Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

znoozan skrev 2008-09-22 00:11:35 följande:
    hallå Nu är vi hemma igen från kreta! Skönt att komma iväg,men vi hade otur med vädret,regnade flera dagar! annars har vi haft det underbar,Isac älskade att bada i havet och leka med stenarna!
    Välkomna hem! Trist med vädret bara, hoppas ni fick några soldagar också.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-22 11:32:18 följande:
    Ja, men har inte fått något roligt på ett tag, sist var storytel..och nja, det var väl ingen hit, vill ha något kul nu :)
    Jag tackade nej till Storytel, och så fick jag nåt erbjudande om trådlöst modem eller vad fan det var. Men det tackade jag också nej till..fick rejält med skäll av Thomas sen, för han tyckte tydligen att vi behövde det.
    Sist jag fick nåt, var Wrigleys halstabletter, för typ ett år sen eller så.
    Läser i Buzzadortråden, och alla verkar få så mycket och en massa skoj dessutom.
  • Nirnaeth
    lindi skrev 2008-09-22 11:56:10 följande:
    ja ska också få hem de där barsen o det passade mig super eftersom jag kör gi.kul att de var goda för vissa av de där smakar ju apa!
    Ja jag trodde dom skulle smaka diskmedel och sand typ..men det smakade som vanlig choklad. Caramel var godast, men den andra var riktigt god den också.
  • Nirnaeth

Skönt att höra att modemet var värdelöst..då kan jag hälsa det till surmuppen här som fortfarande pikar mig för att jag tackade nej.

Det är trist att det kommer erbjudanden så sällan, men kul när det kommer nåt roligt. Dom är chokladbarsen var iaf väldigt välkomna! Jag är godisberoende, men har bestämt mig för att lugna ner mig lite. Magen börjar komma tillbaka igen, och jag var så glad över att den dragit in sig.

• Nirnaeth
    Martha skrev 2008-09-22 15:24:35 följande:
    Fick ett Buzzador erbjudande i dag... ska se vad det var igen...  Knorr Vie Kids.. Nån hälso jos för barn typ...
    Mäh! det vill ju jag också ha.. *girig*
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-22 20:39:34 följande:
    Knastroll med bebis och karl! :)www.dt.se/nyfodda/
    Myysigt!!

Men JÄKLAR vad snabbt det gick! Vi kom inte med alls på nätet..och bara i EN tidning..
    Jag surar fortfarande över det, fast å andra sidan ser vi inte riktigt kloka ut heller så det gör egentligen inget.
  • Nirnaeth
    Starlet1 skrev 2008-09-23 09:32:21 följande:
    Godmorgon. Sitter och funderar på vad jag ska göra före dagis. Kanske åka till Citygross en snabbis m Adam. Han vaknade 5:30 imorse och fick välling och ville över i min säng. Sen låg han och pratade och pratade, men jag gjorde som vanligt vid den tiden och ignorerade honom, hihi. Så han somnade efter en halvtimme och sov till kl 8:30, jätteskönt.Nu sitter han och leker med sin nya såg,
    Vilket lyx..tänk om det funkade på mina ungar, att bara ignorera dom!

Den ena är för stor, han går upp och gör det han vill ändå. Vilket brukar betyda att han hoppar i våran säng tills vi blir tvungna att gå upp.
    Den andra har utvecklat en äcklig, men stensäker metod, för att få upp oss. Hon spränger blöjor, på löpande band, när hon tycker att vi sovit färdigt.
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-23 13:05:15 följande:
    Hm, nu har karln fått någon knäpp eller nåt. Han ringde och pratade med nya hyresvärden, och fick höra att man fick göra om i lägenheten bara det såg bra ut..så nu ska han tydligen göra om där i nya lägenheten, jisses..vad har hänt? Han som aldrig ville tapetsera och måla igen :D

Såna knäppar gillas! Det får dom gärna få oftare tycker jag.

Sist min karl fick en snilleblixt, då sa han en morgon: Nää, ta å klä på dig nu så sticker vi till Ikea och köper kök!
    Han hann knappt avsluta meningen förrän jag stog påklädd och klar nere vid bilen

Tänk om han var lika entusiastisk över mina ideér?
  • Nirnaeth
    bebis08 skrev 2008-09-23 14:37:37 följande:
    Men hallå?!Din karl behöver ta ett snack med min karl
    Haha jag tror det var nån tillfällig sinnesförvirring, om jag ska vara ärlig. För det var nog första och sista gången.
    Men köket står här iaf, på plats och allt är klart, så jag får vara glad för det
  • Nirnaeth
    bebis08 skrev 2008-09-23 14:44:45 följande:
    Ja det hoppas jag, annars blir jag avis Här är det JAG som tjatar om IKEA, och oftast så åker jag faktiskt själv eller med nån kompis.Enklast så *asg*Vill oxå ha nytt kööööööööök!!! Så trött på vårat apfula furukök!
    Jag föredrar att åka utan karl och barn till Ikea, för jag tar gärna både två och tre varv, och går sakta och snokar på allt. Thomas kutar igenom, river åt sig det som står på listan, inte ens ett batteri om det inte står med! Har jag glömt nåt, då skriker han nästan rakt ut och sliter sitt hår, sen sätter han sig och surar om jag ändå går tillbaka och hämtar nåt.
    Han är alltså asrolig att ha med sig på såna ställen..

Nytt kök är kul, under själva planeringen och efteråt..men fy fan för att behöva sätta in ett till kök igen. Urk..!!
    Sen är ju min karl hantverkare, och ska självklart göra precis allt själv. Men det tar den tid det tar också..en sån enkel sak som att sätta dit en list kan skjutas upp i flera veckor.
    Försöker jag röra nåt så får han förstoppning!
    Jag bävar för den dagen vi flyttar till hus, såvida vi inte bygger det själva och anlitar folk som gör allt åt oss.
Svar på tråden Poppispinglorna