Inlägg från: smarties |Visa alla inlägg
  • smarties

Poppispinglorna

Åh, Ullared, alltför många år sen jag var där.
    Nu vill jag ha jobb och kunna åka dit.. :D

• smarties

Åh duktig kille han är som är utan blöja..min stora lille kille han vägrar gå på pottan/toaletten han..nåja. Vi tar det i hans takt..skulle bara vara så skönt o slippa byta blöja på en av dom iaf.. :D

• smarties
    Susstuss skrev 2008-09-29 18:16:15 följande:
    Jo, visst är det skönt att slippa byta. Men försöker man tvinga fram något så tar det säkert längre tid innan dom blir helt torra. Dom känner nog på sig när det går bra.
    Faktiskt, vid middagen idag sa Max att han inte vill ha någon blöja, och att han ville gå och kissa! Han satte sig på toalettstolen och la av en prutt åtminstonde, ett steg i rätt riktning :D
  • smarties
    Nirnaeth skrev 2008-09-29 20:19:21 följande:
    Det är ju ett stort framsteg! Han har ju viljan iaf, med den kommer man långt.Xander ville också i början, men dom första veckorna var det måååånga pölar på golvet Det gäller att ha tålamod, och försöka påminna lite då och då utan att bli tjatig. Dom blir ju så uppslukade av sina lekar, att dom glömmer att känna om dom behöver kissa..förräns det är för sent. Sen har vi inte varit så noga med att pottan ska stå i badrummet jämt, utan vi har ställt den i det rum Xander är i. Nu när han lärt sig så står den i badrummet, men förut så var det lättare för honom själv om den var nära till hands. Sen köpte vi en potta på Ikea, som vi har i bilen, så att han kan kissa även om vi är ute och åker
    Ja, jag hoppas vi får ordning här hemma snart, då ska han få springa helt blöjlös och pinka fullt överallt om det är så. Som det är just nu så skulle vi nog inte se pinkfläckarna direkt...med alla kartonger som är överallt..så jag hoppas att han fortsätter i den här takten.. :)
  • smarties

Min karl när han bygger ikeamöbler.
    1. Svära och slita i kartongen, för kniv går ju inte att använda.
    2. Slita isär påsen med skruvarna, går inte att använda sax, svära över hur dom packat in skruvarna, se fundersam ut och undra om man verkligen ska använda alla dom här.
    3. Granska alla bitar, försöka pussla dom utan att använda skruvar.
    4. Ta upp skruvarna igen, försöka hitta var dom ska sitta.
    5. Ta fram bruksanvisningen, titta på hur jag gjorde den andra hyllan som är exakt likadan, gjorde jag som bruksanvisningen sa?
    6. Läsa noggrant bruksanvisningen, titta på alla delar..se fundersam ut.
    7. Måtta, mäta, lägga sakerna rakt.
    8. Titta bruksanvisningen igen, sucka, svära lite och lägga den åt sidan.
    9. Nu skruva ihop cdhyllan.

:D

• smarties
    znoozan skrev 2008-09-29 21:42:10 följande:
    haha du har live underhållning hemma då
    Oh yes..jag gjorde en..o nu har han gett sig på den andra..o gud vilken tid han tar..

Fick flashbacks idag, o fick syn på lägenheten du bodde i. :D
  • smarties
    MiniMie skrev 2008-09-29 22:07:30 följande:
           Är det nån som vill följa med till Sthlm på Underbara barn nu då??        Det är den 31 okt - 2 november.   En tjej helg i sthlm utan barn??!!         &n
    bsp;     www.underbarabarn.comvart brukar ni bo när ni åker ner??Vi tänkte åka ner hela familjen..igoda vänners lag..och ta en myshelg..samt passa på att kika på mässan.Men jag är verkligen SÅ kass på boende i stockholm... hotell ja visst.. men vart???
    Vi använde coop kortet erbjudandet och bodde på ett hotell mitt i stan, Central Hotel hette det, supermysigt. :)
  • smarties

Moa får ofta höra hur söt hon är...eller rättare sagt.."men så söt lillebror var då"... :P
    Får alltid höra "vilka söta bröder..är dom tvillingar?"
    Hallå, en är hälften så stor som den andra, och har dessutom rosa mössa..morr.. :)
    Får helt enkelt köpa henne en rosa jacka då, hennes blåa verkar förvilla alla :P

• smarties

Pust, citygross med två övertrötta barn är ingen lek alltså. :)
    Men nu är kylen och frysen fylld och barnen ligger till sängs :D

• smarties

Åh, suck. Jag hade hittat en sån snygg tvbänk som jag ville ha, och så hade han sålt den..typiskt.

Hatar när man måste köpa begagnat.. :D

Svar på tråden Poppispinglorna