Bebis Mars-2009, Nån mer?
frila2: Jag har provat apotekets men tyckte inte att dom hjälpte lika bra som dom jag hittade på gekås faktiskt! Och där kostar dom bara 49 kr paret så jag har bunkrat upp! På apoteket kostar dom 199 tror jag.
frila2: Jag har provat apotekets men tyckte inte att dom hjälpte lika bra som dom jag hittade på gekås faktiskt! Och där kostar dom bara 49 kr paret så jag har bunkrat upp! På apoteket kostar dom 199 tror jag.
Jag känner rörelser flera gånger om dagen nu! Hur mysigt som helst!
alexandraluleå: folk här på fl kan verkligen konsten att döma!
Vi körde tex. 5-minuters metoden (fast vi körde 3 min istället) med vår dotter och det anser många vara misshandel. jag däremot tycker att en utvilad och glad förälder är det bästa för barnet!
alexandraluleå: när jag var liten fick man alltid en smäll på fingrarna när man gjort nåt dumt, inget som gjorde ont eller så utan bara en markering att så fick man inte göra. Inget märkvärdigt tycker jag, fast jag gör det inte på min dotter eftersom hon blir så arg och allt blir tusen gånger värre!
Tuttan27: vilket antiklimax! usch, stackars dig!
Idag kom nya vagnen! Det gick ju jättesnabbt,ett par dagar bara och så levererad fram till dörren. Så nu ska vi bara packa upp den ch sätta ut sulkyn till försäljning.
Var på intervju idag med och det gick hur bra som helst! Hon tyckte att jag var väldigt tydlig och ledande som personlig tränare och att det var ett plus att jag var kostrådgivare också. Att jag var gravid såg hon inte alls som ett problem och det var ju skönt. Får svar nu på torsdag, hoppas hoppas!
Här kan man bli galen! Mina läkare har verkligen ingen koll! Jag har nämligen utvecklat antikroppar mot vitamin B12 sen ett par år tillbaka, men värdena har ändålegat inom rimliga gränser. Vad jag inte visste var, efter att av misstag ha surfat in på en sida om b12-brist och graviditet, att har man b12-brist vid graviditet hämmas folsyraupptaget vilket ger en jättehög risk för benmärgsbråck!
Detta skulle dom ha kollat redan samma dag jag ringde och sa att jag var gravid! Ringde min sköterska idag och hörde efter om dom hade kollat det men det hade dom inte gjort på 1 1/2 år! Ska ta prover imorgon och ber verkligen att de ska vara bra! Var på MVC idag med och dom ska kolla extra noga vid UL. Men fan vad arg, ledsen och orolig man blir!
Hej! Vilken lättnad idag när jag fick veta att alla mina tester var bra! Men de ska ändå kolla extra noga efter ryggmärgsbråck på UL, även om det inte borde vara nån större risk nu.
Idag ringde en kille som rekryterar personliga tränare till SATS. Han fick mitt nummer från tjejen jag var på intervju hos i måndags på SATS. Hon hade sagt att jag var en jättebra personlig tränare så nu ville han träffa mig på måndag! Ska bli så kul, men lite nervöst eftersom han är man. Hon jag träffade var ändå småbarnsmamma också och hade inga problem med min graviditet. Jag hoppas inte han har det heller. Håll tummarna!
Med min förra graviditet gjordes UL i v.16 och inget extra behövdes då heller. Vi gjorde också köns-UL i v.28 och har planerat att göra samma denna gången. fast jag är helt bombsäker på en kille! Fast det var jag ju iofs förra gången också och så låg det världens bästa tjej där inne! =)
Jag är i v.16 och känner rörelser mer eller mindre varje dag.
Innan har vi varit desperata efter en större lägenhet och jag har haft sån ångest över att hitta en ny tills bebisen tittar ut, men nu har vi bestämt oss för att bo kvar här tills föräldraledigheten är slut och gud, vilken lättnad det är att slippa lägenhetshetsen!vi bor i en trea så det funkar ju, enda kruxet är fyra trappor upp utan hiss och balkong, men vad fan! ett eller två år till ska väl gå och man vet aldrig vad som händer!
Ska bli kul att se om det blir några tvillingar i tråden! här vet vi i alla fall att det bara är en!
Frufoxy: 50 kr styck!!! la hon pengarna i egen ficka eller? Här kostar dom tio kr styck.
Min mage har krympt de senaste dagarna, antar att det är de svullna tarmarna som lagt sig. Nu ser jag inte så gravid ut längre, mest tjock! =)
Ibland blir jag så trött på min kille. Vi fick nya vagnen för snart 2 veckor sen,men den måste skruvas ihop. Jag kan inte göra det och han är såå seg med sånt. Vill inte använda den gamla vagnen för mycket eftersom den är nytvättad och ska ut på försäljning. Samma sak med en massa tunga lådor som måste ner i förrådet. Nu har dom belamrat hallen i tre veckor! Blir galen!
Idag fyllde vår dotter två år! Hade kalas med 19 personer i vår lilla trea, puh!!! Och jag åt faktiskt brie...fastän jag fick lite ångest efteråt. Men salamin hade jag i alla fall fryst 3 dygn. =)
ska på UL idag! ska bli så spännande!!!