Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

Summerlove08 skrev 2008-07-30 11:13:02 följande:
    Hej hej i värmen!Idag ska jag försöka orka med och städa här hur nu det ska gå till i denna värme. Inatt sov jag knappt något för att det var sååå varmt inne o ändå hade jag fönstret öppetHoppas ni får en bra fika idag!!Grattis Marayah och även Grattis till din lilla tös MammatillEKNSSkulle även vilja be om att ni går in i denna ömröstningstråd och lägger en röst på nr 12 Det är min lilla buskisse det Kan hända att någon av er här inne känner igen hennewww.familjeliv.se/Forum-5-178/m34798426.html
    jag började städa smått men gav upp.man kokar ju i värmenSkrattande
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-30 12:00:16 följande:
    HAHA ja då har ni ju pooler alltid, skönt men ni har ju trädgård för det med..

synd att de stängde badet i valla.poolen står tom och öde sen -06.pga EU regler så stängdes den  jättepopulära poolenLedsen

den var toppenbra och gratis var det oxå.det ska finnas en i johannelund oxå,men den är mycket mindre.

har ni läst corren ang hunden?nu är det plötsligt en amstaff sist var det en pittbull.man vet ju att hundar parar sig så fort de får chansen...stackars hundvalpar

• ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-30 12:03:25 följande:
    här har vi just ätit mat, ska lägga  och glo på hem till gården innan de blir gång till bussendu har ingen suflet till en sitty att låna ut över dagen? annars får ja ta den stora vagnen, så hon får lite skydd , solen är ju som starkast mellan 11-15
    tyvärr inte.funkar inte parasollet till sittyn?
    Mammatill4a skrev 2008-07-30 12:09:50 följande:
    ja den i johannelund vet ja finns, men vem åker till andra sidan stan för att få bada i en liten pool gjord för barn, nej då får de vara då åker man hellre till en sjö
    om glyttinge var billigare så skulle man gå dit.tinnis är så snuskigt.så vi åker alltid till nån sjö.vi ska ev till skänninge o bada nån dag

ja hem till gården är bra.ser den ibland.vi ses snartGlad
  • ciccielv
    Maria84 skrev 2008-07-30 14:03:52 följande:
    Här har Liam och jag precis gått ur poolen, han började frysa nu stackarn Mamma är lite kaller hon med nu Mulnade på här och kom några regnstänk när vi gick in men det var visst det enda som kom, jag som hade hoppats på en regnskur. Lucas har suttit i vagnen och kollat på när jag och Liam badat. "Plåstrat" om Wille också, ena fåret, han har ett hål rätt in en liten bit från svanskotan, fick se det imorse och flugj*vlarna har redan lagt ägg i det. Så det blev till att tvätta rent noga och sen ha på sårplast. Tur att man har snälla får som tillåter att man gör ungefär vad som helst med dem Funderar på att ställa mig och baka lite, allt fikabröd är slut, igen, så det behöver fyllas på. Affären har vi inte kommit iväg till ännu heller så det måste ju göras också, nån gång LoVM - vad skönt att det funkar så bra med smakisarna! Underlättar ju massor
    så söt han är lille filipGlad
    tack för en trevlig fika allesammans.
    här ska man sy iordning klädseln till mammatill4a.sen blir det lite kläder oxå om orken finns.
  • ciccielv
    Fru T skrev 2008-07-30 18:07:32 följande:
    muooigt då!ja hade visst kunna komma på fika: Det är ju ONSDAG, vovven skulle ju komma TORSDAG å förut ringde dom å sa att han inte ska komma alls Vi va uppe å boka vår lilla bröllopsresa nyss det blir en vecka i Kefalonia, Grekland den 12-19 augusti å flyget ner går 05 på morron från sthlm
    du får skylla på värmen.jag tar oxå fel på dagarna.mysigt med bröllopsresa.Glad
    Mammatill4a skrev 2008-07-30 17:44:05 följande:
    Tack alla för en trevlig fika, nästa gång får vi hoppas på bättre väder, var allt lite för kvavt idag,...och regnskurarna som kom gjorde ju ingen nytta..dinana: kul att träffas , söt Molly du har, hoppas på att få se er fler gg..mammatillEKNS: hittade du nåt roligt till N på sin 7 månaders dag?
    ja det var svalare ut i förmiddags.det blev ju riktigt varmt när vi var på stan.är stora tösen hos er?
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-30 19:20:48 följande:
    dinana: ja men vi kan ju stämma fl träffa nästa vecka igen el vad säger ni andra.. kan ju träffas i nån lekpark och ta med eget fika Tack. ja de är en riktig goding, fast hon vaknade med sitt sämsta humör först..sånt kan ju hända alla , men visst blir de pinsamt
    ja fler fikaträffar är skoj.vi får väll ta och planera mammakvällen framöver oxå.
    dinana skrev 2008-07-30 19:17:12 följande:
    jo, visst var det en kul fika... fasen att man är så klumpig och tappar flaska och glas dock. men de vart ju snälla och erbjöd mig en ny flaska i alla fall. *puh* dit vågar man knappt gå igen nu... *tsss* marayah. gus vilken liten söt pojk du hade. man blir ju så sugen på en liten när man ser de där små. får hoppas jag plussar snart =)mammatill4. alma vart ju också så söt. hoppas vi kan stämma träff en annan dag igen. hoppas på lite bättre väder. blev ju riktig åskvärme framåt fyra-tiden.
    ja ibland gör man borts sig.idag lyckades jag hålla brickan utan att drickan rann ur glaset.har ju sådan dålig styrka i handlederna.jag brukar tappa saker ofta som jag håller i.din tös hade jättefina blå ögon såg jag.vår stora tös hade smma ögonfärg som liten men nu är hon grönögd
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-30 19:34:46 följande:
    klart du får haka på, men gör de nåt om de blir på en lekpark?då kan la leo följa med?tyvärr är de lite dyrt att fika i stan för mkt då man inte får så mkt pengar.. sj börjar mina barn v33...
    ja fikat var ju hutlöst dyrt.bättre att fika i nån lekpark och ta med sig fika själv som du föreslog.hoppas solhatten passar.annars kan jag knåpa ihopp en mindreGlad.

