• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Centurion

Jag är på dag tre och idag har jag huvudvärk och har varit jestanes trögtänkt på jobbet. Det kanske är så innan kroppen kommit in i ketosis?

Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Pumba

Har genom LCHF - kost gått ner 9,5 kg och försvunnit 30 cm på min kropp på bara 7 veckor.

Nu undrar jag bara vad skillnaden är mellan Cola light och Coca Cola zero?

• Smurfan 81

Bläääääääääää! Igår hade jag en provsmakning inför bröllop och det blev tårta över. Ikväll var maken på möte på kvällen så jag fuskade! Usch vad jag har mått illa hela kvällen! Nu blir det inget mer fusk den här veckan kan jag tala om, så här vill jag inte må! På sätt och vis är det ju bra att man mår dåligt av att fuska för då vill man inte göra det.

Jag mätte mig i helgen. Sen jag gick över från ViktVäktarna till LCHF har jag gått ner 1cm lår, 2cm höft och 2cm midja! Jag ligger faktiskt ganska nära det jag låg på för 6 år sen när jag var "klar" med ViktVäktarna. Nu har jag ju fött 2 barn så jag räknar inte med att få tillbaka exakt samma mått, men låren är i alla fall samma nu! Bara 8 hekto kvar...

• Smurfan 81
    Pumba skrev 2008-10-14 21:47:30 följande:
    Har genom LCHF - kost gått ner 9,5 kg och försvunnit 30 cm på min kropp på bara 7 veckor.Nu undrar jag bara vad skillnaden är mellan Cola light och Coca Cola zero?
    Det är olika sötningsmedel (sukralos i light och aspartam i zero). Sen är det mycket en PR-grej, light är så inbitet riktiat mot kvinnor så de skapade zero för att rikta den mot män (tänk på reklamen...).
    www.coca-cola.se/contentstore/se_SV/pages/products/cocacolalight.html
    Här ser du light, klicka uppe på zero för att jämföra. Mer kolhydrater i zero!
  • Snorkfröken83

Hej!

Jag är ny med dehär med LCHF.. Så nu undrar jag. Hallon, de e ju tillåtet. Ja ha köpt frysta, så mycket billigare/enklare så.. Men så idag kolla jag på innhållsförteckningen på min påse som ja ätit ur nu 2 dagar. Och på kolhydrater stod det 12g/100g! Jissa om min förvåning. Och det är bara hallon i påsen, inget socker. Finns det olika typer av hallon? Dessa som jag har är från Lidl...

• Kenzie
    Snorkfröken83 skrev 2008-10-15 07:23:44 följande:
    Hej!Jag är ny med dehär med LCHF.. Så nu undrar jag. Hallon, de e ju tillåtet. Ja ha köpt frysta, så mycket billigare/enklare så.. Men så idag kolla jag på innhållsförteckningen på min påse som ja ätit ur nu 2 dagar. Och på kolhydrater stod det 12g/100g! Jissa om min förvåning. Och det är bara hallon i påsen, inget socker. Finns det olika typer av hallon? Dessa som jag har är från Lidl...
    Det kan skilja rätt rejält mellan olika hallon, så kika på innehållsförteckningen. Jag brukar bara äta ett par stycken till yoghurten så det blir ju inga mängder även om kolhydratsinnehållet skulle vara väl högt.
    Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • Snorkfröken83
    Kenzie skrev 2008-10-15 13:16:39 följande:
    Det kan skilja rätt rejält mellan olika hallon, så kika på innehållsförteckningen. Jag brukar bara äta ett par stycken till yoghurten så det blir ju inga mängder även om kolhydratsinnehållet skulle vara väl högt.
    Ok. Får väl göra de då :) dvs. dra ner på mängden till "några" :) Va just till butiken och då kikade jag på några andra hallon. På den påsen stode de inget alls hu mycket de innehåller...

Kikade även på en choklad som är super god. Fazers 70%iga. Åt av den då ja åt enligt GI förra hösten. Men idag kolla jag på innehållet och det var 33g/100g kolhydrater!!! Så, vad äter ni för choklad då ni tar och äter litet nån gång? Hur mycket finns det i den chokladen isåfall?

Tänkte göra trerätters på lördag så. Å då tänkte jag göra nån typ av choklad efterrätt. Nånting med smält choklad... Men inte kan ja ju använde den nu då... då den innehåller såå mycket kolhydrater.. :(
Svar på tråden LCHF tråden 3