Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

haha Thomas kom just inpipandes till mig, han är skiträdd!! Han har stängt av ljudet, och sitter med dosan för ögonen..samt dricker öl för att döva nerverna..

Vi är inte skräckfilmsmänniskor, märks det?

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-26 20:54:45 följande:
    Har du sett [rec]? Där kan du snacka hjärtklappning..*tipsa* :D
    Aldrig i helvete! Jag vägrar se nånting som är det minsta läskigt numera Jag får värsta mardrömmarna, och vågar inte sova, vågar inte gå på toa..ser spöken och zombies överallt. *fegis*

När jag var yngre var jag besatt av skräckfilmer, jag kollade på allt! Men nu är jag livrädd
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-26 20:58:28 följande:
    Vet hur du känner dig :D Jag köpte mig en survivalguide för zombieattacker härom månaden, o karln har skrattat rejält åt den.. :Pmen rec skrämde skiten ur mig..helskotta..mitt hjärta slog så hårt på slutet att jag trodde det skulle hoppa ur bröstkorgen. :)Jag måste bara se den amerikanska remaken på den.. :)
    Haha! den guiden skulle jag behöva!

vad är rec för film? vad handlar den om, förutom att den är läskig?

Sist jag såg en skräckfilm, var när jag var gravid med Xander..Grudge..jävla äckelfilm säger jag bara!
    Jag var inte så rädd under själva filmen, men sen på natten..fy fan! Jag hade såna mardrömmar, och så vaknar jag mitt i natten..och Bosse, det feta aset, sitter bara nån centimeter från mitt ansikte och råglor på mig. Jag skrek, och skrek..och Thomas vaknade och skrek..
    Sen dess har ingen av oss kollat på skräckfilmer..
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-26 21:05:48 följande:
    Här, kika på trailern. Om du törs.. ;)Nu är det här remakens trailer, men orginalet på spanska handlar om samma saker.. :)

Mmm..stor risk hahaha!

Jag kollar på Simpsons på Youtube istället, det är lagomt läskigt när dom firar halloween
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-09-26 22:18:25 följande:
    guuud nu ska det snöa i morron oxå.. najs..
    What!? Men fan..inte än..! Jag är inte redo för vinter..

Aja, ska till Ikea i morgon så jag får väl tröstshoppa lite extra och skylla på för tidig vinter
  • Nirnaeth
    Susstuss skrev 2008-09-29 08:40:45 följande:
    Godmorgon på er! Passar på och surfa lite när det är lugnt på jobbet.. .. där fick jag, direkt började telefonen ringa. Vi har numera en blöjfri pojk! Han har varit torr sedan han slutade med vällingen för 2 veckor sedan och inatt sov han utan blöja. Jättestolt var han (och såklart hans mamma också) imorse när allt var torrt Var till IKEA igår och köpte sånna där sängskydd av plast ni pratade om för ett tag sen, ifall det skulle hända en olycka
    Grattis B!

Xander har sovit utan blöja två nätter nu, och inte en droppe utanför. Dagblöjan har varit borta sen i våras, men jag trodde vi skulle få ha nattblöjan kvar länge.
    Köpte också såna där madrasskydd, för säkerhetsskull
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-29 19:30:48 följande:
    Faktiskt, vid middagen idag sa Max att han inte vill ha någon blöja, och att han ville gå och kissa! Han satte sig på toalettstolen och la av en prutt åtminstonde, ett steg i rätt riktning :D
    Det är ju ett stort framsteg! Han har ju viljan iaf, med den kommer man långt.
    Xander ville också i början, men dom första veckorna var det måååånga pölar på golvet Det gäller att ha tålamod, och försöka påminna lite då och då utan att bli tjatig. Dom blir ju så uppslukade av sina lekar, att dom glömmer att känna om dom behöver kissa..förräns det är för sent.

