• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Kalle Karls mamma
    Maddisen80 skrev 2008-10-15 19:23:02 följande:
    är äggmuffins gott?Kalle Karls mamma skrev 2008-10-15 19:21:51 följande:
    Det va riktigt gott kan jag säga ska nog äta en med en kopp the till bonde söker fru.
  • stina72

Har nu åxå varit inne på minmat.net och kollat av hur mkt kolisar och kalorier jag ätit under dagen.

Hamnde på 8% fast jag tycker att jag hållit ganska bra på att minimera kolisarna.
    Men å andra sidan stog det att naturell yoghurt 3% skulle ha över 7% kolisar men på mitt paket står det 5%.

Min frukost:
    Yoghurt med linfrön, pumpakärnor och kanel.
    3 st skinkrullar med hårdost. Ett kokt ägg.

Lunch:
    Hemgjorda pannbiffar på nötkött som jag värmde i matlagningsgrädde. Serverade med blomkål och broccoli.

Mellis: Proteindrink och lite brieost

Middag: Kassler med keso och fetaost.

Kvällstugg: 1 glas rödvin (det är ju lill-lördag )Brieost och skinkrullar med hårdost.

Vad tycker NI om denna matsedel?

• Kenzie
    Svar på #2928
    Din matsedel ser bra ut. Men byt ut yoghurten mot turkisk yoghurt och matlagningsgrädden mot riktig grädde. Proteindrink ser jag heller ingen nytta med, du får i dig tillräckligt med protein av det mat du äter.
    Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • stina72
    Kenzie skrev 2008-10-15 19:44:25 följande:
    Svar på #2928Din matsedel ser bra ut. Men byt ut yoghurten mot turkisk yoghurt och matlagningsgrädden mot riktig grädde. Proteindrink ser jag heller ingen nytta med, du får i dig tillräckligt med protein av det mat du äter.
    Tack för svar
    Ska testa turkisk yoghurt...fått för mig att den inte är god, men jag kan ju ha fel

Asch...proteindrinken var mest en grej som köpte eftersom jag har lite svårt att planera in mellisar. Och sen vet jag inte riktigt vad man kan ta för mellis som "nödlösning"
    Som idag när jag fick för mig att gå stavgång. Jag vet med mig att jag blir sååå himla sugen och småhungrig efter att jag tränat. Därför tog jag med en proteindrink att gotta mig med efter stavgången. Så de här drinkarna är mest för att få mig nått överhuvudtaget som inte blir fel
  • Kenzie
    Svar på #2930
    Haha ja då har du fel, den är underbar...speciellt blandad med vispgrädde och några hallon

Jo visst är det bättre med proteindrink än något helt fel, men risken finns att du kanske kommer upp lite för högt i proteinet. Några babybelostar är smidigt att ha med i fickan som mellanmål.
    Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • stina72

Ja, babybel är ju smart ju..tack

Jaha, kan man få för mkt protein? Det trodde jag inte.

• Maddisen80

hmmm man bli ju riktig sugen
    Kalle Karls mamma skrev 2008-10-15 19:28:07 följande:

Det va riktigt gott kan jag säga ska nog äta en med en kopp the till bonde söker fru.
Svar på tråden LCHF tråden 3