Bebis Mars-2009, Nån mer?
biz: har faktiskt aldrig hört talas om att man testar sig hos BM. Förutom när man gick på ungdomsmottagningen och inte hade råd med ett och fick sätta där i två minuter och skämmas. =)
biz: har faktiskt aldrig hört talas om att man testar sig hos BM. Förutom när man gick på ungdomsmottagningen och inte hade råd med ett och fick sätta där i två minuter och skämmas. =)
Tar barnet verkligen allt den behöver om man kräks väldigt mycket? Var hittar man seabands förresten?
men varför är det då så farligt att gå ner i vikt i början av graviditeten? Det är pratas ju om att det är farligt att banta i början av graviditeten eftersom det frigörs gifter ur fettväven, men kroppen ser ju ingen skillnad på om man bantar frivilligt eller "ofrivilligt" så att säga.
tyvärr så innehåller inte de grova polarbröden, tunnbröden osv. så himla mycket fibrer ändå!
Jag som verkligen förespråkar motion och nyttig mat under graviditeten eftersom det är det jag jobbar med, har verkligen fått omvärdera mig själv! Har inte tränat ett dugg på 3 veckor pga. konstant illamående och går runt och suger på klubbor, turkisk peppar och andra hårda karameller för att hålla sötsuget borta. Min tunga är helt söndersliten!
Här hemma äter vi dessutom bara vegetariskt och fisk, men jag har fått ett sånt jäkla köttsug! Hade det med dottern också. Äter stora köttbitar, MASSOR med blodpudding och en massa köttbullar! Järnbrist på g kanske?
Jag bara längtar efter förlossningen och det har jag gjort sen min dotter föddes! blir det kejsarsnitt så vill jag nog ha ett barn till bara för att få uppleva en vaginal förlossning igen, det var ju så häftigt!
Dagdröm: äter du fisk och ägg eller mjölk så är risken nästan obefintlig att du ska få nån brist. skulle vara järn då men det får ju nästan alla ändå!
förresten, när jag ligger på mage så känns det jätteobehagligt för det känns som om jag ligger på en kula. men det kan väl inte vara livmodern redan? Enligt VUL är jag i v.7, men enligt dom beräkningarna så skulle jag blivit gravid samma dag jag plussade så jag tror att jag är i alla fall 2 veckor längre.
Lykta:
Jag vet inte varför men att suga på salta karameller (typ turkisk peppar) eller klubbor hjälper mot mitt illamående! =)
Jag äter hellre riktigt socker än sötningsmedel. det räcker med en ask läkerol för at jag ska sitta en hel dag på toaletten!
En kompis gav mig tipset om turkisk peppar en gång när jag var magsjuk och sen dess är det det som gäller när jag mår illa!
Lykta:
nej, min graviditet räknas som riskgraviditet eftersom jag har en autoimmun sjukdom och dessutom har lätt för att trigga igång andra autoimmuna sjukdomar. Nästa UL ska vara i v.12 men jag vet ju inte riktigt vilken vecka jag är i! Dateringen enligt VUL stämmer ju inte alls eftersom jag då skulle blivit gravid samma dag som jag testade positivt.
Förresten, vilken skillnad det är att vara gravid när man redan har en liten! När jag var gravid första gången kunde jag ju sova när jag ville, det kan man ju inte riktigt nu när man har en 1 1/2 åring att aktivera!