Inlägg från: Sofies värld |Visa alla inlägg
  • Sofies värld

Bebis Mars-2009, Nån mer?

Pelagonia: Visst är det jobbigt att bli bakflyttad? Även om det bara är ett par dagar så känns det ju som en evighet!

Jag blev ju först bakflyttad ett par veckor och nu framflyttad 2! Känns mycket bättre att bli framflyttad måste jag säg, men så var det förra graviditeten också och så blev jag bakflyttad igen på rutin-UL!

• Sofies värld

Macmillan: Dom kan ta fel när det är så tidigt! Enligt förra VUL skulle jag ha blivit gravid samma dag som jag plussade. Så jag bokade ett nytt VUL och då visade det sig att jag var mer än 2 veckor längre än vad dom sa först! Det kan säkert ha att göra med hur fostret ligger för på förra VUL såg man knappt någonting, men denna gången såg det verkligen ut som en bebis!

• Sofies värld

Jag hade med mig min fästman och min storasyster på förra förlossningen. Men jag har så positiva minnen från den så denna gången kör vi själva! Hon får nog vara barnvakt istället!

• Sofies värld

Imorgon har vi inskrivning! Är lite orolig för graviditetsdiabetes då vi har hur mycket diabetes som helst i släkten och eftersom jag har en autoimmun sjukdom och lätt triggar igång andra autoimmuna saker i kroppen. Fick till exempel reda på att jag har börjat bilda antikroppar mot vitamin b12. Lagom kul, men det är under kontroll!

• Sofies värld

Hej!
    Idag var vi på inskrivning. BM var lite avig för att jag gjort så många VUL och för att jag kommer att fortsätta göra UL var fjärde vecka fram tills man börjar mäta magen. Det är ju för att se om barnet växer som det ska, men om det inte gör det vad ska vi göra åt det då? sa hon. Jaja, du gör som du vill men ville bara väcka en tanke hos dig för vi vet ju inte vad alla dess ultraljud har gjort för skada om 10 år. Det kändes ju väldigt kul att höra! =/

Ska på sockerbelastning den 2 september eftersom vi har mycket diabetes i släkten och för att jag har en autoimmun sjukdom som lätt triggar igång andra autoimmuna grejer i kroppen.

Stora UL är den 7 oktober!

• Sofies värld

visst, men pga. sjukdom så måste jag ju göra många ultraljud. Så om man ändå inte kommer undan är det väl ingen mening med att skrämma upp?

• Sofies värld

UL lista

Tuttan27 22 September
    Gustafssons slutet av september
    FruFoxy 30 september
    Alexandraluleå I början av oktober (datum kommer senare)
    Pelagonia Slutet på Oktober (extakt datum kommer sen)
    Tésan 14 Oktober
    Babylove84 ???
    Jennie83 säkert i slutet på oktober (vet ej exakt) Vul 28/8 (kanske får veta då)
    Sofiefitness En gång i september och 7 oktober

Ja, vi ska ta reda på könet. Gjorde det förra gången för att vi var nyfikna och denna gången är det mest för att veta om vi måste köpa nya kläder eller inte! =)

• Sofies värld

Alltså vagn, hur gör man?!

Min dotter kommer att vara 2,5 så jag funderar på en kombivagn med ståbräda. Vill ha en trehjulig kombivagn, finns det? Tittar lite efter begagnat eftersom vi inte vill lägga alltför mycket pengar på denna fjärde vagn! =)

• Sofies värld

Igår var jag öm runt hela magen och speciellt om man tryckte på naveln! Den har ju som sagt redan pluppat ut! =) har redan gått upp 2 kilo och brösten har gått från b till d-kupa! Jag är nöjd! =)

• Sofies värld

Jag är så öm i magen att jag bara låter den pösa ut, alltså jag kan inte ens gå med en liten anspänning i magen som man gör i normala fall. ser verkligen jättegravid ut!

har inte tränat nu på säkert 9-10 veckor pga. illamående och trötthet. Har bara orkat träna mina kunder men det är knappt! Plus tre kilo redan!

Svar på tråden Bebis Mars-2009, Nån mer?