• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • MammaTillEKNS

ciccielv: mm, hon låter helt underbar när hon pratar allt är bara bra med oss hur mår du? hörde att du har lite ont idag :(

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-21 15:13:43 följande:
    ciccielv: mm, hon låter helt underbar när hon pratar allt är bara bra med oss hur mår du? hörde att du har lite ont idag :(
    värken har kommit tillbaka med dunder o brak.fick ju bära lillan igår då hon vägrade gå hem från affären.så nu kan man knappt röra sig igen.Ledsenvärktabletterna hjälper inget.så nästa vecka ska jag försöka få tag i vc igen och se till att de kollar upp mig igen.sist trodde de det var gynekelogiskt fel.men det var det inte.
    jag kan ju inte sitta på huk för då är det kört i många veckor framåt.tyvärr har jag behövt sitta på huk nu när man renovera klart sonens rum

har N börjat krypa ännu?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • MammaTillEKNS

ciccielv: ajdå hoppas du får tag i någon vettig läkare på vc så de verkligen får kolla upp vad det är för fel! hur har det gått med renoveringen?
    N har inte börjat krypa än, hon får upp rumpan så hon står på alla fyra men hon kommer inte iväg...däremot ålar hon som bara den men det står nog inte på förens hon kryper, eller kanske inte det finns ju dem barn som hoppar över det stadiet, tror kanske att det finns en risk att hon göra det

• Mammatill4a
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-21 13:50:15 följande:
    Idag är en underbar dag! för idag har nämligen Nathalie sagt både mamma och pappa det känns så himla härligt, går inte ens att beskriva Ni får ha en härlig dag!
    Duktig liten tjej heja heja
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Maria84
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-21 13:50:15 följande:
    Idag är en underbar dag! för idag har nämligen Nathalie sagt både mamma och pappa det känns så himla härligt, går inte ens att beskriva Ni får ha en härlig dag!
     Vilken duktig liten tjeja Är ju så härligt när de kommer igång med pratet..

Här har vi en liten som säger mamama och hehe, vilket i hans fall betyder hej
    Och så kryper han för fullt, trots att det inte går så fort när man tittar så nog fasen är han framme till ställen fortare än vad man tror
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • MammaTillEKNS

Mammatill4a: mm, hon är så duktig hoppas vi ses imorgon!

Maria84: Ja det är hon verkligen det låter helt underbart, det antar jag att du också tycker hon säger precis som din lilla pojk "mam mam" och sen "pa pap". Hihi, det går så fort med dem små hon har även sagt "dady" och vi gissar att det är våran katt Freddy hon menar det står nog inte på förens de går och börjar springa
    Mår barnen bra annars?

• Maria84

MammatillEKNS - jodå de mår bara bra, full fart på båda två Lucas kryper ju för fullt och ställer sig upp både här och där så man får passa sig lite nu. Måste ta och barnsäkra lite mer här hemma snart plus sätta upp en grind nere i trappen innan han kommer på hur man bär sig åt där.

• Leos och Vincents mamma

Idag har jag o Vincent varit på stan i flera timmar o först fikat med några kompisar o sen så shoppade jag massa kläder till barnen, framför allt till Vincent så 1000 kr försvann bara sådär..Vincent sov nästan hela tiden i vagnen, som den perfekta shoppingbebisen som han är Snällare o mer foglig bebis får man nog leta efter

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Maria84

LoVm - vad skönt att han är så snäll Här har vi en kille som är alldeles för nyfiken för att sova i vagnen när man är iväg, för man kan ju missa en massa saker
    Härligt med shopping också

• Mammatill4a

mammatillekns: tyvärr så ska vi iväg innan kl 13 så går tyvärr inte imorgon, vet inte när vi är hemma.. men början på veckan om barnen håller sig i topp under helgen..

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
Svar på tråden Linköping, någon? del 2