• Lurvenpajsaren

Jag blir så trött...

Va fan har man en jävla livmoder och äggstockar för om man ändå inte har någon användning av dem. Varför blöda tolv gånger om året om man ändå inte blir gravid! Jag är såå trööött på det här! Ledsen och förbannad. Nu har man fått Pergo och vad händer: jo, första månaden fungerar bra med ägglossning och allt och nu, omgång två, när man ska sätta igång månadens befruktningsritual så får man mellanblödningar igen. Blir till och med förbannad på min egen läkare som lite klämkäckt skriver innan han ska på smester att jag ska fortsätta såhär över sommaren förutsatt att jag inte redan hunnit bli gravid. Ja, eller hur? My ass... Jag orkar snart inte mer!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 22:15
    Hej tjejer!

Fortsätt kämpa på och skrik ut er frustration! Skrik lite åt mig också...jag är så trött på allt just nu så jag ska försöka att "strunta" i allt ett tag. Jag håller alla tummar för er och återkommer när jag känner mig på hugget igen.

Sköt om er!
    Kram!

• Svar på tråden Jag blir så trött...
  • augustibruden

Kramelikram: Akupunktur måste jag ju testa då!
    Allt måste testas innan vi ger upp!

Solkatta: Hi, hi...den historien om bröllop och begravning var ju bra!

Det där med vänner som inte förstår är ju ett kapitel för sig...
    Jag förklarade för några nära vänner att vi kommer ha svårt att få barn innan mina värden på sköldkörteln blir bra men jag fick ändå kommentarer som "är det bara kärlek så blir det barn till slut, du ska se på bröllopsresan då ni är avslappnade, nu när ni har hund kommer ni slappna av mer, försök att tänka på annat så löser det sig.....Jag blir så trött på att folk inte förstår att det faktiskt kan vara fysiksa orsaker till at det inte blir barn och då hjälper det INTE att slappna av och tänka på annat!

• Solkattan

Jo, det där med att slappna av ja...
    För egen del så är det rätt käckt att i såna lägen kunna svara tillbaks "Hmm... slappna av säger du... om JAG slappnar av kommer min mans spermier bli fler då?". Likaså det där med hunden. Kan det vara nåt ämne i hundens päls som triggar igång min sambos spermieproduktion?
    Alltså att vara uppstressad är säkert inge bra rent allmänt där kan jag ge dem lite rätt. Att stress kan ge rubbningar i menstrationscykeln och orsaka att ägglossning uteblir .. ok. Men om man nu är regelbunden som en klocka så köper jag inte att deras argument om att stress i nuläget skulle vara orsaken till vår barnlöshet.
    Jag kräks faktiskt rakt ut på alla som tjatar om att slappna av. Va fan.. (ursäkta svordomen) men vad har dessa människor för rättighet att ytterliggare trycka ner en?
    Är det inte typiskt att det alltid är kvinnan som beskylls för att det inte blir några barn?
    Hur många män får höra att det borde slappna av?
    Nä, vad de får höra är att "ha inte för trånga kalsonger och sitt inte med laptopen i knät". Huuu... vilka svåra regler att följa!
    Inte sjutton är det nån som säger till dom att undvika transfetter. Eller att dricka standardmjölk. Att ligga med benen i vädret en kvart efter sex...
    Som trådens namn... "jag blir bara såå trött!2.

/Solkatta

• Love4cats

Alltså det här med att "är det kärlek så blir det barn" eller "våra barn blev till av kärlek"...det blir ju som ytterligare en dråplig pik. Förutom att man inte är avslappnad eller har sex nog mycket, så låter det som att folk tvivlar på om man alls är kära i varandra...
    Snacka nedlåtande...
    Bra svar tillbaka på begravningen

• Solkattan

Hej lillaDSmamma!
    För mig för du gärna vara med!
    Pergo ja... min sambo skulle direkt svara att det är ett laminat golv.
    Tyvärr är jag inte helt med i alla mediciner och termer.. men tror det är nån medicin ska ta få igång ägglossningen? rätta mig gärna nån om jag har fel... :)
    Såg att du också var värmlänning kul!
    Har Ni påbörjat nån utredning?
    Jag och min sambo går på Gripen i Karlstad på utredning.
    Coolt med en katt som heter Pölsa.. :)

Varför blir det barn när nån typ blir våldtagen då?
    Det kan väl ändå inte ses som en kärleksfull handling?

• Love4cats
    lillaDSmamma, för mig får du gärna vara med också.
    Haha, Solkattan, laminatgolv .
    Pergo använder man för att antingen få äl eller förstärka den man redan har, hormonstimulering, kortfattat  . En tablettkur under fem dagar.
  • Solkattan

Love4Cats:
    Bra förklaring på Pergo... ska dra den för sambon ikväll ( han är ju verkligen toootalt jätteintresserad NOT ).. men åminstone kan han ju slippa tro att det är ett golv... :)

//Solkatta

• lillaDsmamma

Tack för de fina välkommnanden...

Ja, alla kommentarer man får varför man inte blir gravid, om jag fick en krona för varje gång ngn frågar är det inte dags för er att skaffa ett barn, fan då skulle jag vara miljonär.

Ringde till kvinnokliniken idag, allting har ju semesterstängt så bara snällt vänta till efter semestern och se om vi kan få hjälp ngnstans.

• Love4cats

För min man känns det som att det mer än gärna bara är sockerpiller för han förstår liksom inte att vi måste kolla dagar också. Menar Pergo i sig trycker ju inte in en unge i mig . Hrmpf, det blev lite konflikt här idag och jag halkade in på "Nu skiter jag i det här"-spåret Hemlis, för jag är lite less, då det känns som att jag ska ha stenkoll på allt medan mannen bara avvaktar instruktioner. Känner mig som en general "Drop down and give me 50". Tror jag har värmeslag så ska gå ut i skuggan och svalka av mig. Endast 28 grader i huset *pust*. Det och hormoner i kombo = halvsvettig, grinig fru Fundersam

Man kan inte äga en katt. I bästa fall kan man bli hans sambo
  • Solkattan

LillaDSmamma:
    Ringde du Karlstad då? Eller har ni nån i Munkfors?
    De har stängt fram tills den 4:e augusti om jag inte minns fel...
    Väntar också på att de ska öppna till hösten. Det här är nog första sommaren nånsin som jag faktiskt bara vill ska gå i racerfart..!
    19:e augusti har vi vår tid. Ska kanske få genomgå en spolning då om min menscykel stämmer in... lite nervöst... men vad gör man inte?
    Vi kanske skulle kunna bilda miljonärsklubb? :)

Svar på tråden Jag blir så trött...