• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-22 22:00:31 följande:
    ciccielv: jag har inte fått någon tid ännu. Ska träffa läkare i höst då det är tänkt att jag ska göra bröstrekonstruktionen någon gång i början på nästa år.Hoppas allt bara är bra med dig Nu ska vi gå och lägga oss natti natti på er!
    här är allt bra.hoppas du trivs i dina bröstproteser.hur är det med söta N?här börjar barnen bli rejält snoriga o hostiga.du får ha en bra kväll.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-22 22:15:07 följande:
    Jasså, vet tyvärr inte om jag är hemma imorgon, men det låter väldigt roligt med loppis =) Kanske =)Jo, hoppas hoppas att det tagit sig... tyvärr känner jag mig inte lika gravid längre som man gjorde för ett par timmar sedan. =P
    när väntar du mens?jag ska hålla mina tummar att du har en knodd i din mage
    jag väntar med spänning på loppisen.kolonoin har loppis en gång om året.fanns byggklossarna kvar?själv fyndade man fina tyger idag.

vi kanske kan ta norrköping nästa lördag.
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-08-22 22:05:25 följande:
    här är allt bra.hoppas du trivs i dina bröstproteser.hur är det med söta N?här börjar barnen bli rejält snoriga o hostiga.du får ha en bra kväll.
    Idag är Molly jättesnorig/snuvig... ligger på sidan i sängen å hostar och frustar med nappen halvvägs utanför... inte lätt att vara liten =) Man får hoppas att hon frisknar till snart
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 + frö i magen 090512 ♥
  • Marayah

Cicci: Jasså de var ni som tutade som värst på oss. Räcka ut tungan Nej han kommer inte att adoptera honom. Nu har ja juh fått som ja ville. O adopterar han så mister ja juh underhållet.. O de e juh pengar som man behöver för att kunna köpa saker till M...

Marko 031103, Filip 080621
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-22 13:35:24 följande:
    Oj, det låter allvarligt. Om du vill får du gärna skriva till mig..
    hoppas allt är bra med er.här är det förkylningsbaciller.hoppas man slipper få dem.vill inte börja äta en massa pencellinkurer igen.

Fru T
    hoppas du snart får ett stort plus på ett grav.test.

nu ska jag ta och måla vända två
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-22 22:19:38 följande:
    Idag är Molly jättesnorig/snuvig... ligger på sidan i sängen å hostar och frustar med nappen halvvägs utanför... inte lätt att vara liten =) Man får hoppas att hon frisknar till snart
    ja dessa tider härjar många baciller på dagisen.jag fick sova hos lillan inatt då hon var så snorig o hostig.riksen är ju att man själv blir smittad.för mig räcker det att nån nyser så blir jag sjuk
    Marayah skrev 2008-08-22 22:20:47 följande:
    Cicci: Jasså de var ni som tutade som värst på oss.  Nej han kommer inte att adoptera honom. Nu har ja juh fått som ja ville. O adopterar han så mister ja juh underhållet.. O de e juh pengar som man behöver för att kunna köpa saker till M...
    det har du rätt i.jepp det var vi som tutade på dig.jag skulle haft ensam vårdnad av min stora son men pappan krånglade så jag gav upp till slut.sonens pappa finns inte med så mycket pga vissa omständigheter.hoppas ni är friska och mår bra
  • ciccielv

nu ska jag måla igen.bilder kommer framöver.
    i får ha en bra kväll allesammans

• Leos och Vincents mamma

Jag fattar inget längre känns det som, varje gång man är inne på Fl så är det nån som tjafsar o jag fattar inte varför. Nu har jag dessutom blivit blockad av en person från denna tråd o jag vet ärligt talat inte varför!! Jag har inte gjort ett skit!

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • dinana

Någon här som vet om man kan bli gravid innan ÄL? Alltså kan ägget bli befruktat i äggstocken? I sådana fall skulle man ju kunna känna av graviditet tidigare.. eller är jag helt ute å cyklar nu?....

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 + frö i magen 090512 ♥
  • Apipoulai
    dinana skrev 2008-08-22 22:36:12 följande:
    Någon här som vet om man kan bli gravid innan ÄL? Alltså kan ägget bli befruktat i äggstocken? I sådana fall skulle man ju kunna känna av graviditet tidigare.. eller är jag helt ute å cyklar nu?....
    Är det inte det som kallas utomkvedshavandeskap och som är ganska farligt? Eller är det bara om ägget fäster i äggledaren som det heter så?
    *spekulerar*
Svar på tråden Linköping, någon? del 2