Inlägg från: smarties |Visa alla inlägg
  • smarties

Poppispinglorna

Urk.
    Fy tusan vad det är tråkigt hemma utan ungarna.
    Inte har jag något att göra heller, går och städar här och där, packar en låda lite då och då.
    Ska baka paj o bjuda svärmor på i eftermiddag tänkte jag.

Inga fler jobb att söka, och dagarna kryper fram.
    Jag hatar att vara arbetslös, jag vill jobba och tjäna pengar jag med.. :P

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • smarties
    Martha skrev 2008-09-03 21:07:29 följande:
    Ja jag tror ju inte de blivit direkt mycket bättre på å tvätta bollarna....  Med tanke på vad de svarade när jag frågade..
    Bleh, bara tanken på vad som kan dölja sig i det bollhavet gör att det inte blir värt alla pengar som det kostar att gå in :)
  • smarties
    MiniMie skrev 2008-09-03 21:11:08 följande:
    ...hum.. om man lever så kan man ju råka dö..
    Nej? Gör man? Shit också. :)
    Men det är för dyrt o gå in där tycker jag, faktiskt.
    Är inte värt pengarna, då vill jag nog hellre gå o bada för dom pengarna..då slår man två flugor i en smäll, leka och få rena barn :D
  • smarties
    MiniMie skrev 2008-09-03 21:22:28 följande:
    hahaha.. ja visst seddu =)Jo.. men.. de är ju lite dyrare att bada.. då lär du betala för både dej och barnen.. och även din karl kanske om du inte vill bada ensam med två barn.SÅ dyrt är ju itne leklandet.. 60-70:- och under 1 är väl gratis.. lika så som ALLA föräldrar..oavsett betalande barn. Vi har då betalt in albin en gång och vari 5vuxna med.. och de var nema problema =)DE går ju inte på badet.. där lär man ju betala fast man inte badar....
    Verkar roligare o bada än att leka på leklandet.. :)
  • smarties
    MiniMie skrev 2008-09-03 21:25:41 följande:
    ja de är de garanterat, tycker vi i den här familjen allafall!! Men.. pengaargumentet höll väl inte riktigt =)
    Joo, shh ;) Man får motion av att springa o jaga ungarna i vattnet också!
  • smarties

Uff, jag kan nog hålla med er idag.
    Väcktes tre inatt av att Max sa att han skulle ha ny blöja, tänkte jaha, nu har han kissat ner sig, men icke, torr och fin.
    Han tjatade länge om ny blöja så jag fick väl byta då..o då började han gaffla om att han skulle leka med pappa, TRE på natten!
    Mmm säkert..sen drömde han massor och sparkade och gnessade, så jag har inte sovit så mycket inatt.. :P

Till på råga på allt har jag informationsmöte på arbetsförnedringen klockan nio, som om det inte räckte liksom, och som tröst för det tänker vi gå på Fenix idag, så får ungarna leka av sig så dom blir jättetrötta och förhoppningsvis somnar i vagnen.. :P

• smarties

Åh nu blev jag så glad mitt i allt mössprat här,
    vi får nycklarna till nya lägenheten på fredag :D

• smarties

Ja gud vad glad jag blev, för nu blir det IKEA nästa helg ;)

Jag bara hoppar o studsar här, nu ska det finslipas på listan :D

• smarties
    Michaela83 skrev 2008-09-09 11:50:34 följande:
    Kul Hur stor är nya lghen?
    Fyra rum och kök, två toaletter (äntligen), vi ska bo hm, typ granne med Minimie :)
  • smarties
    lindi skrev 2008-09-09 20:00:00 följande:
    skönt at komma iväg själv mickis! så skönt att bara ta hand om sig själv en hel vecka, ovant om inte annat ska du åka helt själ eller tar du någon kompis med dig?här har vi också tunnare mössor på barnen (och mig själv iom att jag precis haft öroninflammation).måste tipsa också under vintern kommer det öppna en ny barnklädesaffär i centrum, med många roliga märken, typ katvig, molo, mini a ture, kik kid mf. så kul om det kommer lite roligare barnkläder hit också!
    Farligt tips :D
Svar på tråden Poppispinglorna