Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

smarties skrev 2008-09-30 11:33:19 följande:
    Moa får ofta höra hur söt hon är...eller rättare sagt.."men så söt lillebror var då"... :PFår alltid höra "vilka söta bröder..är dom tvillingar?"Hallå, en är hälften så stor som den andra, och har dessutom rosa mössa..morr.. :)Får helt enkelt köpa henne en rosa jacka då, hennes blåa verkar förvilla alla :P
    Ja det verkar ju vara rosa som gäller om man har en tjej..inget annat är tydligen tjejfärg.

Adele hade en dag på sig sin lila lurvjacka, med röd/lila randig mössa..och en rosa napp.
    Då mötte vi en vikarie på dagis; Nämen, är det lillebror som kommer och hämtar idag?
    (och jag hoppas hon inte menade mig!!)

Adele får nog tåla att bli misstagen för pojke, iaf tills hon själv vill välja kläder. För jag vägrar sätta på henne rosa, blommor, rosetter, spetsar..och annat skit.
    Hon har EN rosa napp, som vi aldrig använder förutom om dom svarta och bruna är borta.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

Det har inte stört mig förut, men nu har det blivit väldigt ofta på sistone, flera gånger i veckan möter jag folk som direkt antar att Adele är en pojke. Det har inte hänt en enda gång att nån direkt trott att  hon är en tjej.

Oki, visst, hon har blå vagn..nu grön. Blårandig skötväska, grön overall...alltid brunt/grönt/orange osv..men jag visste int att det bara var pojkar som "fick" ha såna färger!

Det gör mig inget om hon blir en pojkflicka heller sen, det var jag när jag var liten

Nu ska jag ta min lille flickpojke och gå och hämta den andra flickpojken på dagis!

• Nirnaeth

Gissa om jag har världens lyckligaste unge idag?

Hans avdelning ska på studiebesök på brandstationen idag Xander har inte pratat om nåt annat dom senaste dagarna, och det lär han fortsätta med ett tag!

Lab på Blg

• Nirnaeth

Råkade komma åt "skicka"

Lab, på Blge sjukhus, nån som brukar vara där och lämna prover? Vart ligger det och när har dom öppet?
    Vi ska lämna in lite prover från Xander.

• Nirnaeth
    smarties skrev 2008-10-01 10:04:07 följande:
    Nirnaeth, jag brukar vara där o lämna prover, det ligger alldeles vid apoteket där uppe. :)
    Är det samma som provtagningscentralen??
  • Nirnaeth

Gissa om studiebesöket var lyckat!?

Först berättade brandmännen lite om vad dom gör, och vad som händer när dom ska släcka elden osv.
    SEN!! Fick barnen ÅKA i brandbilen..och så satte dom på sirenerna!!

Milt uttryckt så har min son haft en hel del att berätta idag

Dom ska ju ha gympa snart, och då ska dom vara nere på brandstationen, i deras lokaler. Stor risk att min unge kommer vara ett dugg intresserad av gympan..

• Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-10-01 20:39:31 följande:
    Å det skulle Isac gilla Brandlarmet hade gått på dagis idag så brandbilarna kom-när Isac SOV! typiskt!
    Nä, stackarn! Vilken osis
  • Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-10-01 20:52:51 följande:
    max otur,hans största intresse nu är ju brandbilar... brukar det inte vara öppet hus på brandstationen nångång har jag för mig? Vad skojigt för dem att få ha jumpa i deras lokaler,bra läge på dagis
    Ja nästa öppet hus är i maj. Trist nog.
    Jag har missat det i år, trots att jag försökte hålla koll..men nästa år då jäklar, då ska vi dit iaf.

Xanders favoritprogram på tv är Sjukhuset och Cops..men bara när det är utryckning Finns det inget med brandkåren också??
  • Nirnaeth

Nån mer som kollade på VBÅ idag, och blev en aning känslosam?

När Abe kom hem, och säger till Lexie: Ja, jag har kommit hem till dig!
    Och hon slänger sig i famnen på honom..Oh my god..jag bröt ihop totalt!

Att jag är en nörd har vi nog redan konstaterat för längesen
    Jag blir lite extra känslig när jag är förkyld. Brukar mest bara håna VBÅ, även om jag följer serien slaviskt. Men idag..usch.

Sådär, nu ska jag gå och skämmas en stund och tröstäta mina nybakade kolakakor

• Nirnaeth
    Starlet1 skrev 2008-10-02 20:06:45 följande:
    Jag har problem med en tråd i mina favoriter. När jag klickar på den så får jag upp listan av dom trådar som är senast uppdaterade, fattar ni vad jag menar? Bara den tråden. Det är Cambridgetråden. Har ni varit med om nåt sånt? Vad kan det vara?
    Det händer mig också ibland, oftast har det varit så att tråden varit tillfälligt stängd..eller så är det nån bugg.

Ibland har dom varit borta ett par dagar, för att sen hux flux dyka upp igen.
Svar på tråden Poppispinglorna