Inlägg från: Sofies värld |Visa alla inlägg
  • Sofies värld

Bebis Mars-2009, Nån mer?

hej! Jag är i v.7, BF den 5 mars! Mår sååå illa, det gjorde jag inte förra graviditeten. Ska på hälsostilsinformation på mvc imorgon, något nytt dom börjat med som man går på innan inskrivningen. Och dom var väldigt noga med att man skulle komma ensam! Min kille blev lite besviken.

Imorgon ska jag också få bokat tid för första VUL. Har en sjukdom som gör att jag har större risk för missfall och att barnet blir litet. Med min dotter gjorde jag VUL i v. 5,7 och 12. Och UL i v.17,28 och 30. Kul att få se den lill* så tidigt!

• Sofies värld

Eftersom jag har gått på hormonbehandling så vet jag att jag hade ÄL den 12 el. 13 juni och det känns skönt så att man inte blir flyttad tillbaka flera veckor i alla fall!

• Sofies värld

Jag tyckte egentligen att det var onödigt för mig att gå på den eftersom jag varit gravid för två år sen och inget har väl direkt ändrats i rekommendationerna för vad man får göra eller inte, förutom att det är tillåtet att äta sushi. Dessutom så jobbar jag ju som kostrådgivare och personlig tränare så jag kan ju ändå en hel del om vad som är bra och äta och träna.

• Sofies värld

Jag tyckte egentligen att det var onödigt för mig att gå på den eftersom jag varit gravid för två år sen och inget har väl direkt ändrats i rekommendationerna för vad man får göra eller inte, förutom att det är tillåtet att äta sushi. Dessutom så jobbar jag ju som kostrådgivare och personlig tränare så jag kan ju ändå en hel del om vad som är bra och äta och träna.

• Sofies värld

Ja, jag har gått på pergotime eftersom jag har pcos. Och det tog sig på första fösöket! Min kille är superstolt över sin "super-sperma" som han går runt och skryter om här hemma! Men det dröjde ända till BIM+9 innan jag testade positivt. När jag hade haft BIM+3 så testade jag mig en sista gång innan vi åkte på semester och det visade ju negativt så jag både drack, rökte, åt brie och rött lamm!

Dom säger ju att det inte ska vara nån fara så tidigt, men man blir ändå nojig eftersom jag har så hög missfallsrisk. Typiskt eftersom jag aldrig dricker eller röker annars. Fast ciggen kastade jag efter 2 bloss för jag mådde så illa och jag kunde inte stå ut med att min kille rökte i närheten av mgi så det var då jag började ana!=)

Har ni några cravings än då?
    Mina är Daim, äggmackor med kaviar och gröna ärtor!

• Sofies värld

Oj, vad mycket som skrivits här sen man kikade in i morse! Tjejer, berätta lite om er själva!

Ålder?
    Var bor ni?
    Tidigare barn?
    JObb/studier?

Kul att veta lite om dom man pratar med!

Jag får väl börja:
    Ålder: 22 år
    Bor i Varberg.
    Förlovad med Christoffer och tillsammans har vi Iseline 21 månader.
    Har eget företag och är personlig tränare, kostrådgivare och mamma boot camp-instruktör. Föreläser även om kost och hälsa och skribent för Varbergs Posten, där jag har min egen spalt om kost, träning och hälsa. Har speciellt inriktat mig på träning för gravida och efter förlossning, vid magmuskeldelning och kejsarsnitt. Kan identifiera och känna igen mig hos "mina" mammor och dessutom så är det ju så kul att träffa små bebisar!

• Sofies värld

FruFoxy BF 090301 (Tredje barnet)
    Lotta B BF 090303 (andra barnet)
    Sofiefitness BF 090305 (andra barnet)
    Februarii 090305 (Tredje barnet)
    Frila2 BF 090306 (Första barnet)
    Akristiansson BF 090310 (Första barnet)
    Macmillan BF 090310 (Första barnet)
    Alexandraluleå BF 090311 (Tredje barnet)
    Malin 85 BF 090311 (första barnet)
    litenelefant BF 090311 (första barnet)
    doris34 BF 090313 (andra barnet)
    Mammiz81 BF 090313 (Andra barnet)
    mammma milla 090313 (andra barnet)
    Fluffig82 BF 090314 (Andra barnet)
    Tésan BF 090314 (Andra barnet)
    små räkorna BF 090318 (tredje barnet)
    cossie BF 090318 (första barnet)
    Pelagonia BF 090320 (Andra barnet)
    Joanna81 BF 090321 (Sjunde barnet)
    Jenny Vendéla BF 090321 (Andra barnet)
    Mrztigger BF 090324 (tredje barnet)
    lady bird BF 090327 (Andra barnet)
    minii BF 090327 (Första barnet)

• Sofies värld

alexandraluleå:

Jag kommer från Bua!!! Vilket sammanträffande! Och vi blir nog snart buabor igen =)

• Sofies värld

vi har berättat för våra föräldrar, syskon och närmsta vänner!

anledningen till att vi får göra VUL är att jag har en riskgravidtet, annars är det inte standard här i Halland.

Svar på tråden Bebis Mars-2009, Nån mer?