• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Leos och Vincents mamma
    JePaLuLi skrev 2008-07-22 22:07:43 följande:
    Det är verkligen service! Det är sånt som gör att man vill kmma tillbaka. Det krävs så lite... När jag ville boka syskonvagnen så stod tjejen och talade om för mig att jag inte var mer speciell än nån annan och att det inte hjälpte om hon skulle stå där och grina Serviceanda på hög nivå! Sätter aldrig min fot där mer och hade hoppats på att det skulle vara bättre i Lkpg.
    Men gud vilken människa! All personal i babyproffsens butiker skulle tydligen behöva gå charmkurs!
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-22 22:10:38 följande:
    Men gud vilken människa! All personal i babyproffsens butiker skulle tydligen behöva gå charmkurs!
    Ja det verkar inte bättre. Har man ett servicejobb så ska man vara lite serviceinriktad kan man tycka. Inte ha en sån attityd i alla fall... Som sagt, det krävs så lite för att man ska gå därifrån med ett leende. Jag blir chockad när jag möter trevlig personal nu för tiden, det händer så sällan!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Maria84

Phu, här har vi fått lite gjort idag. Varit iväg till tippen med ett lass, trädgården är trimmad, gräset klippt, jag har bärt in och staplat ved och sambon har sågat ned träd. Sen har vi hunnit städa av inne också nu under kvällen efter att barnen hade gått och lagt sig. Tänkte vi skulle slippa städa så mkt imorron och se om vi kan hitta på nåt skoj istället.
    Liam har kört omkring med sin fyrhjuling nu under kvällen för fullt i trädgården, tog en paus för han ville hjälpa mig bära in ved men sen var det full fart igen. Han har plockat vinbär också som han vill att jag ska baka en kaka med imorron så jag får väl skicka ut honom efter lite mer imorron så får jag slänga ihop en.

Nu är det sängen som väntar, får besök imorron bitti så det är väl bäst att man är vaken då

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • dinana

Pratade med min pappa idag och han berättade att de fått tre kattungar. Han undrade om jag visste om någon som ville ha en kattunge, men tyvärr så vet jag ingen. Men tänkte kolla här i alla fall om det är så att någon är intresserad. Jag vet inte hur de ser ut, men kan kolla upp det om någon är intresserad. Det är bondkatt (tror de är randiga).

• Skorpan08

Godmorgon!
    Tråkigt att ni är så många som haft problem med Babyproffsen här i Linköping. Jag har alltid fått bra service och trevligt bemötande när jag varit där.
    Vad händer idag? Jag ska ut i trädgården, har fått en ny idé om ett litet projekt som jag genast måste börja med. Sen ska jag putsa lite fönster, tråkigt. Vid lunch kommer Nomar hit och ska ta bort två getingbon, det blir skönt att slippa dom små kräken. Dom anfaller ibland när man går ut, boet sitter ovanför ytterdörren.
    dinana: vi är på jakt efter en kattunge, men det är min 13-åriga dotter som ska få välja en då det ska bli hennes katt.Men kan du få tag på bilder så vill vi gärna titta på dom.

• Maria84

dinana - mysigt med kattungar Här har vi haft en kull i år och här blir det inga fler katter heller just nu, har 9 st Men vi har aldrig haft några problem att få våra kattungar sålda och då har vi ändå tagit bra betalt för dem.

Här ska jag ta en svängom med snabeldraken nu och moppen

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Skorpan08
    Mammatill4a skrev 2008-07-22 19:51:15 följande:
    endel har tur.. så har vi med haft de förut men inte längre.. nästa månad blir de en alldeles ny vagn till skrutt, då ja innan vi åkte förut tog av klädseln på den vi köpt i fredags och upptäckte att hela bakstyket var trasigt i sömarna och en full fläk på vindskyddet,, och de tolerar ja inte på en vagn man ska ha bebbe i.. så aldrig mer nåt begagnat här ..
    Vad tråkigt att vagnen inte var så fin som ni trodde. Men kul att få köpa en ny vagn!*L*
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-22 21:20:42 följande:
    Babyproffsen här istan är verkligen värdelösa o otrevliga!! Vill aldrig hjälpa till när man frågar.Däremot så är jag hel nöjd med babyland i norrköping, såååå trevlig o serviceinriktad personal BBP`s personal borde gå en charmkurs hos babyland Jag ville ha en nappbox på babyland, men det hade de inte inne så då erbjöd sig dem att skicka efter det, det är service!
    de i linköping är bläää!en vänn har blivit portad där på livstid.pga att hon och en tilltjej medverkade i PLUS då babyproffsen vägrade laga en ny briovagn.de i butiken vet inte ens hur charmkurs stavasSkrattande

de åkte efter programmet till babyproffen i norrköping och fick sufletten utbytt direktGlad

vad ska ni göra i fina vädret idag?här blir det till att vila då man är så trött idag.igår var vi i fornåsa,motala,mjölby och hälsade på barnens faster och på kolonin.så då for vi runt en hel del med bilen
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-22 13:56:18 följande:
    Nu har alma vaknat så nu blir de mer lek och bus med henne , måsta bara få avreagera mig lite på BBP i linköping, ska f**n aldrig mer handla saker där, ringde och frågade om de hade punkteringsfria däck till vår vagn vi köpte i fredags men NEJ sa de, leverantörena hade slutat tillverka och sälja såna till vår vagn en 2006,,, vart smått irriterad så ringde babyland i norrköping och de skulle beställa hem däcken till oss , skulle ringa när de kom hem så inga svårigheter där inte.. BBP är då ingen hit längre MORRMORR
    kolla med briobutiken på ikano.de i norrköping är superbra och trevliga.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-22 21:20:42 följande:
    Babyproffsen här istan är verkligen värdelösa o otrevliga!! Vill aldrig hjälpa till när man frågar.Däremot så är jag hel nöjd med babyland i norrköping, såååå trevlig o serviceinriktad personal BBP`s personal borde gå en charmkurs hos babyland Jag ville ha en nappbox på babyland, men det hade de inte inne så då erbjöd sig dem att skicka efter det, det är service!
    Ja vi ska åka till babyland nästa månad och kolla in en ny vagn till skruttfisen i magen , för har hört av andra att de är bra där. hur är deras urval med vagnar? finns de mkt att välja på? har ju aldrig varit dr, men mken har sagt sj att vi ska fara ditt
    ciccielv skrev 2008-07-23 09:04:19 följande:
    kolla med briobutiken på ikano.de i norrköping är superbra och trevliga.
    Vi ska slänga den skrot vagnen, plockade med den igår och skulle tvätta klädseln, hela bakstycket är trsigt och fotstödet går inte att rubba., så skruttfisen ska få en alldeles ny vagn nästa månad som de finns kvitto och garanti på
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
Svar på tråden Linköping, någon? del 2