Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

Min unge blir då bara knepigare och knepigare..

Från 6 månader, har han somnat bäst på egen hand. Vi lägger honom, säger godnatt, släcker, går ut och stänger dörren.
    Så har det varit sen dess..fram tills för några månader sedan.
    Då började han vilja ha nån av oss bredvid sig i sängen en stund, och det är ju helt oki. Vi ligger där några minuter, sen blir vi utslängda när han börjar bli för trött.
    Sen efter ett tag fick vi inte stänga dörren, utan den skulle stå öppen tills han hade somnat.
    För några veckor sedan blev han helt hysterisk, och ville att vi tog ut en mjukisälg. (som han haft sen han var pytteliten och alltid varit på hans rum)
    Sen utökades antalet mjukisdjur, och varje kväll såg det ut som en flyktingförläggning i v-rummet.
    Nu får inga mjukisdjur alls vara kvar på hans rum..
    Och för några dagar sedan började han kräva att taklampan skulle vara tänd.

Så..nu tömmer vi rummet på mjukisdjur, lämnar dörren öppen..och har taklampan tänd.

Han somnar, utan problem..! Men jag tycker han är bra lustig

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    badthing skrev 2008-10-02 20:46:17 följande:
    Hahaha. Vilken lustig son du har! Det betyder alltså att man kan vänta sig precis vad som helst när man har barn..? :P
    Förvänta dig alltid det oväntade

Jag fasar för vad nästa steg blir..då ska han väl ha fönstren öppna!?
  • Nirnaeth

Urk, lider med er övertidare. Det är verkligen tortyr..
    12 dagar med X
    14 dagar med A

Hatar verkligen övertid..

Hoppas ni slipper gå många fler dagar, nån av er Inte bara för att vi är nyfikna på alla små bebisar

• Nirnaeth

Kollar ni andra också på Färjan??

Vilken rolig serie det är, vi sitter här och garvar gott åt alla spån.

• Nirnaeth

Jag skulle inte vilja jobba där, och just nu är jag så jävla glad för att det inte är jag som rullar runt på båten

Jag kan garantera att det är mig dom slänger i fyllecellen om jag sticker iväg på kryssning..!
    Jag får tillräcklig fylleångest ändå, och skulle jag dessutom bli filmad och visad på 5:an då skulle jag nog fan emigrera och plastikoperera mig.

Däremot är det så förbaskat kul att se folk göra bort sig totalt

• Nirnaeth
    copernicus skrev 2008-10-06 21:34:10 följande:
    hejhej!får nästan ångest när jag tittar på färjan, att folk inte skäms över att göra bort sej så!Men Håkan- bartendern visst var han med i dokusåpan Baren???
    Har han varit med där??
    Jag tycker att jag känner igen honom, men kan inte koppla vartifrån. Han irriterar mig nåt fruktansvärt iaf, jag blir vansinnig så fort jag ser honom!
  • Nirnaeth

Jo..det är Håkan från Baren..googlade honom Tacka fan för att jag känner igen honom då..
    Var lika irriterad på honom då minns jag, skönt iaf att det bara är EN och samma människa.

• Nirnaeth

på tal om mobiltelefoner:
    Nån som hade en minicall??
    Ni vet en sån där som t.ex mamma ringer till och så piper den med telefonnumret som ringt.

Mina föräldrar prackade på mig en sån, när jag gick i sjuan. Dom trodde att det skulle vara ett bra sätt att hålla koll på mig. Jag fattar fortfarande inte vitsen?! För det första så kunde jag ju inte svara i den, och hade jag ingen telefon i närheten kunde jag inte kontakta dom alls.
    Sen var det ju rätt lätt att bara ignorera pipet. Det satt ingen gps i den, så dom kunde inte spåra mig direkt heller.

Efter några månader insåg dom att det var meningslöst, och gav mig min första mobil istället.

(jag var en riktig pain in the ass som tonåring, och gjorde nog mina föräldrars liv till riktiga helveten, om jag ska vara ärlig. Är förvånad över att jag inte satt fastkedjad på trappen)

• Nirnaeth

Rusk ja, usch!

Försökte övertala Xander att stanna hemma idag, men då fick han ett vansinnesutbrott. Fine..det är värt att gå ut i regnet bara för att slippa det där.

Måste verkligen skaffa mig ett par gummistövlar! Rejält regnställ har jag, men vad är vitsen utan ett par vattentäta skor?
    Nu är jag dyngblöt om fötterna..

• Nirnaeth
    Martha skrev 2008-10-09 09:49:27 följande:
    men nu har väl regnet avtagit lite??? ska snart lämna tjejerna å då tänkte jag och en kompis gå ut å gå...
    Det var uppehåll när vi gick till dagis, och en stund efter också. Var ute och gick med Adele.
    Men nu vräker det ner igen. Är glad att jag tröttnade på att gå, och vände hem igen. Hade inte velat få det här över mig.
  • Nirnaeth

Ååh, vilket framsteg!!
    Adele har druckit 4 klunkar välling idag! Och i förrgår 1 sked gröt!

Köpte hem några tetror med en ny sorts välling, gav den kall i en pipmugg..och då drack hon hela 4 klunkar!
    Hon är iofs inte hungrig, men jag ville bara vänja henne vid smaken och flaskan.

Nu ligger och hon leker med muggen, stoppar den i munnen, och grejjar med den. Jag lägger mig inte i, hon verkar vilja ha kontroll över sitt ätande.

Ska prova ge den varm också, och se om den fortfarande accepteras. Sen återstår att se om det går att ge henne en hel flaska..

• Nirnaeth

Men haha Jag hade heeelt glömt att det var Öppet hus i morgon!

Vilka tider??

Ska nog ut på shoppingtur i morgon, men hinner jag hem så knatar vi ner dit en sväng.

Åh vad kul med bebis på gång! Jag blir alldeles stirrig nu när det kommer så många på en gång! Nääästan så att jag blir pyyttelite sugen själv, men never ever again!

Svar på tråden Poppispinglorna