• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Marayah

HURRA för oss idag. Ja e såååå GLAD!!! Äntligen har Markos pappa skrivit under vårdnadspappret. Så snart har ja hela vårdnaden.

Idag har dagen gått fort.. Har vart på baby öppet. Sen när ja skulle hem ringde Sambons kusin som väntar tvillingar o ska åka till förlossningen för hon har massa ont. Hon e bara i v 22 så liiiite för tidigt. Rös som bara den när hon berätta. Men som tur är så har inte förlossningen startat utan de verkar som att de e starka förverkar. Men hon blev kvar för sänkan var alldeles för hög o dom vet inte va de beror på. Så nu ska ja slänga mej iväg till Ryd en snabbis. Ses snart Malin.. Räcka ut tungan

Marko 031103, Filip 080621
  • Skorpan08
    Marayah skrev 2008-08-21 19:14:06 följande:
    HURRA för oss idag. Ja e såååå GLAD!!! Äntligen har Markos pappa skrivit under vårdnadspappret. Så snart har ja hela vårdnaden. Idag har dagen gått fort.. Har vart på baby öppet. Sen när ja skulle hem ringde Sambons kusin som väntar tvillingar o ska åka till förlossningen för hon har massa ont. Hon e bara i v 22 så liiiite för tidigt. Rös som bara den när hon berätta. Men som tur är så har inte förlossningen startat utan de verkar som att de e starka förverkar. Men hon blev kvar för sänkan var alldeles för hög o dom vet inte va de beror på. Så nu ska ja slänga mej iväg till Ryd en snabbis. Ses snart Malin..
    Ett STORT GRATTIS till dig och Marko!
  • Marayah

Tack så mkt!!!

Skorpan08 skrev 2008-08-21 19:15:47 följande:
    Ett STORT GRATTIS till dig och Marko!
  • dinana

Idag har vi varit på Hjärta till Hjärta. Det var 50% rea på alla kläder där så vi har köpt på oss ett lager med kläder till Molly nu. Får se om man hinner använda allt innan hon växer ut det =)

Fick 20 plagg för 107 kr =) Det ni!

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Fru T

jahaja magen e spänd å stenhård å numero 2 skulle värkligen behöva göras men kan inte

BIM +18 idag

festen va helt underbart rolig å som jag misstängte också rätt blöt, fick nog i mig 1.5 flaska skumpa själv
    dock så bröt ja visst ihop helt plötsligt då det av nån skum anledning kryllade av massa gamla vänner me bebbar i magen å massa bebisprat från alla håll å kanter.. mannen min räddade mig å ja grät en svätt i famnen på han sen torka ja tårarna å dansade tills ja höll på att rinna bort till slutet

Nu är Tedde tilbaka på jobbet efter sin semester så då blir det återigen en ensam natt... I morron e det fest igen då en tjejkompis flyttar till STHLM så hon ska vinkas av å sen på lördag ska ja på kräftskiva mmmmummma

en hård vecka helt enkelt.

Å så en sak till, kattvakten upptäckte att proppen till kyl å frys hade gått när vi va borta å allt i frysen hade tinat. I dag när vi kom hem så märkte vi att allt i frysen återigen hade blivit tinat å det luktar fan i kylen så nu har vi inge fungerande kylskåp å kan inte köpa hem nån mat det ärgrymt irriterande å det har inte blivit åtgärdat idag heller så ja hoppas att dom kommer me en ny kul/frys åt oss i morron för annars åker ja f*n å köper ett själv å skickar räkningen till hyresvärden

ojojoj idag sprätte d visst i fingrarna på mig ser ja, blidde allt lite långt, tänk om ja kunde skriva så här mycke i bloggen....

• Mammatill4a
    Marayah skrev 2008-08-21 19:14:06 följande:
    HURRA för oss idag. Ja e såååå GLAD!!! Äntligen har Markos pappa skrivit under vårdnadspappret. Så snart har ja hela vårdnaden. Idag har dagen gått fort.. Har vart på baby öppet. Sen när ja skulle hem ringde Sambons kusin som väntar tvillingar o ska åka till förlossningen för hon har massa ont. Hon e bara i v 22 så liiiite för tidigt. Rös som bara den när hon berätta. Men som tur är så har inte förlossningen startat utan de verkar som att de e starka förverkar. Men hon blev kvar för sänkan var alldeles för hög o dom vet inte va de beror på. Så nu ska ja slänga mej iväg till Ryd en snabbis. Ses snart Malin..
    Grattis

Tack för snabbisen och lån av P-rna, lova att höra av dig när du vet nåt mer om vännen på förlossningen,  
    dinana skrev 2008-08-21 19:30:03 följande:
    Idag har vi varit på Hjärta till Hjärta. Det var 50% rea på alla kläder där så vi har köpt på oss ett lager med kläder till Molly nu. Får se om man hinner använda allt innan hon växer ut det =)Fick 20 plagg för 107 kr =) Det ni!
    Gud va kul med nya kläder till molly, och för så lite med.. har sj aldrig varit där..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-08-21 21:02:14 följande:
    Gud va kul med nya kläder till molly, och för så lite med.. har sj aldrig varit där..
    Jag som älskar loppis springer typ dit varannan vecka.. då hinner det ju komma in lite nytt mellan varven. Är dock jävligt sur på mig själv att jag inte köpte de där träklossarna de hade i lördags där. Idag var de borta. Är det möjligen någon här som har en påse med träklossar som de vill bli av med så vil jag hemskt gärna köpa dem till dottern. Hon tycker det är jätteskojigt att stapla på dagis.. så jag är lite putt att jag inte har några här hemma.
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Marayah

Nu har man fått en skön promenad till Ryd. Tack Malin för att du hjäpt mej o fixa ett baby gym. Det var jättte fint!!! *nöjd* O sen lev de en tur på inlinesen till maxi för att köpa dvd fodral... Så idag har man fått sej rejält med motion. Imorron blir de promenad in till stan med vårdnads pappret och söka skola.. Va händer hos er andra imorrn???

• Marayah

Malin: De e bra med vännen på förlossningen nu. Fick ett mess att efter hon fått intravenöst penicillin så hade de släppt. Sänkan var nämligen för hög så allt handlade nog om en infektion i kroppen. Stackare.. Så skönt att veta att de inte e på G iaf. Tappen var lång o stängd med.

• Skorpan08
    dinana skrev 2008-08-21 21:11:29 följande:
    Jag som älskar loppis springer typ dit varannan vecka.. då hinner det ju komma in lite nytt mellan varven. Är dock jävligt sur på mig själv att jag inte köpte de där träklossarna de hade i lördags där. Idag var de borta. Är det möjligen någon här som har en påse med träklossar som de vill bli av med så vil jag hemskt gärna köpa dem till dottern. Hon tycker det är jätteskojigt att stapla på dagis.. så jag är lite putt att jag inte har några här hemma.
    Sorry! Det var jag som köpte dom i tisdags. Var ju så kanonbilligt. Jag brukar också åka ut dit med jämna mellanrum och fynda lite. Och även till andra loppisar. Jag har inte så mycket leksaker kvar från dom stora tjejerna då jag trodde att jag inte skulle ha fler. Men så mötte jag min man och då tänkte jag om. Till min makes stora lycka då han inte hade några innan.
Svar på tråden Linköping, någon? del 2