smarties skrev 2008-09-29 21:29:14 följande:
Min karl när han bygger ikeamöbler.1. Svära och slita i kartongen, för kniv går ju inte att använda.2. Slita isär påsen med skruvarna, går inte att använda sax, svära över hur dom packat in skruvarna, se fundersam ut och undra om man verkligen ska använda alla dom här.3. Granska alla bitar, försöka pussla dom utan att använda skruvar.4. Ta upp skruvarna igen, försöka hitta var dom ska sitta.5. Ta fram bruksanvisningen, titta på hur jag gjorde den andra hyllan som är exakt likadan, gjorde jag som bruksanvisningen sa?6. Läsa noggrant bruksanvisningen, titta på alla delar..se fundersam ut.7. Måtta, mäta, lägga sakerna rakt. 8. Titta bruksanvisningen igen, sucka, svära lite och lägga den åt sidan.9. Nu skruva ihop cdhyllan.:D
*asg*
Haha
JAG, när jag sätter ihop Ikeamöbler:
1: Sliter sönder kartongen
2: river ut alla saker och sliter hål på plastpåsen med skruvar
3: Kollar lite snabbt på bruksanvisningen, men försöker lista ut det logiska sättet att skruva ihop allt på
4: Svär och kastar saker, vrålar om hur värdelöst Ikea är, och hur mycket jag haaaatar deras saker.
5: Konstaterar att det är konstruktionsfel på allt, alla skruvar, alla delar..allt!!
6: Läser bruksanvisningen igen, och ser att jag gjort fel
7: Gör om allt från början och säger inte ett pip.
8: Skryter om hur jävla duktig jag är på att skriva ihop möbler, och börjar fundera över vad jag ska köpa härnäst som kan skruvas ihop.
Thomas skruvar ihop möbler:
1: Slänger bruksanvisningen, med förklaringen att den ändå inte behövs
2: Tar fram alla sina verktyg
3: Svär nåt om att ingen kan göra möbler längre, och att allt måste man tamejfan göra själv
4: Börjar mäta om delar, för att såga till på egen hand
5: Blir utslängd av mig, som tar över
6: Se förra listan