Skrik lite åt mig också...jag är så trött på allt just nu så jag ska försöka att "strunta" i allt ett tag. Jag håller alla tummar för er och återkommer när jag känner mig på hugget igen.

Sköt om er!
    Kram!

• Svar på tråden Jag blir så trött...
  • augustibruden

Solkatta: Ha, ha...ja, man kan ju verkligen undra hur massagen för din man skulle ha sett ut.
    Jag får fråga henne nästa gång om hur mannen ska göra.

Jag fattar inte heller varför vissa skryter med att dom blev gravida på första försöket. Precis som att det har med duktighet att göra. Sen har jag märkt att man tydligen ska skämmas och känna sig dålig om man inte blir gravid men det vägrar jag.

• frukarlssonn

Nej vi ska verkligen inte skämmas. Och som jag läste nånstans här lite tidigare så är det mer imponerande att lyckas skaffa sig ett jobb. De som kan bli gravida blir ju det av ett instick men inte är det säkert att de kan jobba! Det krävs ju lite mer än att bara ligga på rygg

• Lurvenpajsaren

Förlåt att jag skrattar så jag trillar av stolen snart, men hur 17 kändes det att sitta där med denna flummiga kvinna? Jag tycker det är starkt jobbat av dig om du tog dig igenom det för jag hade nog rullat runt på golvet att gapskrattat! Jag kommer ihåg när jag provade yoga för första gången, precis innan det blev sådär superpoppis, och jag och min kompis blev ombedda att lämna lokalen då vi istället för avslappning hamnade i något sorts hysteriskt anfall.

För att svara på din fråga: vi är båda 35.

augustibruden skrev 2008-07-08 08:06:50 följande:
    Igår var jag på akupunktur för första gången.Jag behöver lite hopp känner jag och det sägs ju att det har hjälp en del barnlösa. Jag tror på akupunktur rent allmänt men hon som höll i det var väldigt flummig och hon visade mig hur jag ska sitta med benen i kors samtidigt som jag masserar mina bröst och så ska jag upprepa för mig själv att jag är en gudomlig varelse och vacker kvinna som är skapt med äggledare och livmoder där ett liv kan gro, hi, hi....ja, vi får väl se om det hjälper men vad gör man inte för att bli gravid....Jag visade hur jag skulle göra för sambon igår men han såg lite fundersam ut (konstigt, förstår inte varför?)Är det några fler än vi som är lite äldre här i tråden?Jag är 37 och min man 40.
  • Lurvenpajsaren

"Augustibrud: hihi.. ja vad gör man inte ... :)
    I vårt förhållande är det mannen som det är "fel" på. Undra om det finns nån liknande massage för honom? Hmm... det skulle kanske se rätt pervo ut...? * usch vilka "otäcka" bilder jag fick i huvudet!! åh, när man sitter på jobbet också!! *"

Men tjejer vad ni får mig att skratta! Och jag gör det i n t e av ondo utan av ren och skär förståelse! Visst blir man knäpp på det här?! Vi kanske ska åka på något humflum-läger allihop och testa allehanda grejer? Då sitter vi ju i samma båt.

• Solkattan

precis va sjutton ska man behöva skämmas för?
    Alltså jag kan skämmas över mina äckliga tånåglar som har blivit angripna av svamp som stinker äckligt och ser motbjudande ut!
    Jag bör skämmas eftersom jag varit slarvig och inte använt medlet som man ska pensla på varje vecka under ett halvårstid.
    Men det här med barnlösheten?
    Har jag/vi sökt hjälp? Ja.
    Följer jag läkarnas råd? Ja.
    Har jag varit slarvig och missat nån äl de senaste 2-3 åren? Knappast.
    Uppdaterar jag mig i ämnet barnlöshet regelbundet? Ja.
    Listan kan göras jättelång... kan faktiskt inte hitta nåt som jag borde anklagas för att göra "fel" i denna process att skaffa barn..?

