-
-
Kör också med överdragsbyxor nu, och har flera morgnar funderat på om det inte är läge för långkallingar snart.
Xander frös som en nakenråtta när det var 9 grader och han hade fodrade jeans på sig.
*gah* Adele har lyckats förflytta sig med gåstolen, och står just nu och sliter ner all tvätt som hänger på tork..roligt Adele, roligt! Dags att rycka tag i henne nu!
-
När barn har feber är det svårt att få i dom nåt överhuvudtaget. Xander brukar leva på isglass när han är febersjukStarlet1 skrev 2008-09-14 20:07:00 följande:Nu åker jag i alla fall hem. Ringde hem och killen har fått glass!!! Strax före läggning, är det smart eller?
-
Usch, idag hände en otäck sak på dagis..
När jag skulle hämta Xander, så var han som vanligt inte ett dugg samarbetsvillig och skulle inte med hem. Efter lång tids diskussioner och försök till övertalning, fanns det bara ett val kvar. Att hämta honom och lyfta upp honom i vagnen.
Släppte vagnen, och tog tag i Xander. Då skyndar sig en unge fram och hänger sig i handtaget på vagnen, som välter baklänges!! Adele sitter i!!
Jag ser i ögonvrån vad som händer, så jag släpper Xander och kastar mig mot vagnen. Hinner få tag i den innan den slog i backen, och vrålar samtidigt ungens namn.
Gud vad rädd jag blev! Hade jag varit bara liiite längre bort hade jag inte hunnit få tag i vagnen! Adele hade rasat rakt ner i asfalten..
Förklarade lugnt sen för barnet som hängt i vagnen, att h*n absolut inte får göra så mer. Och att jag skrek till för att jag blev rädd att Adele skulle göra illa sig.
Men på hemvägen var det inga trevliga tankar som for genom huvet. Jag var såå arg!!
I stort sett varenda gång vi kommer till dagis, är Adele väldigt utsatt av dom flesta barnen där, och jag brukar vara vädigt överbeskyddande mot henne då. Men idag handlade det om sekunder, som jag inte höll i vagnen..
Kan lova att jag aldrig mer släpper henne där nu..!
-
Just det här barnet som välte vagnen idag, har jag sagt åt såå många gånger att låta bli vagnen. Sa även åt barnet idag, innan det hände..smarties skrev 2008-09-15 14:47:20 följande:Fy vad otäckt, men håller med om det där, jag har själv varit med om det där så många gånger, speciellt utländska barn ska alltid vara på Moa och pilla och krama, oftast jättehårt så hon ser ut att vilja börja gråta, både stora och små barn är på henne, och mja, jag är väl inte så himla förtjust i det här pussande och kramandet varje dag.. Max har jag lärt att han ska gå därifrån när han inte vill, för han var lika utsatt han också. Förstår inte att dom inte kan låta bli, jag blir så arg..Dom ska även hänga och klänga på vagnarna även om det sitter barn i dom, när Moa var mindre och sov i vagnen så kunde jag låta henne ligga och sova i den när jag hämtade Max, nio gånger av tio stod det någon o pillade på henne så hon hade vaknat! ARGH.
Förra veckan hade samma barn setat bredvid vagnen, när jag stog och pratade med en fröken. Tittade till Adele, och såg att hela filten var full av jord. Då hade barnet setat och slängt upp en massa jord på Adele. Sa åt h*n att sluta på en gång, och h*n såg helt oberörd ut.
Veckan före körde samma barn in huvet till Adele, och nös henne rakt i ansiktet! När barnet tittade upp så hängde det TJOCKT med knallgult snor. Sa då åt h*n att gå bort från Adele, men inte rörde h*n en min då heller..
Vet snart inte vad jag ska göra, blir så frustrerad!! Det är ju ett barn..men jag är ju rädd om MINA barn.
Om Adele ville, hade jag haft henne i bärsjalen vid hämtning och lämning fortfarande. Där var hon iaf skyddad! -
Jag tycker dom är rymliga. Adele har en i 68, som är alldeles för stor, trots att hon drar minst 68 i kläder.smarties skrev 2008-09-16 15:02:53 följande:Hur är skaljackorna från Pop i storlek?Stora, små?
Xander har en i 86, och två i 92. Han drar 92 i vanliga kläder, men jackorna i 92 är rätt stora, medans jackan i 86 passar bra nu. -
Mm, det var väl nåt liknande (eller värre) som cirkulerade i mina tankar på vägen hem sen..Michaela83 skrev 2008-09-16 15:32:44 följande:Fyy, vilken jävla skitunge!Jag kan inte låta bli att säga det (som andra tänker..) men vissa barn så får man nå mordiskt i blicken när man ser ;)
Jag har varit jävligt tålmodig, men nånstans måste jag ju dra gränsen. I det här fallet höll ju Adele på att skadas. -
Åh såå tråkigt, våran TV gick sönder idag. Heeemskt tråkigt, nu blir vi tvungna att köpa en ny! Moahahaaa!!

Har tjatat om att byta ut våran relik till en platteve, men Thomas är tråkig och har bestämt att vi ska ha den här kvar tills den går sönder.
"honey, guess what?"
Surt bara att den dog mitt i VBÅ, hade ju velat kolla på det idag.
Hoppas den inte bara haft nåt tillfälligt meltdown..
-
Nej Thomas brukar vara den som vill ha elektronikprylar, men sen vi fick barn har han blivit otroligt förnuftig i sitt tänkande. Visst fattar jag logiken i att inte byta teve förräns den gamla gått sönder, men hur kul är det då?tejp skrev 2008-09-17 14:00:24 följande:Meeen åååååå så tråkigt! Här är det då inte så man behöver tjata när man vill ha nya prylar, så länge de går på ström så är Jacob helt med på noterna
Nu har Tryggve-Tråk inget val iaf!
-
Haha, vilken karusell!!Starlet1 skrev 2008-09-17 13:46:29 följande:Oh, grattis . Köp inte nån budgetvariant bara, det gjorde vi och den var skit, så fick vi byta, för det var nåt fel på den, och då bytte vi till en annan budgetvariant, som också var skit, men vi hade tur och den gick också sönder så då fick vi en bra TV. Vi la mellan. Nu är vi nöjda. Kolla på hur dom mörka bilderna är. Det är där man ser bäst om den är ok eller ej.Pinsamt att erkänna att jag köper dåliga TV-apparater, med tanke på vad jag jobbar med
Nej vi håller oss till välkända beprövade märken, och som gärna fått många omdömen. Jag är googlemissbrukare och söker info om det mesta