• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • MammaTillEKNS

Leos och Vincents mamma: mm, man får så mkt tid över till annat roligt, men det finns fortfarande vardagssysslor som man inte kommer undan. Vi dammsuger t.ex. varje dag i.o.m. att vi har katt, men det finns ju dem som dammsuger väldigt sällan fast dem har djur...sen lär det ju tvättas, denna eviga tvätt har tvättat två maskiner idag...

Vad har ni haft för er idag då?

Själv har vi varit ut till slussarna och ätit lunch och fikat, sååå mysigt

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • Leos och Vincents mamma
    ciccielv skrev 2008-07-23 16:24:30 följande:
    får jag kika i ditt galler? har nån hört nått från fyra mirakel?trist att folk lämnar tråden pga små bagateller/missförstånd...snart ska vi till valla och grilla
    Ja, alla får titta där.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-23 16:41:04 följande:
    Leos och Vincents mamma: mm, man får så mkt tid över till annat roligt, men det finns fortfarande vardagssysslor som man inte kommer undan. Vi dammsuger t.ex. varje dag i.o.m. att vi har katt, men det finns ju dem som dammsuger väldigt sällan fast dem har djur...sen lär det ju tvättas, denna eviga tvätt har tvättat två maskiner idag... Vad har ni haft för er idag då? Själv har vi varit ut till slussarna och ätit lunch och fikat, sååå mysigt
    Ja, gud ja..denna tvätt..o värre blir det när man har mer än 1 barn
    Vi tvättar ca 3-4 maskiner varannan dag!! Vincent äter ju gröt nu o dreglar massor o Leo är ute varje dag från morgon till kväll o blir smutsig, så det går åt
    Då är det såå skönt att ha egen tvättmaskin o slippa gå ut till tvättstugan!
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-23 14:34:39 följande:
    bebisen kan vara törstig.har du gett bebben nått vatten i nappflaksa?även beisar dricker vatten i värmen.grannen kör du hem "häxan" matilda?hon ska käka
    Om man ammar ska man ej ge vatten, då bröstmjölken späs ut och barnet går ej upp i vikt, det har ja fått lära mig iallfall. kanske är anorlunda nu inte vet jag.. tack för besöket de var trevligt, måste vi göra om

ville du se till vår kisse misse plutt;-P
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-23 16:41:04 följande:
    Leos och Vincents mamma: mm, man får så mkt tid över till annat roligt, men det finns fortfarande vardagssysslor som man inte kommer undan. Vi dammsuger t.ex. varje dag i.o.m. att vi har katt, men det finns ju dem som dammsuger väldigt sällan fast dem har djur...sen lär det ju tvättas, denna eviga tvätt har tvättat två maskiner idag... Vad har ni haft för er idag då? Själv har vi varit ut till slussarna och ätit lunch och fikat, sååå mysigt
    vad kul med en liten utflykt, idag har vi inte gjort så mkt.. MIN darling har hittat en alldeles ny vagn till skruttfisen som ska beställas nästa månad så jävla underbart...

annars så har ja tvättat , städat mm eftersom vi inte ska vara hemma på hela helgen
    haft besök av ciccielv pratat vagnar mm
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • Maria84

Som mammatill4a säger så ska man inte ge vatten om man helammar, och då har de inget behov av vatten heller eftersom de får i sig tillräckligt med vätska genom mjölken.
    Sen däremot när man börjar ge lite smakportioner och så kan man ge vatten för de dricker sig inte mätta på vattnet..

Här har vi fått lite mer gjort. Har tvättat flera maskiner, pysslat i trädgården i värmen pust, bakat en chokladkaka och håller på med vaniljkrokar nu, så fort den här plåten är färdig ska vi ta och knalla ut igen Slänger förmodligen ut lite bilder från dagen i bloggen senare ikväll om jag hinner.

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-07-23 18:59:16 följande:
    Som mammatill4a säger så ska man inte ge vatten om man helammar, och då har de inget behov av vatten heller eftersom de får i sig tillräckligt med vätska genom mjölken.Sen däremot när man börjar ge lite smakportioner och så kan man ge vatten för de dricker sig inte mätta på vattnet.. Här har vi fått lite mer gjort. Har tvättat flera maskiner, pysslat i trädgården i värmen pust, bakat en chokladkaka och håller på med vaniljkrokar nu, så fort den här plåten är färdig ska vi ta och knalla ut igen Slänger förmodligen ut lite bilder från dagen i bloggen senare ikväll om jag hinner.
    Åhh ja hade rätt trodde la de med...

Åh små kakor så gott, jag kommer här får man äta upp sig i helgen på kakor och bullar som mormor skulle baka till vi kommer ner..
  • glitterkorn
    dinana skrev 2008-07-23 00:19:17 följande:
    Pratade med min pappa idag och han berättade att de fått tre kattungar. Han undrade om jag visste om någon som ville ha en kattunge, men tyvärr så vet jag ingen. Men tänkte kolla här i alla fall om det är så att någon är intresserad. Jag vet inte hur de ser ut, men kan kolla upp det om någon är intresserad. Det är bondkatt (tror de är randiga).
    Synd att de inte var vita är på jakt efter en vit kattunge ^^
  • dinana
    glitterkorn skrev 2008-07-23 19:17:57 följande:
    Synd att de inte var vita är på jakt efter en vit kattunge ^^
    Kan ringa och fråga om de kan skicka bilder på dem. Jag vet som sagt inte hur de ser ut.
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-23 16:56:07 följande:
    Ja, gud ja..denna tvätt..o värre blir det när man har mer än 1 barn Vi tvättar ca 3-4 maskiner varannan dag!! Vincent äter ju gröt nu o dreglar massor o Leo är ute varje dag från morgon till kväll o blir smutsig, så det går åt Då är det såå skönt att ha egen tvättmaskin o slippa gå ut till tvättstugan!
    HEHE, vi tvättar allt då lika mkt , har man barn blir de skitigt och mina är ju ute i vilket väder de än är så blir ju mer när de regnar och blir snöblask
  • MammaTillEKNS

Leos och Vincents mamma: vi tvättar varje dag, annars blir det så himla mkt tvätt vi har också egen tvättmaskin och torktumlare och det är så skönt

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Linköping, någon? del 2