• ACK

    Ser hon inte ut som en tjej???

    Isabelle tycker om att sjunga mycket och högt. Om vi är på Konsum kommer det fram människor som klappar i händerna åt hennes rappakalja-sång och flera ställer frågan...Hur gammal är HAN. Ser hon inte ut som en tjej??? Börjar bli trött på att ständigt svara att HON heter Isabelle och är 2,8 år.

    Hon har väldigt lockigt hår som lätt blir en enda tova eftersom hon tvinnar som en propeller på nätterna. Har därför medvetet hållit henne kortklippt ett tag....kanske borde låta hennes hår växa.

  • Svar på tråden Ser hon inte ut som en tjej???
  • ComEnt

    På kort kan det ibland vara svårt att se om det är en kille eller en tjej - rent generellt om alla barn.

    Er lilla Prinsessa har jag sett i verkliga livet och hon är en supersöt tjej, jag tyckte inte att det var några problem att se att hon är en tjej!

    Vi försöker ha olika färger på Prinsarna och jättemånga säger "hon" till ena Prinsen som brukar ha rött på sig. Sen har han lååånga och tjocka ögonfransar, vilket spelar in att många tror att han är en tjej - fast vi har bägge kortklippta!!

    Ha en bra dag i solen!!


    CompleteEntire CompleteEntire CompleteEntire CompleteEntire
  • Manchester

    Hon ser väl helt enkelt ut som ett BARN. De brukar liksom göra det i den åldern. Vår son på 2½ år har en typisk pojkfrisyr och det är väl det enda som gör att folk ser att han är en pojke. Nu senast hann han bli lite långhårig innan vi fick honom klippt och då hände det ibland att folk trodde att han var en flicka, särskilt om han inte hade så typiska pojkkläder på sig.

    När vi kom hem med vår dotter från Ukraina så hade hon nästan stubbat hår. Det hade alla barn på hennes barnhem. Vi tyckte att hon var en typisk liten flicka med sin stora vackra ögon och svepande ögonfransar, men inte hjälpte det. Var och varannan människa sa HAN och Oj, vilken söt liten pojke! Detta trots att hon kunde ha en rosa tröja och jeans med blombroderier på sig. Numera är hon fem år och ingen har trott att hon är en pojke på länge.

    Det går över. Er dotter är jättesöt och kommer säkert att växa upp till en liten skönhet, men under tre-fyra år är det inte alltid så lätt att se om det är en flicka eller pojke. Då får man nog mest gå på kläder eller frisyr. Men det är väl inte hela världen om någon tar fel ibland? Det är väl bättre att slipper tovor i håret?

  • Raspberry81

    Men snälla vilken kommentar.....

    Jag såg pojkig ut när jag var liten, men nu ser jag väldigt feminin ut. Det är så med små barn, det är svårt att avgöra om tjej eller kille. En del killar har ju långt hår som små oxå, surflockar som jag brukar kalla det. Det är ju skitgulligt! På början av 90-talet sparade syrran "tofs" på sina killar i bak vilket var poppis då. Kort runt hela huvudet och sedan en liten tofs i nacken. Jag tycker det är coolt att ha kort hår på tjejer som små. Jag hade det

    Jag var förresten i Indien och arbetade en period och där hade killarna långt hår fram till en viss ålder som små. Detta var ngt religiöst, de fick absolut inte klippa håret. Dessutom kläs en del pojkar där som tjejer. Jag råkade ut för en jättesöt liten "tjej" med två tofsar. Sedan råkade jag se att det var en kille när "hon" ställde sig och kissade. Gud vad vi skrattade (åt våra egna fördomar kanske?)!

    När ert barn blir större kommer ni inte behöva höra sådana kommentarer.


    anneliesb skrev 2008-07-11 19:33:52 följande:
    Ja tyvärr ser hon ut som en kille.
  • mammatillvictor

    Hon är jättesöt och jag tycker inte hon ser ut som en pojke. Men jag har också fått frågan (vår son är lockig) om det är en pojke eller flicka innan vi klippte honom kort. Jag försöker inte ta illa vid mig över sådana frågor utan svarar glatt att det är pojke. Man ska inte behöva klä sitt barn endast i rosa och volanger för att få folk att se om det är en flicka eller pojke tycker jag, kan dock förstå att det ibland kan vara svårt eftersom pojkar idag faktiskt har röda kläder ofta, i alla fall har vår son röda kläder ibland då han klär i starka färger.

  • Lillsyrran

    Det kan faktiskt vara svårt att se när barnen är små om det är en pojke eller flicka.

    Vi får frågor ofta om vår son, många tror att han är en liten flicka. Jag bryr mig inte om vad folk tror utan tar dessa kommentarer med en klackspark. Tycker inte att du ska bry dig om vad folk tror.

  • Emeli

    Jag har också tittat på er söta dotter och jag tycker inte att hon ser ut som en pojke. Absolut inte! På bilden med dockvagnen där hon har en röd klänning på sig ser hon ju 100% flickaktig ut. Är hon pojkaktig i sättet emellanåt?

    Nu närmar hon ju sig tre år och man vet inte när hon kan börja ta illa upp om hon blir tagen för att vara pojke. Jag säger som de andra - om du vill undvika att folk tar fel får du understryka att hon är flicka genom att låta henne ha lite längre hår, kanske rosetter och hårspännen och sätta på henne klänningar i rött eller rosa. Hon är jättefin i rött .

  • Kakan83

    Eran dotter är supersöt. På vissa bilder ser hon ut som en pojke tycker jag.

  • M E M

    det är svårt att se skillnad på tjejer och killar ibland. men även om man vet det så blir man så himla trött på att höra HAN hela tiden när man i själva verket har en HON. det var likadant för oss. vår dotter hade väldigt lite hår länge och jag är ingen storälskare av rosa utan har offtast klätt henne i mer brunt, grönt och så och folk har tagit för givet att det varit en kille pga av färgval och kort hår. men även om hon haft tjejiga kläder så har folk ändå sagt kille om henne. rätt så trist i längden faktiskt. till slut sket jag bara i att kommentera att det faktiskt var en hon om de då inte frågade hur gammal HAN var eller så.

    men det viktigaste är ju att ni vet att det är en tjej.

  • lilla kråkan

    Jag skulle nog lätt kunne ta henne som en kille.


    ACK skrev 2008-07-11 19:24:45 följande:
    Isabelle tycker om att sjunga mycket och högt. Om vi är på Konsum kommer det fram människor som klappar i händerna åt hennes rappakalja-sång och flera ställer frågan...Hur gammal är HAN. Ser hon inte ut som en tjej??? Börjar bli trött på att ständigt svara att HON heter Isabelle och är 2,8 år. Hon har väldigt lockigt hår som lätt blir en enda tova eftersom hon tvinnar som en propeller på nätterna. Har därför medvetet hållit henne kortklippt ett tag....kanske borde låta hennes hår växa.
Svar på tråden Ser hon inte ut som en tjej???