Sen har vi inte varit så noga med att pottan ska stå i badrummet jämt, utan vi har ställt den i det rum Xander är i.
    Nu när han lärt sig så står den i badrummet, men förut så var det lättare för honom själv om den var nära till hands.
    Sen köpte vi en potta på Ikea, som vi har i bilen, så att han kan kissa även om vi är ute och åker
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-29 21:29:14 följande:
    Min karl när han bygger ikeamöbler.1. Svära och slita i kartongen, för kniv går ju inte att använda.2. Slita isär påsen med skruvarna, går inte att använda sax, svära över hur dom packat in skruvarna, se fundersam ut och undra om man verkligen ska använda alla dom här.3. Granska alla bitar, försöka pussla dom utan att använda skruvar.4. Ta upp skruvarna igen, försöka hitta var dom ska sitta.5. Ta fram bruksanvisningen, titta på hur jag gjorde den andra hyllan som är exakt likadan, gjorde jag som bruksanvisningen sa?6. Läsa noggrant bruksanvisningen, titta på alla delar..se fundersam ut.7. Måtta, mäta, lägga sakerna rakt. 8. Titta bruksanvisningen igen, sucka, svära lite och lägga den åt sidan.9. Nu skruva ihop cdhyllan.:D
     *asg*

Haha

JAG, när jag sätter ihop Ikeamöbler:

1: Sliter sönder kartongen
    2: river ut alla saker och sliter hål på plastpåsen med skruvar
    3: Kollar lite snabbt på bruksanvisningen, men försöker lista ut det logiska sättet att skruva ihop allt på
    4: Svär och kastar saker, vrålar om hur värdelöst Ikea är, och hur mycket jag haaaatar deras saker.
    5: Konstaterar att det är konstruktionsfel på allt, alla skruvar, alla delar..allt!!
    6: Läser bruksanvisningen igen, och ser att jag gjort fel
    7: Gör om allt från början och säger inte ett pip.
    8: Skryter om hur jävla duktig jag är på att skriva ihop möbler, och börjar fundera över vad jag ska köpa härnäst som kan skruvas ihop.

Thomas skruvar ihop möbler:

1: Slänger bruksanvisningen, med förklaringen att den ändå inte behövs
    2: Tar fram alla sina verktyg
    3: Svär nåt om att ingen kan göra möbler längre, och att allt måste man tamejfan göra själv
    4: Börjar mäta om delar, för att såga till på egen hand
    5: Blir utslängd av mig, som tar över
    6: Se förra listan
  • Nirnaeth
    badthing skrev 2008-09-30 10:26:46 följande:
    Godmorgon, godmorgon! Det är inte ofta jag är vaken vid den här tiden. Fick ett sms imorse att min vän fick en pojk 04:37. Hon fick ta ambulans in, gick fort. Gud vad kul, nu vill jag åka in och mysa lite! :)Men med min otur så är jag förkyld. Varför blir jag förkyld när alla får bebis för? Det slår aldrig fel. Jobbigt. :)Jag hoppas på att vara frisk imorgon, är bättre idag än det var igår, har ingen feber längre iaf. Skönt!Så jag har varit vaken sen halv8 imorse, kunde inte alls somna om efter jag såg smset. Undrar om det är ett pojkår? Alla jag känner har fått pojkar detta år, något lurt är det. :)Undrar om man ska ta en promenad idag, när man är bättre. Få komma ut lite i solen. Vad hittar ni andra på idag?
    Vad kul! Mysigt med bebis

Men neeej..min bebis är ingen pojk! Så jag är väl undantaget då. Fast det ligger nåt i det du säger..jag tycker också att det har fötts väldigt mycket pojkar!
    Sen tror iofs INGEN att min bebis är en tjej..alla tar för givet att hon är en pojk. Dom frågar inte ens, utan konstaterar bara att det är "lillebror" eller "lillkillen".
  • Nirnaeth
    badthing skrev 2008-09-30 10:52:17 följande:
    Visst ja, vi har ju dig också, tänkte inte på det ;) Det är Sabina, jag, Sofie, (alla 3 inom loppet av en vecka, har man bra tajming? ;)), Malin, och nu min vän Ida (dom båda under denna vecka), som fått pojkar detta år. Lite lustigt. Haha. Men, bussigt att ta förgivet att det är en pojk bara. ;) Hon ser väl inte ut som en pojk? =)
    Nä jag tycker ju inte det, men tydligen så gör hon det. Visserligen har hon aldrig rosa, eller nåt annat som ser särskilt tjejigt ut..men vad fan?!
    Lite dåligt stil är det ju att bara ta för givet att det är en pojk, man kan ju iaf fråga.

Fast å andra sidan har många trott att Xander var en tjej, så det jämnar väl ut sig
    När han kom till BB och hälsade på mig och Adele, så utbrast personalen: Åååh här kommer storasyster och hälsar på!
    Haha! Thomas blev skitsur, och en vecka senare hade Xander snaggat hår..*Snyft*
Svar på tråden Poppispinglorna