• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • stina72

Ölkorv är ju gott....men hur håller sig den i handväskan? :-P

• Maddisen80

Den håller sig bra i handväskan ,för ölkorven är inte i kylen på affärena

stina72 skrev 2008-10-15 20:45:05 följande:
    Ölkorv är ju gott....men hur håller sig den i handväskan? :-P
  • Madelene79

i affären så är inte ölkorven i kylan den klarar sig bra !

• Maddisen80

hehe vi svarade samtidigt till henne :9

Madelene79 skrev 2008-10-15 20:45:57 följande:
    i affären så är inte ölkorven i kylan den klarar sig bra !
  • Smurfan 81

Vi var bjudna på middag i söndags, då hade jag skurit ner en ölkorv i småbitar och lagt i en liten burk. Det hade jag till fördrinken (mousserande) istället för chips och crostinis. Supergott!

• Maddisen80
    Svar på #2940
    smurfan vitlöksölkorv med koriandersmak är supergott eller bara den med vitlök
  • stina72

Ölkorv och babybel var ju superbra mellistips
    Alltså, det är säkert 5 år sedan jag åt ölkorv. Har ju undvikit det eftersom det är så fett med korv. Och nu kan man äta det till mellis...snacka om lyx

Pratade med mina "pulverbantande" kollegor om min nya diet och dom tror mig inte...haha de ska allt få se. Sen kan de hålla på med sitt självplågeri
    " det ska va gött å leva annars kan det kvitta ....nananananaaa"

• Maddisen80
    Svar på #2942
    Stina helt rätt motto du har med livet ;) De är viktigt att dricka tillräckligt med vatten
  • Trollens mamma

Ölkorv blir det i helgen.

Vad är babybel?

Japp,dagen har förflutit bra i matväg.Hoppas jag kan hålla detta nu.

Dock kramp i magen,och olidligt migrän idag.

Sova nu!

• Tristanya
    Snorkfröken83 skrev 2008-10-15 15:00:26 följande:
    Ok. Får väl göra de då :) dvs. dra ner på mängden till "några" :) Va just till butiken och då kikade jag på några andra hallon. På den påsen stode de inget alls hu mycket de innehåller...Kikade även på en choklad som är super god. Fazers 70%iga. Åt av den då ja åt enligt GI förra hösten. Men idag kolla jag på innehållet och det var 33g/100g kolhydrater!!! Så, vad äter ni för choklad då ni tar och äter litet nån gång? Hur mycket finns det i den chokladen isåfall?Tänkte göra trerätters på lördag så. Å då tänkte jag göra nån typ av choklad efterrätt. Nånting med smält choklad... Men inte kan ja ju använde den nu då... då den innehåller såå mycket kolhydrater.. :(
    jag äter Euroshoppers hallon, dom är det 6g/100g i.. men tar kanske 6-7 st till yoghurten!
    chokladen jag äter är på ca 30g/100g, men tar en, två bitar när jag väl äter det.. o varje bit är på 10g.. så blir ju 3-6g kolhydrater då! köper Marabous eller Lindhs..
Svar på tråden LCHF tråden 3