nu ska jga sy vidare.ha en bra kväll så länge
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-30 19:58:55 följande:
    Ja hon hade då fina blå ögon de måste ja hålla med om..vi har tänk en mammakväll utan barn  då man kan prata och ha trevligt antingen hemma hos nån om de går att lösa och göra mat tillsamman el ute på restaurang, men eftersom ja är så jävlas kräsen finns de knappt nåt som ja kan äta ute..
    haha jag är oxå kräsen när det gäller mat.kinamat går allt ner utan problem,
    Mammatill4a skrev 2008-07-30 19:52:47 följande:
    ja då får vi se till att de blir en fika nästa vecka nånstans, kanske valla om de inte blir för varmt för de orkar ja inte..ja du det får vi se, säger till när hon prövat tänke på ta kort på sittdelen sen när du är färdig med den så¨man får se förre och efter resultat
    klart vi ska kort på sittdelen när den är fixadGlad

valla är ju bra och nära.det ser ut att bli dåligt väder idag.

vad ska ni andra hitta på idag?jag funderar på att ta en tur till norrköping och leta tyger
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-07-30 21:48:49 följande:
    gillar förresten inte heller kräftor, eller krabbor, räkor osv.. har haft en fuffens idé att jag inte äter sånt som kommer ifrån hav/vatten och har levt med det sen jag var liten. Så fisk går inte att få i mig.Däremot lät taco som en skojig idé. Är ju inte så mycket jobb med heller. Men det kan bli rätt dyrt med alla ingredienser.
    jag gillar kräftor.men de övriga i familjen avskyr det
    Mammatill4a skrev 2008-07-30 21:55:11 följande:
    inte om man 'r några st väll. om man skriver upp vad var och en ska ta med grönsaker 'r ju inte så dyrt. och alla kanske inte gillar allt och man kanske inte har samma saker i en tacobufé man kan ju ha rätt så mkt.. sj kan ja inte äta starka såser mm för då kan  min galla börja leva rövare igen
    "knytkalas" är ju bra förslag.dock klarar jag inte av  tacoskryddorna så bra.får rejält illamående utav dem.frågan är ju vart vi ska äta.
  • ciccielv
    Marayah skrev 2008-07-30 22:54:05 följande:
    Hehe.. Ja Marko behöver nått att göra hela tiden. O värre är de juh nu när de inte vart dagis på hela sommaren heller.
    ja lillan skanar dagis enormt mycket.halva sommarlovet har hon frågat efter dagis
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-31 06:44:28 följande:
    Godmorgon! Idag är man uppe med tuppen. Ska till sjukhuset om en timme och göra en dosplaneringstomografi, sen ska jag träffa min läkare. Lika bra att gå upp i tid så hinner man röja undan hemma lite Hoppas ni får en underbar dag i värmen
    då håller jag tummarna att allt ser bra ut
    dinana skrev 2008-07-31 09:21:06 följande:
    Jag vakande vid halv åtta av att telefonen som ringde. Det var fastighetsskötaren som ringde och sa att de hade hittat Astrid. Men, nej, det var inte min kisse inte de hade fångat in. Tyvärr... blev jätteledsen för det kändes så skönt att veta att de hittat henne... men den glädjen höll sig inte så länge. Så nu är man ännu mer osäker på om hon är i livet. Jag menar det är ju flera som har sagt till oss att de sett henne, men vem vet de kanske har sett som katt som fastighetsskötaren hade. Men hoppet försvinner inte.
    hoppas hon kommer tillbaka.vi hade en norsk skogskatt när vi bodde i skäggetorp.han skulle ut samma tid varje dag.en dag kom han inte.han brukade smyga/jaga vid ån.men den dagen blev han påkörd.som tur var polisanmälde bilföraren det.har du kollat nere vid ån eller i koloniområdet om kissen håller till där?
Svar på tråden Linköping, någon? del 2