• Lurvenpajsaren

Jag blir så trött...

Va fan har man en jävla livmoder och äggstockar för om man ändå inte har någon användning av dem. Varför blöda tolv gånger om året om man ändå inte blir gravid! Jag är såå trööött på det här! Ledsen och förbannad. Nu har man fått Pergo och vad händer: jo, första månaden fungerar bra med ägglossning och allt och nu, omgång två, när man ska sätta igång månadens befruktningsritual så får man mellanblödningar igen. Blir till och med förbannad på min egen läkare som lite klämkäckt skriver innan han ska på smester att jag ska fortsätta såhär över sommaren förutsatt att jag inte redan hunnit bli gravid. Ja, eller hur? My ass... Jag orkar snart inte mer!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 22:15
    Hej tjejer!

Fortsätt kämpa på och skrik ut er frustration! Skrik lite åt mig också...jag är så trött på allt just nu så jag ska försöka att "strunta" i allt ett tag. Jag håller alla tummar för er och återkommer när jag känner mig på hugget igen.

Sköt om er!
    Kram!

• Svar på tråden Jag blir så trött...
  • Solkattan

Ibland undrar man ju faktiskt om man är mindre värd för att man inte har barn...
    Ta det där med jobbet man går till åtta till fem varje dag. Ibland så måste vi oannonserat jobba över. Vem är det då som typ alla tittar på och det förväntas att man ska ställa upp?
    Ja, inte är det hon med ett eller två barn. Nä, de kommer alltid undan. Och de kan alltid köra med att de ska ta ut barnledighet. Det kan inte chefer neka. På min sambos jobb råder samma sak. De som har barn behöver inte åka ut på uppdrag land o rike runt. De får stanna hemma på sin ort. Medans de barnlösa skickas till höger o vänster. Min sambo skulle vara i Helsingfors i 3 månader. Efter 8 långa månader kom han tillslut hem. Jävla många ägglossningar vi missade under dessa månader...
    Nu spelade det iof. ingen roll iom. att vi inte kommer lyckas på egen hand...
    Nä, när ( eller om) vi någon gång för egna barn ska jag också luta mig tillbaks och peka på mina gamla kolleger och ropa "pay back time!!!"... (om jag nu jobbar kvar med denna dret så länge till).

/Solkatta

• kramelikram

Såg att du har problem med att få ägget att fästa. Har du provat akupunktur mot detta?
    Själv gick jag på akupunktur för att gynna "fastsättningen" och hela klimatet i livmodern inför vår IVF. Försat försöket lyckades och nu ligger lilla Tuva i soffan och sover

Håller alla tummar jag har för att ni alla snart får det efterlängtade plusset!! Glad sommar!!

augustibruden skrev 2008-07-02 12:35:39 följande:
    Liten Fraggla: Den t-shirten vill jag ha! Eller med texten: Ja, jag VET att det är dags att skaffa barn men storken är en jävla svikare!Lokatten: Vi ska också starta IVF efter semestern men eftersom ägget inte fäster så är jag inte så hoppfull just nu. Måste nog utreda det först.Lite positivt tänkande så här på eftermiddagen: Vi slipper vaknätter, torka spy, ömma bröstvårtor pga ammning, förlossning, åderbråck, foglossning, ordna barnvakt och vi kan resa lättare, dricka vin, renovera huset mm.......hm, lyckades jag övertyga mig själv om att vi är nöjda som det är?? Svar: NEJ!!! JAG VILL HA BARN NU!!!!!!!!
  • Liten Fraggla

Mmm verkligen! Hur många gånger har man inte hört: "jamen det är ju enklare för er som inte har barn" eller "Det är ju enklare för er att anpassa er, vi måste ju planera så mycket, så ni kan väl ändra tid/plats/whatever" ... Mmm för min tid är ju naturligtvis värd mindre än deras, jag sitter ju bara å rullar tummarna resten av tiden.

Usch Solkatta vad drygt! 8 månader! Undrar om jag ens fixat det. Fast man gör ju vad man måste ändå nånstans. Vad har man för val? Det är ju som hela den här väntan egentligen! Jag skulle inte trott det själv att jag skulle orkat försöka så här länge Vägrar ge upp helt enkelt. Nån gång ska det fan vara min och vår tur! Så det så!

• Love4cats

Ha ha, de ska få sitt. Alla som säger att "Du och du kan ju jobba jul, nyår, påsk, första veckan i juni elelr jobba övertid. för du ska ju bara hem till karln"...Ööh...När upphörde man ha ett privatliv bara för att man inte har barn?! Payback time alla gånger  ! ! !

Solkattan skrev 2008-07-02 15:57:01 följande:
    Nä, när ( eller om) vi någon gång för egna barn ska jag också luta mig tillbaks och peka på mina gamla kolleger och ropa "pay back time!!!"... (om jag nu jobbar kvar med denna dret så länge till)./Solkatta
  • Lurvenpajsaren

Hej Carmen!

Var det till mig eller till någon annan?

Carmen80 skrev 2008-07-02 13:13:27 följande:
    Skickar en styrkekram till dig!!!Tycker det är bra att du får ut detta och blir förbannad!!Helt rätt, det ska man få bil!!Men det kommer att hända, det är jag säker på!
  • Carmen80

Till dig )

Lurvenpajsaren skrev 2008-07-02 18:42:29 följande:
    Hej Carmen!Var det till mig eller till någon annan?
  • Lurvenpajsaren

Tja!

Kom precis tillbaka hit.

Men naaa tjejen! Vad rar du är, tack!

Carmen80 skrev 2008-07-02 21:43:29 följande:
    Till dig )
  • Stabilo

Angående tävlingsmänniska fick mig att tänka på då min kära farmor kom efter att syrran hade berättat om graviditeten o kramade om mig och sa "Ja å xxx som hann före dig..." !!! Hon har ingen aning om vad vi går igenom och att komma med en så idiotisk kommentar, jag hade bra lust att smäll till henne just då. Vrid om kniven lite mer, tack!

Jag hade träff med några tjejer från gymnasiet förra veckan, där en har 5 barn, andra har 4 o den tredje 2. Ni kan väl gissa om det blev barnprat! Kände mig NÅGOT utanför! O det enda jag satt o tänkte var att "fråga inte om vi inte ska skaffa barn snart" för just då hade jag inte ork att dra nån dum lögn för hundrade gången.....Var ganska skönt när de åkte hem.

• Solkattan

Stabilo:
    Känner igen det där med att bäva inför frågan...
    Men har upptäckt att de flesta småbarnsföräldrar är så himla upptagna med sitt så när frågan kommer så är det liksom ingen större idé att försöka förklara utan det verkar oftast vara bättre att vifta bort det med en liten vit lögn...

Vet inte om du hört den där historien om bröllop o begravning där en av de yngre gästerna slutligen tröttnar på att höra att det är hans tur att gifta sig nästa gång och säger tillbaks till den äldra släkting "Ja nästa gång är det kanske din tur med?" (med syfte på begravning då)...

//Solkatta

• lillaDsmamma

Hej..
    Får man vara med här..
    Har en dotter på 2 år, tog mig 4 år att bli gravid med henne. Har träffat en ny sambo och vi kämpar för fullt med att försöka få barn men det verkar inte funka.

Igår fick jag veta att min fd har gjort sin nya tjej med barn, det gjorde ont ska jag säga, nu funderar jag på allvar om det är ngt fel på mig. Vad är Pergo för ngt?

Svar på tråden Jag blir så trött...