• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • JePaLuLi

BBP är väl Babyproffsen antar jag?
    De är värdelösa här i stan också. Ville lägga handpenning på en syskonvagn och hämta den i höst men fick inte det pga platsbrist på lagret. Fine, men hon hade en sån jäkla otrevlig attityd.

jannovich skrev 2008-07-22 17:02:01 följande:
    Hejdå allihopa, ha en jättetrevlig vecka.. det ska jag ha
    Ha det så bra du med. Vart ska ni?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2008-07-22 17:12:33 följande:
    BBP är väl Babyproffsen antar jag?De är värdelösa här i stan också. Ville lägga handpenning på en syskonvagn och hämta den i höst men fick inte det pga platsbrist på lagret. Fine, men hon hade en sån jäkla otrevlig attityd. Ha det så bra du med. Vart ska ni?
     Vi hade inget problem med det, vi la handpenning på den vagnen som Lucas har och de kunde behålla den i två månader. Nu hämtade vi visserligen ut den innan men ändå.
    Vi har inte varit några stora fans av BBP i Linköping tidigare för de har varit rätt omöjliga med vissa saker men nu den senaste tiden har det inte varit några problem alls.
    Vi kunde ställa undan en barnstol också och komma in och betala senare.
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-07-22 19:04:26 följande:
     Vi hade inget problem med det, vi la handpenning på den vagnen som Lucas har och de kunde behålla den i två månader. Nu hämtade vi visserligen ut den innan men ändå. Vi har inte varit några stora fans av BBP i Linköping tidigare för de har varit rätt omöjliga med vissa saker men nu den senaste tiden har det inte varit några problem alls. Vi kunde ställa undan en barnstol också och komma in och betala senare.
    endel har tur.. så har vi med haft de förut men inte längre.. nästa månad blir de en alldeles ny vagn till skrutt, då ja innan vi åkte förut tog av klädseln på den vi köpt i fredags och upptäckte att hela bakstyket var trasigt i sömarna och en full fläk på vindskyddet,, och de tolerar ja inte på en vagn man ska ha bebbe i.. så aldrig mer nåt begagnat här ..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • Mammatill4a
    jannovich skrev 2008-07-22 14:45:45 följande:
    MammaTill4a: Ja, hur kommer det då sen se ut när jag ska packa för barn också? Hemska tanke Vi åker nångång ikväll verkar det bli.. min sambo är inte lika snabb i startgroparna som jag är! Vad är BBP?
    hehe, ja de är jusånt som märks då..;-p
  • Mammatill4a

vad har ni andra gjort i em då? vi åkte till farmor och farfar och åt nybakta bullar och där ute var farbror Leif och kusin Elin, så ja lekte lektant och sparkade boll med barnen de hade de jätte skoj... tur med vädret hade vi ju med då de var så soligt.

• Leos och Vincents mamma
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-21 21:01:18 följande:
    Leos och Vincents mamma: Ja det är faktiskt såå skönt speciellt eftersom vi har fått prioritera andra saker framför städning, då är det bättre att ha städhjälp så man slipper tänka på den biten. Men fr.o.m. november så kommer vi sköta städningen själva   Vi har fått städhjälp via hemtjänsten i.o.m min sjukdom så vad det kostar för andra vet jag faktiskt inte. Är det något ni funderar på?
    Nej, vi har inte funderat på det, men det skulle ju vara skönt helt klart o bara kunna ägna sig åt barnen
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325

Har sovit borta över natten, sov hos min mamma i Norrköping i natt, sen idag har vi varit på stan i norrköping o sen på babyland, sen var vi på kalas hos mina kusiner.
    Vi kom hem för en timme sen..gud vilket skönt väder det är ute o har varit idag!
    Nu blir det en drink ute på våran tomt Barnen sover som små stockar

Imorgon blir det nog Kolmården..

Mammatill4a skrev 2008-07-22 13:56:18 följande:
    Nu har alma vaknat så nu blir de mer lek och bus med henne , måsta bara få avreagera mig lite på BBP i linköping, ska f**n aldrig mer handla saker där, ringde och frågade om de hade punkteringsfria däck till vår vagn vi köpte i fredags men NEJ sa de, leverantörena hade slutat tillverka och sälja såna till vår vagn en 2006,,, vart smått irriterad så ringde babyland i norrköping och de skulle beställa hem däcken till oss , skulle ringa när de kom hem så inga svårigheter där inte.. BBP är då ingen hit längre MORRMORR
    Babyproffsen här istan är verkligen värdelösa o otrevliga!! Vill aldrig hjälpa till när man frågar.
    Däremot så är jag hel nöjd med babyland i norrköping, såååå trevlig o serviceinriktad personal BBP`s personal borde gå en charmkurs hos babyland
    Jag ville ha en nappbox på babyland, men det hade de inte inne så då erbjöd sig dem att skicka efter det, det är service!
  • glitterkorn

Någon av er som vet fall det finns någon firma som ägnar sig åt att HYRA ut hus och villor ?

• JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-22 21:20:42 följande:
    Babyproffsen här istan är verkligen värdelösa o otrevliga!! Vill aldrig hjälpa till när man frågar.Däremot så är jag hel nöjd med babyland i norrköping, såååå trevlig o serviceinriktad personal BBP`s personal borde gå en charmkurs hos babyland Jag ville ha en nappbox på babyland, men det hade de inte inne så då erbjöd sig dem att skicka efter det, det är service!
    Det är verkligen service! Det är sånt som gör att man vill kmma tillbaka. Det krävs så lite... När jag ville boka syskonvagnen så stod tjejen och talade om för mig att jag inte var mer speciell än nån annan och att det inte hjälpte om hon skulle stå där och grina Förvånad
    Serviceanda på hög nivå! Sätter aldrig min fot där mer och hade hoppats på att det skulle vara bättre i Lkpg.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Linköping, någon? del 2