• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Leos och Vincents mamma
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 11:02:47 följande:
    nu kan du kika in på den
    Japp, har gjort det
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Summerlove08

Hej allihopa

Har inte skrivit på några dagar nu. Det har varit fullt upp med lite av varje. Igår var jag hos en kompis hela dagen och fikade och lunchade. Vi var även på en liten skogspromenad med hunden hon har och vi fikade vid en sjö...var jättemysigt och trevligt.

Mammatill4a- Tråkigt med vagnen och extra tråkigt när det var en vän som sålde den till dig. Hoppas ni hittar en fin vagn när ni ska köpa ny sen

Love is in the air
  • Maria84

Phu så varmt, men man ska väl inte klaga
    Här har vi klippt fåren och klippt lite mer gräs hittills. Min pappa har varit här och hjälpt till med fåren och så hade vi annat besök imorse. Så vi har hunnit med en del. Men nu försöker vi komma på hur vi ska pussla ihop resten av idag och imorron för att hinna med det vi ska innan fredag.

Nu tänker jag sätta mig under värmefläkten och dra på kyyyla så man får lite svalka

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 10:40:13 följande:
    OK,ja då blir de ju en resa ditt nästa månad då makens semesterersättning har kommit...
    fy fan vad ruttet!en vän gör verkligen inte så.om hon är din vänn så tar hon tillbaka vagnen illa kvickt och ger tillbaka pengarna.hon borde SKÄMMAS rejält!Skrikandes
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 10:06:01 följande:
    ja jag vet, men men sån är livet, svarar inte på sån endå.. stänger ner och går vidare
    ja vissa personer växer aldrig upp.vissa gnäller på allt och får de inte den responsen de vill ha så är det dagisnivå direkt.vissa har undanflykter jämt. andra ger skit för nåt som de själva tom har gjort.
    har själv haft oseriösa vänner men de sa jag upp bekantskapen med.

nu ska jag in i duchen,har städat halva lgh.sen blir det centrum.och i eftermiddag ska jag till min SUPERTREVLIGA granneGlad
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-07-23 12:13:15 följande:
    Phu så varmt, men man ska väl inte klaga Här har vi klippt fåren och klippt lite mer gräs hittills. Min pappa har varit här och hjälpt till med fåren och så hade vi annat besök imorse. Så vi har hunnit med en del. Men nu försöker vi komma på hur vi ska pussla ihop resten av idag och imorron för att hinna med det vi ska innan fredag. Nu tänker jag sätta mig under värmefläkten och dra på kyyyla så man får lite svalka
    hur orkar ni i denna värme, det tar kol på mig att bara röra mig två steg;-P
    Summerlove08 skrev 2008-07-23 11:17:38 följande:
    Hej allihopaHar inte skrivit på några dagar nu. Det har varit fullt upp med lite av varje. Igår var jag hos en kompis hela dagen och fikade och lunchade. Vi var även på en liten skogspromenad med hunden hon har och vi fikade vid en sjö...var jättemysigt och trevligt.Mammatill4a- Tråkigt med vagnen och extra tråkigt när det var en vän som sålde den till dig. Hoppas ni hittar en fin vagn när ni ska köpa ny sen
    jo vi ska nog allt se till att hitta den vagn vi vill ha tillslut
    ciccielv skrev 2008-07-23 12:13:30 följande:
    ja vissa personer växer aldrig upp.vissa gnäller på allt och får de inte den responsen de vill ha så är det dagisnivå direkt.vissa har undanflykter jämt. andra ger skit för nåt som de själva tom har gjort.har själv haft oseriösa vänner men de sa jag upp bekantskapen med.nu ska jag in i duchen,har städat halva lgh.sen blir det centrum.och i eftermiddag ska jag till min SUPERTREVLIGA granne
    Orkar just nu inte med att bry mig om så mkt, då man får skit från annat håll, så får la laga de som går med hjälp av dig och sen se om nån annan vill köpa den till billig pening, annars är de bara slänga..

japp ses sen nuska ja vila, har tyvärr inget att bjuda på då pengarna inte finns till förren på fredag;-P
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~

Mammatill4a: Men klart att du ska bråka om vagnen! Man gör bara inte så! Man säljer inget som är trasigt. Inte utan att säga till först i alla fall.

Nu finns det färska bilder i mapparna sommaren 2008 och Vincent

• ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 12:22:00 följande:
    Orkar just nu inte med att bry mig om så mkt, då man får skit från annat håll, så får la laga de som går med hjälp av dig och sen se om nån annan vill köpa den till billig pening, annars är de bara slänga..japp ses sen nuska ja vila, har tyvärr inget att bjuda på då pengarna inte finns till förren på fredag;-P

slänga vagnen?nej du det får du inte.då köper jag den!Skrattande

ta det lugnt,jag vill inte att du ska stressa upp dig när du är gravid.jag ska hjälpa dig i eftermiddag.vi ses om en stundGlad

nu ska jag till centrum.ha det så bra så länge

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Elphaba
    ciccielv skrev 2008-07-23 09:53:16 följande:
    ush vad omoget att sitta o tjuvläsa och sen hacka på dig när ingen sertur att vissa har förstånd att växa upp och sluta med dagisfasoner.
    Det håller jag verkligen med om, men det verkar vara vanligt även bland vuxna av någon konstig anledning...
  • Kevlarsjäl

Ni som bott i Linköping betydligt längre än mina 8 veckor har kanske koll på en sak. Jag brukar alltid köpa schampo och balsam i 1,5-liters flaskor från exempelvis Matrix. Mycket billigare och räcker länge. Vet ni om det finns något ställe i stan som säljer detta? Antingen en frisersalong eller något annat ställe (typ en affär som bara säljer hårprodukter). Jag har inte hunnit kolla runt så mycket ännu.

Så härligt med sol men tyvärr vill min lilla tjej inte vara ute i vagnen. Trots att hon är jättetrött somnar hon inte utan skriker så jag blir helt svettig. Vet inte om hon är för varm men hon verkar inte varm. Bara grinig. Till slut somnar hon av utmattning men så fort jag kom upp i lägenheten vaknade hon så det blev inte många minuters sömnt. Denna sommar kommer gå till historien som den sommar då jag inte var ute knappt alls i solen. Jag som älskar solen. Suck.

Dessutom har tjejen fortfarande sina krystningar/harklingar/läten på morgonkvisten från 3-4 och framåt trots att vi kör med Sempers magdroppar. De verkar inte hjälpa. Inatt har varken jag eller maken lyckats somna ifrån hennes läten. Hon sover och verkar inte ledsen men vrider sig och håller på. Försöker som sagt med magdroppar, att rapa henne, att massera magen. Inget verkar hjälpa. Nu drar jag igång med minifom också men problemet är att jag glömmer dem på natten ibland när jag bara är så trött...

Svar på tråden Linköping, någon? del 2