• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • dinana

I sådana fall skulle det ju vara livsfarligt att ha sex före ÄL =P Jag hade ju ett utomkveds, men då låg fostret i äggledaren. Ibland så fastnar de på utsidan av livmodern eller nått sådan konstigt..

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 + frö i magen 090512 ♥
  • Apipoulai
    dinana skrev 2008-08-22 22:39:28 följande:
    I sådana fall skulle det ju vara livsfarligt att ha sex före ÄL =P Jag hade ju ett utomkveds, men då låg fostret i äggledaren. Ibland så fastnar de på utsidan av livmodern eller nått sådan konstigt..
    Oj, jag läste nog lite slarvigt. I äggstocken låter orimligt att det skulle kunna befruktas. Jag tänkte på äggledaren..och det är väl där befruktningen sker. Eller är jag ute och cyklar nu?
    Jag tror iaf att ägget måste lossna från äggstocken först.

Jag funderara bara. Fr säkra uppgifter vänd er till någon som ör utbildad i ämnet. :) dvs inte jag ;)
  • dinana
    Apipoulai skrev 2008-08-22 22:45:46 följande:
    Oj, jag läste nog lite slarvigt. I äggstocken låter orimligt att det skulle kunna befruktas. Jag tänkte på äggledaren..och det är väl där befruktningen sker. Eller är jag ute och cyklar nu?Jag tror iaf att ägget måste lossna från äggstocken först.Jag funderara bara. Fr säkra uppgifter vänd er till någon som ör utbildad i ämnet. :) dvs inte jag ;)
    Jag är lika vilsen på området =) *hihi* Lite därför jag undrar...
  • Marayah

Men va bra, då behöver vi inte spekulera mer i den saken då. Hehe.. Jo då vi mår tipp topp.. Har lite fullt upp nu för tiden bara. Far runt som ett tomt skinn emellan åt.

ciccielv skrev 2008-08-22 22:24:50 följande:
    det har du rätt i.jepp det var vi som tutade på dig.jag skulle haft ensam vårdnad av min stora son men pappan krånglade så jag gav upp till slut.sonens pappa finns inte med så mycket pga vissa omständigheter.hoppas ni är friska och mår bra
    Marko 031103, Filip 080621
  • Fru T

ciccielv: känns rätt hopplöst just nu men kommer inte mensen när den ska den här gången så tar ja ett test igen å visar det inget då så tänker ja hänga på telefon tills dom ger mig en tid, gravtest, blodprov å vil ska ja bannemig ha!

Bim +19 el. Bim -12 det är frågan...

• ciccielv
    Fru T skrev 2008-08-22 23:12:17 följande:
    ciccielv: känns rätt hopplöst just nu men kommer inte mensen när den ska den här gången så tar ja ett test igen å visar det inget då så tänker ja hänga på telefon tills dom ger mig en tid, gravtest, blodprov å vil ska ja bannemig ha!Bim +19 el. Bim -12 det är frågan...
    ja det är bara att du ringer o kräver hjälp.jag vet hur dålig sjukvården är.jag kommer hålla mina tummar tills du får ett plus.hoppas ni mår bra och att er resa var trevlig.
    Marayah skrev 2008-08-22 23:07:02 följande:
    Men va bra, då behöver vi inte spekulera mer i den saken då. Hehe.. Jo då vi mår tipp topp.. Har lite fullt upp nu för tiden bara. Far runt som ett tomt skinn emellan åt.
    ja vissa dagar far man runt som en liten höna.andra dagar orkar man knappt göra något.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-22 22:39:28 följande:

har du sökt på ordet utomkvedes?vad jag vet så är det att barnet befruktas utanför livmodern och att mamman kan tom avlida om inte utomkvedes inte upptäcks i tid

nu ska vi käka frukost och sen ev bege oss ut till tornby.

mammatill4a ha en bra helg.klappa din söta mage från mig

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-08-23 08:57:08 följande:
    har du sökt på ordet utomkvedes?vad jag vet så är det att barnet befruktas utanför livmodern och att mamman kan tom avlida om inte utomkvedes inte upptäcks i tidnu ska vi käka frukost och sen ev bege oss ut till tornby.mammatill4a ha en bra helg.klappa din söta mage från mig
    Japp, det stämmer bra det. Jag var bara minuter från att dö med mitt utomkvedes. Var ju i vecka 17 som sagt när det upptäcktes och då vart det ju redan försent. Förlroade tre liter blod

---

När börjar loppiset?
  • MammaTillEKNS

ciccielv: jag trivs jättebra i dem, känns som jag har riktiga bröst ska bli så skönt att få riktiga nästa år, då kan jag välja hur de ska se ut och vilken storlek jag vill ha, kan inte bli bättre Nathalie mår toppenbra hon växer och frodas vi var på bvc förra veckan på 7½månadskontroll, hon var då 72cm lång och vägde 8220 lång och ståtlig liten tös sen har hon ju sagt både mamma och pappa

Är vanligt att barn bli sjuka så fort de börjar förskola/skola, de får krya på sig!

Vad har du för dig idag då?

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Fru T

vakna för en stund sen å kände att nuuuu j*klar kommer mensen, men ikke... Ja bir inte klok *SUCK*

Kräftskiva ikväll jehoooo jag älskar kräftåt å nåde den som rör mina

Svar på tråden Linköping, någon? del 2