• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Mammatill4a
    Skorpan08 skrev 2008-07-23 08:26:15 följande:
    Vad tråkigt att vagnen inte var så fin som ni trodde. Men kul att få köpa en ny vagn!*L*
    Mm, på utsidan är den toppen, men börjar man kolla lite mer noga på insidan så är det rena skämtet, får se vad de bli nästa månad som sagt, men lägger ut bilder så fort vi köpt en ..men men livet går ju vidare endå, här blir de till att köra några maskiner tvätt då vi ååker bort över helgen sen vet i katten , vad som händer men de märks iefter lunch har inte så mkt soppa i tanken annars kunde man ha tagit med barnen till en sjö el nåt,,
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 09:33:17 följande:
    Vi ska slänga den skrot vagnen, plockade med den igår och skulle tvätta klädseln, hela bakstycket är trsigt och fotstödet går inte att rubba., så skruttfisen ska få en alldeles ny vagn nästa månad som de finns kvitto och garanti på

ska ni slänga tvillingvagnen?

vad rtomt det blev på gården när de tog bort sandlådan och gungsakerna.ebba kommer bli ledsen då gungsakerna var hennes favoriter.

hoppas de sätter upp liknande på stora gården

ville du komma nån dag o kika på tygerna?

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv

Mammatill4a

nu såg att det var den nya kombivagnen ni menade.har du ring säljaren?denna måste ha vetat att vagnen var trasig.kanske därför den var så billig.

vad är det som är trasigt?det kan ju ev lagas.sömar är lätta att fixaGlad

jag synar alltid vagnen innan köp.säljarna brukar bli sura när jag kollar allt på vagnen och frågar om hur den har förvarats och så.jag har gjort bort mig två gånger och råkat köpa mögliga vagnar.

• Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-23 09:39:57 följande:
    ska ni slänga tvillingvagnen? vad rtomt det blev på gården när de tog bort sandlådan och gungsakerna.ebba kommer bli ledsen då gungsakerna var hennes favoriter. hoppas de sätter upp liknande på stora gården ville du komma nån dag o kika på tygerna?
    nej inte tvilling vagnen den andre som vi köpte du vet;-P

hehe  , alma vart rasande kan ja säga, hon bara stod och skrek när de tog bort de små gungorna imorse i köket, var hennes favvosar med

ja de ksa ju hinnas med oxå, vet inte när ja ska klämma in de bara.. kanske i em??får se om ja får tag på kompisen först så hör ja av mig sen..
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-23 09:44:28 följande:
    Mammatill4anu såg att det var den nya kombivagnen ni menade.har du ring säljaren?denna måste ha vetat att vagnen var trasig.kanske därför den var så billig.vad är det som är trasigt?det kan ju ev lagas.sömar är lätta att fixajag synar alltid vagnen innan köp.säljarna brukar bli sura när jag kollar allt på vagnen och frågar om hur den har förvarats och så.jag har gjort bort mig två gånger och råkat köpa mögliga vagnar.
    vi kan ta de över msn har små ögon i tråden som bara läser och inte skriver, fick mig en rijäl avhyvling på msn igår då ja råkade skriva om att barnen lekt med med sin kusin, fick ja absolut inte skriva.. så hoppa in på msn så finns ja där
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 09:46:12 följande:
    nej inte tvilling vagnen den andre som vi köpte du vet;-Phehe  , alma vart rasande kan ja säga, hon bara stod och skrek när de tog bort de små gungorna imorse i köket, var hennes favvosar medja de ksa ju hinnas med oxå, vet inte när ja ska klämma in de bara.. kanske i em??får se om ja får tag på kompisen först så hör ja av mig sen..
    det kan du göra.du får väll sälja vidare vagnen annars förlorar du ju massor med pengar.om du vill så kan jag kolla om det går och laga.jag har renoverat en del vagnar genom årenGlad
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-23 09:48:52 följande:
    det kan du göra.du får väll sälja vidare vagnen annars förlorar du ju massor med pengar.om du vill så kan jag kolla om det går och laga.jag har renoverat en del vagnar genom åren
    hehe, ja om du inte gör nåt nu kan du ju få komma över och titta på den vore ju snällt, karl är ute med barnen och ja donar lite , men värmen tar kål på mig, svettattacker mm HAHA så är de att vara GRAVID
  • ciccielv

nä nu ska jag käka frukost och se reprisen på VBÅ

mammatill4a
    eftermiddag går bra.bara att du hör av dig om du kan komma över.Glad

• Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-23 09:50:36 följande:
    nä nu ska jag käka frukost och se reprisen på VBÅmammatill4aeftermiddag går bra.bara att du hör av dig om du kan komma över.
    Ok, de blir bra vet du;-p

VBÅ har verkligen ballat ur, såg det igår
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 09:48:36 följande:
    vi kan ta de över msn har små ögon i tråden som bara läser och inte skriver, fick mig en rijäl avhyvling på msn igår då ja råkade skriva om att barnen lekt med med sin kusin, fick ja absolut inte skriva.. så hoppa in på msn så finns ja där
    ush vad omoget att sitta o tjuvläsa och sen hacka på dig när ingen serSkrikandestur att vissa har förstånd att växa upp och sluta med dagisfasoner.jag hoppar in lite snabbt på msn.kommer dit om några sekunderGlad
Svar på tråden Linköping, någon? del 2