//solkatta

• Solkattan

Lurvenpajsaren:
    Ja ett läger vore skitkul...
    Tänk en frukostbuffé med grapefrukt och standardmjölk.
    Förmiddag med allehanda Yoga och avslappningsövningar.
    Kanske kunde vi bjuda in alla våra läkare så skulle de kunna ha en öppen "brainstorm" där vi alla skulle kunna få ställa våra frågor?
    ibland tycks ju läkarna ha sååå lika svar. NOT.

Vi kanske kunde ägna eftermiddagen åt att trycka egna t-shirtar med texter som "Mamma 2010?"
    eller "Bebisverkstad pågår, tackar som frågar men det går inget bra iår heller...". Senare på kvällen utlysa en vinnar T-shirt?

Åh, va lägersugen jag blir... ska nog avboka tysklandsresan o dra på läger istället.. :)

//solkatta

• augustibruden

Lurvenpajsaren: Jag skrattade så jag tjöt hemma när jag skulle visa mannen och han bara tittade på mig som om jag blivit galen men när jag var där var hon som gjorde akupunkturen så fruktansvärt allvarlig så man blev påverkad. Det var först när jag satte mig i bilen som jag insåg hur kul det var.
    Jag skulle nog passa in på ett flumläger för jag käkar ju en massa konstiga piller också ha, ha (fiskoljetabletter, folsyra, Glandin 25 och Levaxin) Vi skulle nog ha riktigt kul på ett sånt läger!

• Love4cats

Akupunktur lät helt plötsligt hur skoj som helst , måste testas och hoppas jag träffar på samma typ av kvinna som du, augustibruden ...Hur ska man hålla sig för skratt och slappna av? Ha ha, det blir en övning hemma. Ser karln framför mig "Så här ska man göra" samtidigt som jag har fullt upp med att massera rattarna .

Jag var skamsen tidigare innan jag förstod bättre själv Fundersam men med tiden har det vänt och nu blir jag bara förbannad på puckon som tror att de kommer med superråd. Alltså, TROR en del att man är helt blåst bara för att man inte blir gravid? Det är ju inte i knoppen det sitter. Då kan man fundera varför en del öht blir gravida? Sen har jag fått höra "Ni kanske har sex för sällan?" Om de bara visste vilket sexliv man har, då skulle de bli gröna av avund (förutom pauserna).

Min man fick ut lite aggressioner mot en kvinna som gnällde tidigare på att jag jobbar ju bara. Inte undra på att det aldrig blir barn, att jag är precis som en annan bekant.
    Min man blev nådigt vass i tonen när han hört vad hon sa och jag önskar hon hade hört honom "SKA HON SÄGA, SOM ÄR HEMMAFRU och F-N inte ens vill jobba?! Hon läser ju kurser och föder barn och gör allt för att slippa". Är det konstigt att inte hon förstår vad det innebär att jobba? Klart man blir trött ibland..."

*Pust* Jag tror jag hänger med på läger

Marinero skrev 2008-07-08 12:55:07 följande:
    Nej vi ska verkligen inte skämmas. Och som jag läste nånstans här lite tidigare så är det mer imponerande att lyckas skaffa sig ett jobb. De som kan bli gravida blir ju det av ett instick men inte är det säkert att de kan jobba! Det krävs ju lite mer än att bara ligga på rygg
    Man kan inte äga en katt. I bästa fall kan man bli hans sambo
  • Lurvenpajsaren

Nu blir jag ännu mer förbannad!!!

Hade skrivit (i mitt tycke) ett jätteroligt förslag på lägerschema och så ska den här förbannade FL strula idag...allt raderades pga seg uppkoppling.

Jag får skriva om allt lite senare. Nu blev jag så sur så jag ska ta bilne bort till ICa och köpa mig en stoor Ben & Jerry´s, baske mig...morr...

En stor kram till er bruders!

• Solkattan

Ja de verkar ha problem på FL idag.. :(
    Åh, snälla skriv ett nytt lägerschema... !!
    Jag vill få en kul eftermiddag.. ( egoistiskt kanske?.. :) )

//solkatta

Svar på tråden Jag blir så trött...